Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin oman aikuisen ja jo perheellistyneen tyttäreni ymmärtämään suuttumatta, että meillä vanhemmilla on oikeus viettää oma kesämme ihan miten me itse tahdomme!

Vierailija
13.06.2017 |

Eikä niin kuten tyttäremme ja miehensä kesälomasuunnitelmien mukaan olla vastaanottamassa kodissamme ja valmiudessa palvella tyttären perhettä kuin lakeijat konsanaan silloin kun tyttäremme perheelle sattuu sopimaan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistätte ne hommii kun tulevat tai sitten olette itse matkoilla. Oliko muuta?

Vierailija
22/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama juttu miniän kanssa. Soitteli eilen, että lapset tulevat juhannuksena mummolaan - piti itsestään selvänä, että lastenhoitopalvelu pelaa, koska heidät on kutsuttu aikuisten juhliin kaverin mökille. Kun sanoin, että ei käy, niin alkoi kauhistelu siitä, miten itsekäs ole ja miten aikanaan mätänen yksinäni palvelutalossa. Ei auta asiallinen keskustelu.Ensi viikon torstaina klo 17 miniä ja lapsenlapset on takuuvarmasti ovella, kielto ei tehoa.

Miniä? Entäs se miniän puoliso eli teidän oma poikanne? Hänkö ei ole mitenkään syyllinen lastensa tuntemisesta teille väkisin vaan se on sen ilkeän viston miniän syy?

Poikanne on vielä niin munaton että laittaa vaimonsa soittamaan teille eikä soita itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille miniä ilmoitti lasten tulevan heti heinäkuun ekapäivä kun lomani alkaa 3.pv. Ja se oli vain ilmoitusasia. Ja molemmat ollaan vielä työelämässä ja mies vielä sairas.

Olisin niin toivonut saada levätä, mutta parempi lasten kannalta olla meillä, kun hän parjaisi meitä lapsille. Kun sitäkin on tapahtunut monta kertaa.

Olen niin alistunut tähän, etten saa suutani auki, ettei syntyisi riitaa, eikä miniä kostaisi sitä lapsille ja pojalleni. On niin voimakas tahtoinen nainen.

Vierailija
24/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille miniä ilmoitti lasten tulevan heti heinäkuun ekapäivä kun lomani alkaa 3.pv. Ja se oli vain ilmoitusasia. Ja molemmat ollaan vielä työelämässä ja mies vielä sairas.

Olisin niin toivonut saada levätä, mutta parempi lasten kannalta olla meillä, kun hän parjaisi meitä lapsille. Kun sitäkin on tapahtunut monta kertaa.

Olen niin alistunut tähän, etten saa suutani auki, ettei syntyisi riitaa, eikä miniä kostaisi sitä lapsille ja pojalleni. On niin voimakas tahtoinen nainen.

Hyvin on poika kasvatettu, kun ei edes lapsistaan huolehdi.

Vierailija
25/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama juttu miniän kanssa. Soitteli eilen, että lapset tulevat juhannuksena mummolaan - piti itsestään selvänä, että lastenhoitopalvelu pelaa, koska heidät on kutsuttu aikuisten juhliin kaverin mökille. Kun sanoin, että ei käy, niin alkoi kauhistelu siitä, miten itsekäs ole ja miten aikanaan mätänen yksinäni palvelutalossa. Ei auta asiallinen keskustelu.Ensi viikon torstaina klo 17 miniä ja lapsenlapset on takuuvarmasti ovella, kielto ei tehoa.

Miniä? Entäs se miniän puoliso eli teidän oma poikanne? Hänkö ei ole mitenkään syyllinen lastensa tuntemisesta teille väkisin vaan se on sen ilkeän viston miniän syy?

Poikanne on vielä niin munaton että laittaa vaimonsa soittamaan teille eikä soita itse.

Ehkä aloittajan pojalle sopisi oikein hyvin viettää koko kesäloma ihan vaan kotona? Mä olen sanonut jo vuosia sitten niin omille lapsilleni kuin miniälle ja vävyllekin, että se joka minulta jotain haluaa tai tarvitsee, kysyy ja pyytää sitä ihan itse. Eikä niin, että laitetaan puoliso kysymään. Jos poikani haluaa lähteä syksyllä hirvimetsälle samana viikonloppuna, kun miniälläni on töitä, silloin poikani soittaa minulle ja kysyy, sopiiko lasten tulla siksi viikonlopuksi meille. Hirvimetsälle pääsy ei ole välttämätöntä, töihin pääsy on, joten tuossa tilanteessa lastenhoitoapua tarvitsee poikani eikä miniäni. Jos taas miniäni haluaa lähteä lomalla lasten kanssa meidän mökillemme viikolla, jolloin poikani on töissä, silloin miniäni soittaa minulle ja kysyy, sopiiko se. 

Vierailija
26/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä, jos vanhemmat eivät ns. tanssi aikuisten lapsiensa pillin mukaan, niin sitten suututaan ja uhkaillaan, ettei tulla enää koskaan kylään.

Eihän meidän tarvitse enää jonkun miniän tai vävyn loma-ajankohdan mukaan suunnitella omia menojamme kesäaikana.

Vierailija
27/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano asia suoraan että ei kiinnosta viettää juhannusta räkänokkaisia ipanoita vahtien. Onneksi ei ole tota ongelmaa. Poikani isovanhemmat nähneet lapsenlapsensa viimeksi 10 vuotta sitten. En ikinä olisi uskaltanut jättää lastani puolisokeiden dementikkojen hoiviin.

Vierailija
28/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä, jos vanhemmat eivät ns. tanssi aikuisten lapsiensa pillin mukaan, niin sitten suututaan ja uhkaillaan, ettei tulla enää koskaan kylään.

Eihän meidän tarvitse enää jonkun miniän tai vävyn loma-ajankohdan mukaan suunnitella omia menojamme kesäaikana.

Yleisempää se toisin päin on: jos et tottele ja kumartele, en takuulla auta, vaikka lapsesi joutuisi sairaalaan.

Vierailija
29/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain tapauksissa varmaan onkin ihan hyvä suunnitella se lapin 3vk vaellusreissu juuri näiden miniöiden ja vävyjen loma-ajalle.

Vierailija
30/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi avoin keskustelu asiasta? Tai sitten vain teette omat lomasuunnitelmanne ja elätte niiden mukaan. Ei kai teille voi tulla kuin sinne kuuluisaan hollitupaan.

Tuosta HOLLITUPA määritelmästä löytyi uraanista sanakirjasta tällainen, aika osuva, selitys:

"Nykyisin on sanonta että "tulla kuin hollitupaan" jos halutaan kuvata röyhkeää ja vaativanoloista ilmaantumista johonkin paikkaan, olettaen että voi olla kuin kotonaan ja vaatia muita palvelemaan itseään ilman vastiketta.

Maat valvovat rajojaan, ettei niihin tulla kuin hollitupaan."

Tuleeko kenelläkään mieleen ketä nämä voisivat olla??

Vierailija
31/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että minä olen kiitollinen vanhemmistani ja appivanhemmista.

Aina on autettu puolin ja toisin, omat lapsenikin huolehtivat papastaan hänen kuolemaansa asti, kaikki asiat hoitivat.

Vierailija
32/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi avoin keskustelu asiasta? Tai sitten vain teette omat lomasuunnitelmanne ja elätte niiden mukaan. Ei kai teille voi tulla kuin sinne kuuluisaan hollitupaan.

Tuosta HOLLITUPA määritelmästä löytyi uraanista sanakirjasta tällainen, aika osuva, selitys:

"Nykyisin on sanonta että "tulla kuin hollitupaan" jos halutaan kuvata röyhkeää ja vaativanoloista ilmaantumista johonkin paikkaan, olettaen että voi olla kuin kotonaan ja vaatia muita palvelemaan itseään ilman vastiketta.

Maat valvovat rajojaan, ettei niihin tulla kuin hollitupaan."

Tuleeko kenelläkään mieleen ketä nämä voisivat olla??

Minun appivanhempani tulivat itsenäisyyspäivänä kello 6.30 oven taa ilmoittamatta. 300 kilsan päästä, mutta soittaa ja sopia ei voinut. Oltiin muutettu pitkän rempan jälkeen edellisenä päivänä. Kaikki sekaisin, ei ruokaa ja minulla tentti seuraavana päivänä.

Anoppi nosti hirveän metakan siitä että pidän hönen poikaansa nälässä ja kun poika sitten vei vanhempansa ravinto,aan syömään ja minä jöin lukemaan siihen tenttiini, appi vielä ovenraosta huikkasi, mitrn minun täytyy olla tyhmä, kun luen tenttiin, ei hänen tyttärensä vaan. No, tää ei kyllä ikinä valmistunutkaan...

Vierailija
33/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli haluat oikeasti tehdä sen suututtamatta (mikä ei ole mikään itseisarvo jos vastapuoli on kohtuuton) ja JOS (!!!) kuitenkin haluat perheen tai lapset jossain välissä kylään, niin keskustelun voi avata hyvin niin että "haluaisitteko tulla kylään kesällä tai tarvitsetteko joku kerta lastenhoitoapua, että jos näin on niin mielellään otamme vieraita / hoidamme lapsia mutta se pitää sopia ajoissa, koska aiomme tehdä myös suunnitelmia a, b ja c ja nyt jo onkin tehtynä ajankohdille x, y ja w joten ne on jo poissa laskuista.

Jos taas ette lainkaan halua vieraita / hoidettavia niin siihen on täysi oikeus mutta loukkaamatonta tapaa sanoa en keksi jos vastapuolella ihan väärä kuva välisestänne yhteistyö- ja avunantosuhteesta.

Vierailija
34/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että nyt meillä on tulossa lapsellinen sukupolvi, joka on syntynyt 80-90-luvulla, joka on lapsesta saakka tottunut saamaan kaikki, korkean elintason myötä.

Toisaalta myös ympäristö asettaa omat paineensa ja erityisesti naiselle, pitää olla timmi kroppa ja salilla käydään useamman kerran viikossa, milloin on sokerikuorrutusta, ripsien ja hiusten pidennystä, joka vie ison loven ajasta.

Siinä ei juuri aikaa jää olla lastensa seurassa, kun lapset ovat päiväkodissa ja vapaa-ajalla isovanhempien hoidossa.

Ja nykyään on trendikästä tavata ystäviä lapsivapaana, jopa perheet järjestävät perheillalliset ja mökkireissut ilman lapsia, puhumattakaan perhejuhlista.

Ja yleensä suurin osa lapsivapaiden tapaamisista, ovat useamman lapsen vanhempia, jotka on lykätty isovanhempien tai tuttavien hoidettavaksi, ilman sen kummempaa korvausta maksamatta.

Vierailija
35/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten jotkut päästävät tilanteet siihen pisteeseen, että kiristämällä ja uhkailulla aletaan hyppiä jonkun pillin mukaan. Edes oman lapsen pillin mukaan. Kun oma lapseni toi ensimmäisen kerran varteenotettavan miniäehdokkaan näytille, sovin tuon nuoren naisen kanssa päivän, jolloin lähdetään kaksistaan shoppailemaan ja ravintolaan syömään. Kerroin sillä reissulla tulevalle miniälleni, että autan oikein mielelläni aina, kun se minulle sopii, mutta hänen on ymmärrettävä, että aina ei sovi. Kerroin myös, että hätätilanteissa olen valmis järjestämään työnikin siten, että pystyn auttamaan. Mutta jonkun hänen kampaajakäyntinsä vuoksi en ala ottamaan palkatonta vapaapäivää kun taas heidän perheessään tapahtuneen vakavan sairaustapauksen vuoksi voin ottaakin. Päästiin oikein hyvään yhteisymmärrykseen ja meillä on ollut jo 10 vuotta erittäin hyvä ja luottamuksellinen anoppi-miniä -suhde. Hän osaa ja uskaltaa pyytää minulta apua, mutta ymmärtää myös hyvin, jos mulla ei juuri sillä hetkellä ole mahdollisuutta auttaa. Yleensä on, mutta joskus ei ole. Eikä ole ikinä uhkaillut, että ei sitten enää ikinä nähdä, jos kerran en just nyt tee kuten hän haluaa. Mulla on aivan ihana ja järkevä miniä ja olen kuullut hänen sanoneen samaa anopistaan. 

Vierailija
36/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä niin kuten tyttäremme ja miehensä kesälomasuunnitelmien mukaan olla vastaanottamassa kodissamme ja valmiudessa palvella tyttären perhettä kuin lakeijat konsanaan silloin kun tyttäremme perheelle sattuu sopimaan?

Miksi tytär ei saisi suuttua?

Vierailija
37/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Miten lama-aikaan lapsuuttaan ja nuoruuttaan eläneet ovat tottuneet saamaan lapsesta asti kaiken? Sori, mulla on lyhyt perspektiivi ja vanhempien ammatin vuoksi lama ei meidän perhettä juuri keikuttanut, joten todennäköisesti en vaan tajua. Mutta ikätovereista (80-luvun lapsista) en kyllä rohkeaksi yleisluontoisesti väittää että ovat tottuneet saamaan kaiken, pikemminkin siellä on niitä jotka ovat kotonaan oppineet paikkaamaan vaatteet, leikkaamaan kupongit ja tunkemaan nyrkillisen pumpulia serkuilta perittyjen juhlakenkien kärkeen.

Vierailija
38/38 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Miten lama-aikaan lapsuuttaan ja nuoruuttaan eläneet ovat tottuneet saamaan lapsesta asti kaiken? Sori, mulla on lyhyt perspektiivi ja vanhempien ammatin vuoksi lama ei meidän perhettä juuri keikuttanut, joten todennäköisesti en vaan tajua. Mutta ikätovereista (80-luvun lapsista) en kyllä rohkeaksi yleisluontoisesti väittää että ovat tottuneet saamaan kaiken, pikemminkin siellä on niitä jotka ovat kotonaan oppineet paikkaamaan vaatteet, leikkaamaan kupongit ja tunkemaan nyrkillisen pumpulia serkuilta perittyjen juhlakenkien kärkeen.

Tämä oli 34:lle, lainaus jäi ja olen hidas kirjoittaja, pahoittelut :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi