Passikuva ja otsatukka
Minulla on pitkä, kulmakarvat peittävä otsatukka. Onko ideoita miten voisin laittaa sen passikuvaa varten? Minulla on tosi iso otsa enkä haluaisi sen näkyvän. Enkä viitsisi käydä pätkäisemässä sitä lyhyemmäksi yhden kuvan takia, varsinkaan kun lyhyt otsatukka ei sovi minulle.
Kommentit (19)
Sama juttu. Saako otsis kuitenkin peittää osan otsasta, mutta niin ettei se ole kulmakarvojen/ silmien päällä? Jos vaikka jakaa otsiksen sellaiseksi sivuotsariksi.
Silmien pitää näkyä. Kyllä otsatukka saa muuten olla, mutta hiukset eivät saa peittää silmiä.
Silmät peittävä otsatukka on kyllä muutenkin tyhmän näköinen. Näyttää siltä että ihminen haluaa piilottaa jotain.
Pitääkö kulmakarvojenkin näkyä kokonaan? Se jäi minulle hieman epäselväksi Poliisin ohjeesta.
Kyllä se valokuvaaja reeraa sun hiukses kuvaan sopivaksi. Mulla on pitkät etuhiukset ja kävin just passikuvassa. Se vähän sutaisi mut hiuksia ojoon ja ihan kelvollinen kuva tuli ja passikin on jo kotona.
Meikillä varjostaen ja edellä mainittu kampaustekniikka käyttöön.
Kulmakarvojen pitää näkyä. Ja otsasi ei ole niin iso ettei passikuvassa kehtaisi antaa näkyä. Passikuvasta tulee yleensä ruma vaikka mitä tekisi:D
Vierailija kirjoitti:
Meikillä varjostaen ja edellä mainittu kampaustekniikka käyttöön.
Letitetään otatukka sivuun ja sitten meikillä varjostetaan itselle otsatukka?
Ot, mutta tuli tästä ketjusta mieleen Saimi Hoyer, joka on ajellut kulmakarvansa pois jo vuosia. Pitääkö tuon kasvattaa kulmakarvat passikuvaan vai piirtääkö hän kulmakarvat?
Prototyyppi kirjoitti:
Ot, mutta tuli tästä ketjusta mieleen Saimi Hoyer, joka on ajellut kulmakarvansa pois jo vuosia. Pitääkö tuon kasvattaa kulmakarvat passikuvaan vai piirtääkö hän kulmakarvat?
Heh, hyvä kysymys. Entäs sitten joku gootti joka piirtää dramaattiset kulmakarvansa otsaan asti? Voisiko olla niin että kulmaluiden pitää näkyä?
Mitä väliä oikeasti on passikuvalla? Montako sekuntia se rajaviranomainen tai muu henkilöllisyyden tarkastaja sitä katsoo? Luuletteko, että he jäävät miettimään yksittäisten ihmisten otsan korkeutta tai ulkonäköä ylipäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä oikeasti on passikuvalla? Montako sekuntia se rajaviranomainen tai muu henkilöllisyyden tarkastaja sitä katsoo? Luuletteko, että he jäävät miettimään yksittäisten ihmisten otsan korkeutta tai ulkonäköä ylipäänsä?
Täytyyhän siitä kuvasta itse kärsiä monta vuotta. Ja söpö lähikaupan kassapoitsu näkee sen aina jos ostaa tupakkia tai alkomahoolia!
Vierailija kirjoitti:
Kulmakarvojen pitää näkyä. Ja otsasi ei ole niin iso ettei passikuvassa kehtaisi antaa näkyä. Passikuvasta tulee yleensä ruma vaikka mitä tekisi:D
Pitää kyllä nyt sen verran korjata, että kulmakarvojen ei todellakaan tarvitse näkyä, sitä ei mikään laki määritä, jos hiustyylin takia kulmakarvat peittyvät. Mutta olisihan se tietysti plussaa, jos ne näkyisivät edes osittain. Ei silti pakollista!
Passikuvaan riittää kun kasvojen piirteet, nenä, silmät sekä huulet näkyvät kokonaan. Edes korvien ei tarvitse näkyä ollenkaan. Pääasia, että sinut tunnistaa siitä kuvaata vaikkapa ihan suihkun raikkaana.
Ja mistä tämä tieto niin siitä, että sain juuri uuden passini, jossa otsatukka peittää koko kulmakarvani/otsani. Ed. passikuvassani oli sama juttu.
Mulla on aina pitkä otsis, eikä kukaan ole koskaan valittanut.
Mulla on ihan kamala passikuva, kun silmälasit piti ottaa pois ja kulmakarvat oli kamalan harvat sytostaattihoitojen jäljiltä. Peruukin sain sentään pitää päässä. Mulla on niin huono näkö ja silmät menee kieroon ilman laseja, että hävettää todellakin näyttää henkkaria. Lasit mulla on aina päässä, mutta kuvassa ne ei saaneet olla.
Letitä tai 'kiharra' se sivuun. Letti vähän löysemmäksi niin tulee vähän otsalle.