Vaivaako muita täydellinen puhti pois olo näin sadepäivänä?
Olo ihan väsy, en saa mitään tehtyä. Ihan pienetkin kotihommat vaativat suuria ponnisteluja, vaivoin sain tiskit laitettua ja raparperi piirakan tehtyä. Pyykit odottavat viikkaamista kaappeihin, pitäis imuroida ja vaikka mitä, mutta ei vaan millään...
Kommentit (14)
Ei vaivaa!
Jos saamattomuus vaivaa, on kyse hellepäivästä. Sade on raikas ja raikastaa mielen myös.
Toivottavasti varsinaiset hellepäivät eivät tule kohdalle tänäkään kesänä. Poden vähän huonoa omatuntoa toivoessani näin, koska tiedän, että monet rakastavat hellettä.
Tietyllä tavalla soisin sen heille kyllä. Mutta pääseehän matkoille :) Ja minähän en voi vaikuttaa säätilaan millään tavoin.
Joo, mutta minulla on puhti pois aurinkoisinakin päivinä.
Kyllä. Johtuu ehkä loppujen lopuksi vitutuksesta. Taas tulee huono kesä, kuten viime vuonnakin.
Sateesta huolimatta kannoin tupaan kolme vakallista puita ja kaksi ämpärillistä vettä. Saunalle kymmenen ämpärillistä vettä ja kaksi sylillistä puita. Tuhkat pois kiukaan ja padan alta ja samalla vesipadan lämmitys. Saunan ja tuvan lakaisu siihen päälle. Tuvassa hellan lämmitys, jotta saa lämpöä ja ruoat sekä tiskivedet keittymään. Postilaatikolla kävely - sellainen kilometri. Ja kun muuta ei ole, niin liiterissä halkoo aina kulkiessaan muutaman puun valmiiksi...
Huomiseksi on luvattu taas paistetta. Ajattele se siltä kannalta että luonto tarvitsee sadetta. Todella vähän on satanut esim. lounais-Suomessa, pitkään aikaan.
Olen töissä enkä jaksa tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaivaa!
Toivottavasti varsinaiset hellepäivät eivät tule kohdalle tänäkään kesänä. Poden vähän huonoa omatuntoa toivoessani näin, koska tiedän, että monet rakastavat hellettä.
Tietyllä tavalla soisin sen heille kyllä. Mutta pääseehän matkoille :) Ja minähän en voi vaikuttaa säätilaan millään tavoin.
Pääsethän sinäkin matkoille ja pois helteestä. Kaiken lisäksi sinulle sopivaa ilmaa on Suomessa sentään yli 300 päivää vuodessa. Helteiden toivojille ei joskus ole yhtäkään.
Kiitos ap, en olekaan ainoa! Teen fyysistä työtä josta tykkään, mutta nyt on niin halolla hakattu olo parin matalapaineisen työpäivän jälkeen. En jaksaisi enää pienintäkään kotityötä enkä edes syödä iltapalaa.
Ei vaan hellepäivinä ja jos on vielä trooppiset yöt. Kun on sadepäivä niin päinvastoin sitä jaksaakin tehdä jotain ja on energisempi. Teillä saattaa olla asenne ja suhtautuminen ongelmana. On hyvä olla myös kunnolla vesisadetta.
Mulla katoaa puhti heti kun tulee matalapaine, sadetta, pilvistä ja tuulta!
Niin kovaa hellettä ei vielä ole ollut etten olisi jaksanut touhuta tuntikausia, en edeas malttaisi nukkua! Täällä missä olen on keskellä yötäkin vielä 30 astetta ja sisällä enemmänkin. Viimeöinen ukkonen pudotti lämpötilan hetkellisesti, klo 06 oli vain 20 astetta. Ja aurinko paistaa taas!
Jos mun elämän puhti olisi siitä kiinni, mimmoinen sää on, olisi jotain PAHASTI pielessä. Häpeä valitteluasi. Jos ei ole mitään parempaa syytä kirjoittaa tänne, niin älä kirjoita.
Aurinkoiset, lämpimät ja lähes kaikki kesäpäivät väsyttää minua. Syksystä saan voimaa, talvi on ihan ok ja kevät hieman talvea parempi. Kesästä tykkäsin pienenä, nykyään se vaan väsyttää.
Ja tekis mieli vaan nukkua.