Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin muuttamaan omaan yksiöön väkivaltaisesta lapsuudenkodista, "ystävä" pilkkaa kotiani ja minua

Vierailija
13.06.2017 |

Minulla on nyt oma vuokrayksiö vähän huonommalta alueelta kuin ystävälläni. Hänellä on uudempi kaksio ja hänen isänsä maksaa hänen vuokransa. Niinpä hänellä on varaa käydä usein ulkona, syömässä, elokuvissa, baarissa, kulkea taxilla, käydä shoppailemassa yms. kun minulla se 500€ menee vuokraan. Lisäksi laskut ja loppukuusta joudun laskemaan senttejä. Opiskelen ja käyn pikaruokaravintolassa iltaisin töissä.

Sisustukseni on melko yksinkertainen eikä ns. muodin mukainen.

Ruokalaskun pyrin pitämään niin alhaisena kun voin, tarjoustuotteita, pakkaseen, itse poimittuja marjoja, sieniä, omenoita.

Aina kun ystävä tulee käymään, hän huomauttelee "onko toi hylly ostettu kirpputorilta, näyttää ihan siltä" ja "tosi sotkuista kun on kirjoja siellä täällä keräämässä pölyä" kun minulla on kirjat hyllyssä.

Sohva on lapsuudenkodistani ja sekin on kuulemma aatamin aikainen ja ikeasta saisin ihan vähän päälle satasella uuden sohvan.

Miten takoa järkeä päähän, että minulla ei ole ylimääräistä rahaa? Sanominen ei auta kun hänen ehdotuksensa on "ota semmoinen pikavippi"

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se "ystävä".

Vierailija
2/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi tuollaista ihmistä ystäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla tuollaisen ihmisen ystävä? Jos hänessä on jotain hyvää, niin tapaa häntä muualla kuin kotonasi. Ystävien tapaamisesta kumpikin saa lisää energiaa, mutta tuollainen vain vie sitä sinulta.

Vierailija
4/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
5/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle,pääset elämässäsi eteenpäin kun olet jättänyt huonon lapsuuskodin taaksesi! Käyt

töissä ja opiskelet, hienoa! Jatka noin ja jätä tuo "ystävä" myös taaksesi- älä ainakaan kutsu kotiisi

moista ankeuttajaa! Katso itseäsi ylpeästi ja sano:hyvä minä!!

Vierailija
6/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte tavata vaikka kahvilassa, jumpassa tai lenkillä.

Vierailija
7/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että jos et kestä olla täällä kaikkea arvostelematta niin tuossa on ovi, tervemenoa!

Että rahaa nyt ei tosiaan ole enempää ja että joka sentti on itse tienattava, kotoa en mitään saa toisin kuin eräät. 

Vierailija
8/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, paljonko hänelle jäisi itselleen käyttörahaa per kuukausi siinä tapauksessa että hänen isänsä ei maksaisi hänen asumistaan.

Vierailija
9/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte tavata vaikka kahvilassa, jumpassa tai lenkillä.

Älkää tavatko mieluummin enää missään.

Vierailija
10/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ainakin vahvalta ihmiseltä. Kenties sussa on jotain mitä ystävässäsi ei ole ja tietää sen.

Kommenteistakin voit päätellä. Oot ystävääsi parempi ihminen.

Vierailija
11/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nyt oma vuokrayksiö vähän huonommalta alueelta kuin ystävälläni. Hänellä on uudempi kaksio ja hänen isänsä maksaa hänen vuokransa. Niinpä hänellä on varaa käydä usein ulkona, syömässä, elokuvissa, baarissa, kulkea taxilla, käydä shoppailemassa yms. kun minulla se 500€ menee vuokraan. Lisäksi laskut ja loppukuusta joudun laskemaan senttejä. Opiskelen ja käyn pikaruokaravintolassa iltaisin töissä.

Sisustukseni on melko yksinkertainen eikä ns. muodin mukainen.

Ruokalaskun pyrin pitämään niin alhaisena kun voin, tarjoustuotteita, pakkaseen, itse poimittuja marjoja, sieniä, omenoita.

Aina kun ystävä tulee käymään, hän huomauttelee "onko toi hylly ostettu kirpputorilta, näyttää ihan siltä" ja "tosi sotkuista kun on kirjoja siellä täällä keräämässä pölyä" kun minulla on kirjat hyllyssä.

Sohva on lapsuudenkodistani ja sekin on kuulemma aatamin aikainen ja ikeasta saisin ihan vähän päälle satasella uuden sohvan.

Miten takoa järkeä päähän, että minulla ei ole ylimääräistä rahaa? Sanominen ei auta kun hänen ehdotuksensa on "ota semmoinen pikavippi"

Tämä ns.ystäväsi kuulostaa aika bimbolta. Jätä se. Saat oikeita ystäviäkin.

Vierailija
12/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei voi miellyttää. Eikä todellakaan kannata ottaa pikavippiä, jos ilman vaan pärjää - ja joskus se pärjääminen vaatii sinnikästä sentinvenytystä.

Seuraavaksi opettelet pitämään oven kiinni etkä vastaa moisen "ystävän" viesteihin. Pärjäät paremmin ilman.

Kumpa voisin luvata, että kymmenen vuoden päästä sinä olet rakentanut ihan kohtuullisen elämän itsellesi ja tämä "ystävä" on sotkeutunut lainojen korkoihin ja tuhlaavaisuutensa, mutta eihän se niin mene. Mutta elämä kantaa, kunhan ensisijaisesti huolehdit itsestäsi ja omasta tulevaisuudestasi.

Vierailija
13/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti kodistasi ja jätä tuollaiset "ystävät" pilkkaamisineen ihan omaan arvoonsa.

Todellisuus se hänellekin iskee jossain vaiheessa vasten naamaa, kun vanhemmat kuolevat eivätkä enää maksa hänen vuokriaan.

Näin se vaan menee.

Vierailija
14/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "ystävä" joku välttämätön asuste joka sinulla on oltava?

Vierailija
15/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollista, kumpi olikaan tyhmempi toistaan?

Vierailija
16/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ystävä on sanonut, kun olette asiasta keskustelleet?

Vierailija
17/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat puhelimes käteen ja etit sieltä tän "ystävän" numeron. Siellä asetuksissa löytyy semmonen kohta ku "poista yhteystieto". Paina siitä ja jatka elämääsi omassa turvallisessa kodissasi onnellisena niinkuin ansaitset.

Vierailija
18/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ilman ystäviä. Elämä on paljon helpompaa.

Vierailija
19/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on tyhmä.

Vierailija
20/25 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kirjoituksen perusteella todella hienosti laittanut omat asiasi kuntoon, hienoa! Tuollaisella asenteella sinulla on loistava tulevaisuus edessäsi. Kannattaa miettiä, kuuluuko "ystäväsi" siihen tulevaisuuteen. Kaikkea hyvää jatkossa.

M46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä