Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opiskella sairaanhoitajaksi?

Vierailija
13.06.2017 |

Olen tässä nyt pari välivuotta pitänyt, ja syksyllä ajattelin hakea opiskelemaan. Katselin, että sairaanhoitajalinjalle olisi hakuja usempaan paikkaan tähän melko lähelle. Kannattaako hakea? Onko koulu kivaa, entä ala?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko kenties bioanalyytikko tai röntgenhoitaja parempi? Asun Helsingissä ja näköjään Metropoliassa olisi tuo röntgenhoitajakin syksyllä.

Ap

Vierailija
2/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin epävarma, että kysyt muilta. Omasta soveltuvuudestasihan se on kiinni, oletko soveltuva jos kyselet? Sairaalaympäristö työpaikkana, valinta on sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasn ainoa työllistävä ala tänä päivänä lääkärin lisäksi. Röntgenhoitajiakin on jo liikaa.

Vierailija
4/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän kaikki sairaanhoitajat todellakaan työskentele sairaalassa.

Vierailija
5/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikoilla ihan hyvä työllisyystilanne pk-seudulla. Hae sinne. Kestää 3,5v ja työ ei tippaakaan hoidollista.

Vierailija
6/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla valmis kohtaamaan erilaisia ihmisiä, ja tarvii myös tietynlaista rohkeutta toteuttaa hoitotoimenpiteitä. Työssä usein kohtaa eritteitä ja epämiellyttäviä tilanteita, mutta toisaalta työ on konkreettista toisen auttamista, mikä antaa paljon. Sairaanhoitajan työkenttä on todella laaja, hoidettavat on kaikkea väliltä vastasyntynyt-kuolemaa tekevä vanhus. Omasta mielestäni ala on kiva ja opiskelukin oli ihan hauskaa, moni jättää leikin kyllä kesken opiskelujen. Röntgenhoitajien työ on ehkä hieman kevyempää mutta ymmärrys teknisiin asioihin on huomattavasti laajempi.

Vierailija
7/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja on hyvä ammatti. Täytyy olla innostunut ja kiinnostunut alasta.

Vierailija
8/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mikä sinua kiinnostaa. Sairaanhoitajan opiskelut kestävät n. 3,5v ja ala on monipuolinen ja hyvin työllistävä Suomessa ja myös ulkomailla, mutta itsestäsi riippuu se, sopiiko ala juuri SINULLE.

Vierailija
9/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin opiskella terveydenhoitajaksi. Saa nähdä kestänkö sen koulun, kun pitää opiskella myös sh... Sairaala ei oo mun paikka eikä myöskään perushoito.

Vierailija
10/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkataso kehno etenkin pk-seudulla kalleudesta johtuen. Vuorotyö raskasta vuosikymmenten mittaan (perhe, harrastukset). Ja jos ei tee vuorotyö tä niin palkka on vieläkin huonompi. Nuorena sitä ei vielä osaa hahmottaa elämän kalleinta, mutta itse suosittelen muuta alaa. Työssä on varmasti hyviäkin puolia, mutta minusta liikaa huonoja puolia. Toki kielitaitoisena vaihtoehtona on lähtö ulkomaille valmistumisen jälkeen.

Vierailija
11/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sosionomiksi. Paljon koulutuksia pk-seudulla, hyvä työllisyystilanne, ihmisten auttamista muttei samalla tavalla hoidollista. Koulutus sen saman 3,5v.

Vierailija
12/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin erittäin hieno ja arvostettava ammatti, mutta siihen ei todellakaan kaikki sovi. Viimeistään koulussa sitten valkenee, millaisesta alasta on kyse.

Vierailija
13/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sanoo palkkaa huonoksi, mutta mun mielestä taas nimenomaan sh:lla on hyvä palkka.

Vierailija
14/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin opiskella terveydenhoitajaksi. Saa nähdä kestänkö sen koulun, kun pitää opiskella myös sh... Sairaala ei oo mun paikka eikä myöskään perushoito.

Terkkarin töitä ei kaikille löydy eli moni th tekee sh:n töitä, varsinkin heti valmistumisen jälkeen. Jos et kestä siis sh:n hommia ja opiskelua, keksi itsellesi joku toinen ala.

Voin kyllä sanoa senkin, että hyvästä sh-pohjasta on hyötyä terkkarin työssä. Ei sitä sh:n pätevyyttä turhaan opiskella.

Terveisin: Th

Vierailija
15/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain sosionomiksi ja terveydenhoitajaksi. Minusta ei varsinaisesti sairaanhoitajaksi olisi, tai korkeintaan väliaikaisesti.

Vierailija
16/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatuksenasi on hakea vain ''johonkin'' niin älä hae sairaanhoitajaksi. Ala on kutsumusala.

Vierailija
17/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sanoo palkkaa huonoksi, mutta mun mielestä taas nimenomaan sh:lla on hyvä palkka.

Olet väärässä. Vastuuseen sekä työn vaativuuteen ja raskauteen nähden sairaanhoitajilla on monessa yleisimmässä tehtävässä aivan mitätön palkka.

Vierailija
18/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuen mihin haluat töihin. Palkka on kyllä pääsääntöisesti huono ja paljon vastuuta mutta toki voi olla antoisaakin työtä

Vierailija
19/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien keskipalkka on aina n. 3100e/kk

Vierailija
20/21 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajien keskipalkka on aina n. 3100e/kk

Ihme alapeukuttelua. Pk-seudulla sairaanhoitajan palkka ilman lisiä on 2400-2500e/kk. Vuorolisien kanssa se on +- 3000e/kk. Jos mukana on jo muitakin lisiä, se on n. 3500e/kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi