Voi jumalauta. Kylmä, vettä sataa ja ukko vaan meinaa että lähdetään mökille !
En todellakaan suostu. Ei pääse uimaan, ei voi grillata, ,kylmä. . Tulkoon millainen riita tästä tahansa, ,jään lasten kanssa kotiin.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Sehän olisi romanttista ... saunaan lämmittelemään sateesta märkinä, sitten takkatulen ääressä hyvää ruokaa,viiniä. Kirjoja mukaan, villasukat..
Aa että.
Huomenna sitäpaitsi jo paistaa :)
Näin 😀
Ja vaikka on sateista, niin kylmä siellä ei ole, kokeile vaikka! Just tulin lenkiltä. Sateella on kiva uida, ukkosella vaan ei saa uida.
Minä tykkään sadekelistä. Se tuo luonnon tuoksut esiin ja tunnelma on kokonaan erilainen kuin auringonpaisteella. Tietysti kaatamalla sataessa on järkevää pysytellä katon alla, mutta pieni sade ei ole minua koskaan haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Tunnut ikävältä naiselta. Moni lähtisi mieluusti mökille, jos sellainen olisi. Mökillä voi tehdä monenlaisia töitä sateellakin, myös ulkona. Vai oletko sellainen hienohelma, joka ei likaa käsiään.
Meitä on moneksi. Itse en pidä työleireistä, itikoista enkä jaksa aikaansa enempää toljottaa männynrunkoja. Lähden mielummin pitämään sadetta keskikaupungin kahvilaan.
Mikä välimerkkivamma aloittajalla on?
Minä ainakin lähtisin. Ole onnellinen, että miehesi tahtoo olla perheensä kanssa.
Sano sille "ukollesi" että mökkeily on wanhanaikainen harrastus ja kaipaat jotain vähän modernimpaa ja virikkeellisempää tekemistä. Kyllä miehen pitää kuunnella vaimonsa mielipiteitä.
Mökkimme on pieni sekä sadesäällä kylmä ja kalsea. Ei sisävessaa, ei grillakatosta . Saunasta ei ole minulle iloa, en voi saunoa (tikit). Lapset ovat 8v ja 10v eli siinä iässä, että tylsistyvät helposti kun uimaankaan ei tarkene mennä eikä ole kavereita ( tyttö ja poika, eli yhteisiä leikkejä ei synny)
ap
Ei minua haittaa mökillä sade. Luonto on raikas ja mökin terassilta ihana katsoa sateista järveä.
Vedenpitävä takki ja kumpparit. Lämpimiä vaatteita, villasukat.
Uida ja saunoa voi sateella ihan hyvin,on itseasiassa aika rentouttavaakin. Grillatakkin voi, varmaan joku katos teiltä löytyy.
Toki helle ja aurinko on parhaimmal mökkisäät, mutta suomessa aika harvinaisia.
Olisko tässä nyt kyse siitä ettei ukko kuuntele sua. Ei niinkään säästä. Itse saan joskus tollasia uhmakohtauksia kun kukaan ei kuuntele.
valivalinarinari - voithan sä kesäs noinkin viettää. oma valinta.
Voittehan te mennä kalaan. Kala liikkuu paremmin viileällä kuin helteillä.
Ymmärrän aloittajaa. Muistan miten itse pentuna piti kykkiä mökillä vaikka mimmoisessa ilmassa syksyyn asti, syödä kärvähtänyttä makkaraa ja keitettyä makaronia , läiskiä itkoita ja nyppiä punkkeja. Rannassa oli mutapohja, veljet tappeli, isä poltti sisällä, äiti sai jossain vaiheessa migreenin. Sitä hupia kesti, kunnes 13-vuotiaana ilmoitin että jään mielummin Marille (silloinen paras kaveri) tai mummille, mutta mökille en tule!
Nykyään pelkkä "kesämökki" aiheuttaa hyperventilaatio-kohtauksen.
Ukko lähti sitten tuohtuneena mökille yksin, kumpikaan lapsistakaan ei halunnut mukaan. Me vuokraamme lasten kanssa elokuvan ja herkuttelemme , ukko saa hytistä ja hätistellä hyttysiä ihan keskenään!
ap
Punkkeja, Itikoita, Hirvikärpäsiä. Ulkovessa, Huonot nettiyhteydet. Miksi kukaan haluaisi mökille?
Meilläkin mies mökkeilee yksin. Pelkään ötököitä, uimaan menokin on hankalaa kun laho laituri ja mutapohja!
Vierailija kirjoitti:
Ukko lähti sitten tuohtuneena mökille yksin, kumpikaan lapsistakaan ei halunnut mukaan. Me vuokraamme lasten kanssa elokuvan ja herkuttelemme , ukko saa hytistä ja hätistellä hyttysiä ihan keskenään!
ap
Ja kun ukko tulee kotiin niin siellä odottaa herkkuja mässäillyt hieltä haiseva ylipainoinen sika.
Vierailija kirjoitti:
ap
Onko teillä kodissanne piha, vai onko kerrostalo? Sekin vaikuttaa mökki-intoon, että voiko kotonakin hoitaa puutarhaa tms grillata.
Siellä mökillä on kuule ihana herätä kun huomenna aamulla paistaa aurinko. Sadesäällä voi lämmittää saunan jo päivällä, illalla voi katsoa telkkaria, pelata sisällä jotain.Tehdä vaikka sämpylöitä.
Olen syntyperäinen helsinkiläinen eikä mulla ole koskaan ollut mökkiä eikä edes pihaa. Parhaillaan on kova mökkikuume ja etsin tonttia. Nimenomaan kiinnostaisi eksotiikka, kuunnella mökissä, kun sadepisarat ropisevat kattoon ja haluaisin kokea myrskyn. Sellainen olisi mahtava, jossa menisi sähkötkin poikki ja olisi ihan jonkun taskulampun varassa. Haaveilen sellaisesta seikkailusta. Uiminen ei ole välttämätöntä, mutta soudella haluaisin ja istutella hyötypuutarhan ja tarkkailla luonnon eläimiä.