Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen hulluksi, kertokaa miksi kaveri sanoo näin jatkuvasti mulle!

Vierailija
13.06.2017 |

Minulla on kaveri, joka sanoo minulle kyläillessä ainakin kerran, että "kun me asumme samalla lailla", kun "meillä on samanlainen siisteystaso"jne.

Ongelma on siinä, että olen konmarittanut koko kotini ja kotiäitinä minulla on aikaa pitää koti todella siistinä. Olen ennen konmariakin tosin inhonnut tarpeettomia tavaroita. Mutta kaverini koti on ahdettu täyteen tavaraa ja kaikki nurkat pursuvat kekoja ja tavaravuoria. Astianpesukoneen reunoilta pursuaa mustaa likaa, kuin ei olisi ikinä pesty. ja pihassa on lautakasoja, kottikärryt täynnä roskaa, vanhoja työkaluja lojuu, kalusteet eriparisia ja kuluneita.

Meillä taas ei missään turhaa tavaraa ja kaikki sopii yhteen. Mielestäni ero on kuin yöllä ja päivällä. Kertokaa, miksi hän haluaa koko ajan korostaa samanlaisia kotejamme kun ne selvästi ovat hyvin erilaisia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä ihmisillä huolet ja murheet. Jaxuja.

Vierailija
2/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee varmaan huonommuutta omasta sekasotkustaan ja todistelee/valehtelee itselleen tuollatavoin että kotinne olisivat samanlaisia. Tai sitten "huomaamattomasti" yrittää lytätä sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntee varmaan huonommuutta omasta sekasotkustaan ja todistelee/valehtelee itselleen tuollatavoin että kotinne olisivat samanlaisia. Tai sitten "huomaamattomasti" yrittää lytätä sinua.

Jos tuntisi tarvetta lytätä (tätä minäkin olen miettinyt), niin eikö olisi vain helpompi siivota?

ap

Vierailija
4/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän, että tuollainen asia voi alkaa häiritä ja kyse ei ole välttämättä kodeista vaan kateellisuudesta tai isommastakin. Mietipä, jos sun satakiloinen kaverisi sanoisi sulle jatkuvasti, että saat lainata mun vaatteita, kun olemme ihan saman kokoisia (ja sinä painaisit vaikka 65 kg). Eikö yhtään ihmetyttäisi?

Vierailija
5/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen koti on vieläpä niin intiimi asia, ettei siitä oikein helposti tule sanottua, että onpa sotkuista. 

Vierailija
6/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti koittaa itse vältellä siivoomista, ja koittaa itselleen todistella, että ei ole edes tarvetta, kun on "yhtä siistiä" kuin sinunkin luona.

Vierailija
7/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti koittaa itse vältellä siivoomista, ja koittaa itselleen todistella, että ei ole edes tarvetta, kun on "yhtä siistiä" kuin sinunkin luona.

Hänellä käy sukulainen kerran viikossa siivoamassa, eli ei siellä niin likaista ole että sukat jäisi kiinni lattiaan, mutta esim koiran pissamatto kuuluu sisustukseen. Pahinta ovat ne hirmuiset romukasat joka paikassa. Olenpa miettinyt, että voiko niille sokeutua? Ja hakeeko ehkä kommentilla, että jotenkin sanoisin, että joo on teillä siistiä. Olen vain hiljaa, koska en halua valehdella..

ap

Vierailija
8/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän, että tuollainen asia voi alkaa häiritä ja kyse ei ole välttämättä kodeista vaan kateellisuudesta tai isommastakin. Mietipä, jos sun satakiloinen kaverisi sanoisi sulle jatkuvasti, että saat lainata mun vaatteita, kun olemme ihan saman kokoisia (ja sinä painaisit vaikka 65 kg). Eikö yhtään ihmetyttäisi?

No kyllä minä siinä vaiheessa ilmoittaisin, että on nuo sun vaatteet liian isoja. Ehkä ap:kin voisi ilmoittaa kaverilleen, että on tässä tullut siivoiltua turhia tavaroita pois, joten meillä ei nyt ihan näin paljon tavaraa enää ole kuin teillä. Ei kai siitä kukaan loukkaannu?

Vierailija
9/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siis, miks se sua haittaa niin paljon? Ei se sun kotia sen sotkuisemmaksi tee.

Vierailija
10/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä käy sukulainen kerran viikossa siivoamassa, eli ei siellä niin likaista ole että sukat jäisi kiinni lattiaan, mutta esim koiran pissamatto kuuluu sisustukseen. Pahinta ovat ne hirmuiset romukasat joka paikassa. Olenpa miettinyt, että voiko niille sokeutua? Ja hakeeko ehkä kommentilla, että jotenkin sanoisin, että joo on teillä siistiä. Olen vain hiljaa, koska en halua valehdella..

ap

Kaveri ei siis näe romujakasoja sotkuna, vaan ne ovat vain säilössä tulevaa käyttöä varten.

Vierailija
11/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut siis, miks se sua haittaa niin paljon? Ei se sun kotia sen sotkuisemmaksi tee.

Sanotaan, että ensimmäiset 10 kertaa ei haitannutkaan, mutta nyt sen jälkeen on alkanut tulla mieleen, että haluaako jotenkin manipuloida minua ajattelemaan, että meillä olisi ihan kamalaa. Tietysti se tuntuu pahalta, jos kaveri haluaa pahoittaa mielen tahallaan. 

ap

Vierailija
12/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa.

Oman kaverini mielestä olemme samankokoisia. Olemme molemmat 165 cm. Hän painaa 120 kg, minä 76 eli olen itsekin lievästi ylipainoinen. Olen kokoa 40/42, hän 46/48 ja nekin tosi pinkeitä, ihan saumat soi. Silti hän aina naureskelee, että mitäs me isot tytöt...aina uudestaan tätä me kun ollaan tällaisia pyöreitä lyylejä...

Vierailija
13/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kaveri ei siis näe romujakasoja sotkuna, vaan ne ovat vain säilössä tulevaa käyttöä varten.

Ehkä, mutta kyllä sellaiset romukasat ovat aivan järkyttäviä. Esimerkiksi jos ruokapöytä ei ikinä ole tyhjä jne. 

Vierailija
14/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa.

Oman kaverini mielestä olemme samankokoisia. Olemme molemmat 165 cm. Hän painaa 120 kg, minä 76 eli olen itsekin lievästi ylipainoinen. Olen kokoa 40/42, hän 46/48 ja nekin tosi pinkeitä, ihan saumat soi. Silti hän aina naureskelee, että mitäs me isot tytöt...aina uudestaan tätä me kun ollaan tällaisia pyöreitä lyylejä...

No just. :D Otan osaa, tuossa tapauksessa varmaan denial pahasti päällä. 

ap

Vierailija
15/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan, että ensimmäiset 10 kertaa ei haitannutkaan, mutta nyt sen jälkeen on alkanut tulla mieleen, että haluaako jotenkin manipuloida minua ajattelemaan, että meillä olisi ihan kamalaa. Tietysti se tuntuu pahalta, jos kaveri haluaa pahoittaa mielen tahallaan. 

ap

Aa okei. Mä ennemmin ajattelin, että hän manipuloi itseään ajattelemaan, että heilläkin on siistiä ja kodikasta. :)

Vierailija
16/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa.

Kerran olimme samoilemassa ja meiltä kastuivat heinikossa housut. Luonani penhoin kaikki paikat ja löysin sitten hänelle minulle löysät rentoiluverkkarit, jotka hän sai jalkaan niin että olivat kuin pinkeät legginsit, johon hän, että onneksi ollaan samankokoisia, niin löytyi hänelle varavaatetta.

Vierailija
17/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tulee jankuttamaan niin kauan kunnes sanot, että totta on.  Sano se hänelle vaikka tiedät ettei se ole sitä. Pääset niiin paljon helpommalla.

Ihmisillä voi olla monesta asiasta todella vääristynyt kuva, etkä sinä sitä sanoillasi voi ratkaista. Monella laihalla on lihava kaveri, joka kuvittelee olevansa saman painoinen. Minulla on yksi kaveri, joka aina väittää lapsiamme samannäköisiksi vaikka minusta he eivät todellakaan ole sitä jne. 

Sanot joo ja sitten seuraavalla kerralla muistutat, että hän on jo kertonut asiasta.

Vierailija
18/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen myös että yrittää vaan itselleen uskotella että kotinsa on siisti.

Tuo paino asia on jännä, luulen että jotkut eivät näe itseänsä peilistä realistisesti vaan kuvittelevat olevansa esim hoikempia. Minunkin yksi treenikaveri joskus kysyy onko sattumoisin lainata housuja kun on unohtanut omansa kotiin. En usko että mahtuisi minun housuihini. Kerran olimme yhdessä shoppailemassa ja kokeili xs ja s koon vaatteita vaikka ne aivan soi päällä.

Vierailija
19/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tulee jankuttamaan niin kauan kunnes sanot, että totta on.  Sano se hänelle vaikka tiedät ettei se ole sitä. Pääset niiin paljon helpommalla.

Ihmisillä voi olla monesta asiasta todella vääristynyt kuva, etkä sinä sitä sanoillasi voi ratkaista. Monella laihalla on lihava kaveri, joka kuvittelee olevansa saman painoinen. Minulla on yksi kaveri, joka aina väittää lapsiamme samannäköisiksi vaikka minusta he eivät todellakaan ole sitä jne. 

Sanot joo ja sitten seuraavalla kerralla muistutat, että hän on jo kertonut asiasta.

Ei vaan anna luonto periksi antautua.  Sikäli samaa mieltä, että ollaan vielä kaukana siitä, että alkaisin todistelemaan kuinka siistiä meillä on

ap

Vierailija
20/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on epävarma ja yrittää kalastella tietoa, että heidän kotinsa olisi myös siisti. Onko teillä muuten saman tyylistä vai miksi on juuri sinun kotiisi vertaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan