Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulen hulluksi, kertokaa miksi kaveri sanoo näin jatkuvasti mulle!

Vierailija
13.06.2017 |

Minulla on kaveri, joka sanoo minulle kyläillessä ainakin kerran, että "kun me asumme samalla lailla", kun "meillä on samanlainen siisteystaso"jne.

Ongelma on siinä, että olen konmarittanut koko kotini ja kotiäitinä minulla on aikaa pitää koti todella siistinä. Olen ennen konmariakin tosin inhonnut tarpeettomia tavaroita. Mutta kaverini koti on ahdettu täyteen tavaraa ja kaikki nurkat pursuvat kekoja ja tavaravuoria. Astianpesukoneen reunoilta pursuaa mustaa likaa, kuin ei olisi ikinä pesty. ja pihassa on lautakasoja, kottikärryt täynnä roskaa, vanhoja työkaluja lojuu, kalusteet eriparisia ja kuluneita.

Meillä taas ei missään turhaa tavaraa ja kaikki sopii yhteen. Mielestäni ero on kuin yöllä ja päivällä. Kertokaa, miksi hän haluaa koko ajan korostaa samanlaisia kotejamme kun ne selvästi ovat hyvin erilaisia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri on epävarma ja yrittää kalastella tietoa, että heidän kotinsa olisi myös siisti. Onko teillä muuten saman tyylistä vai miksi on juuri sinun kotiisi vertaa?

Ei ole, meillä on tietty tyyli. Eri aikakausien huonekaluja ja harmoniset värit, lyhyesti sanottuna. Kaverilla taas tyyliä iso musta nahkainen kulmasohva ja iso tv. Ruokapöytä ja tuolit. Ei siis mitään sisustusesineitä, ei verhoja tai muuta kodikkuutta luovaa, ja taas romut eivät anna edes minimalistista vaikutelmaa. 

meillä ei ole esineitä paljon, mutta esim olkkarin pöydällä on pari esinettä ja sivupöydällä näyttävä pöytävalaisin ja pari taulua hopeakehyksissä. 

Vierailija
22/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä ihmisillä huolet ja murheet. Jaxuja.

Kyllä mä ymmärrän, että tuollainen asia voi alkaa häiritä ja kyse ei ole välttämättä kodeista vaan kateellisuudesta tai isommastakin. Mietipä, jos sun satakiloinen kaverisi sanoisi sulle jatkuvasti, että saat lainata mun vaatteita, kun olemme ihan saman kokoisia (ja sinä painaisit vaikka 65 kg). Eikö yhtään ihmetyttäisi?

Mulla on tällanen kaveri, mua 15 senttiä lyhyempi ja painaa sen 15 kiloo enemmän.

Tarjoo usein mulle vaatteita jotka on tilannu jostain ja on kuulemma liian suuria hänelle. Yritän sit aina sanoo jotenkin nätisti, et ei oikeen oo mun tyyliä tai ettei sovi mun kropalle toi malli. En vaan kehtaa sanoa suoraan et tosta vaatteesta näkee jo päälle et mä hukun siihen. Usein kyl miettiny et mitä se hakee tolla jutulla, eikö tajua omaa kokoansa vai vittuileeko mulle jostain syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa.

Oman kaverini mielestä olemme samankokoisia. Olemme molemmat 165 cm. Hän painaa 120 kg, minä 76 eli olen itsekin lievästi ylipainoinen. Olen kokoa 40/42, hän 46/48 ja nekin tosi pinkeitä, ihan saumat soi. Silti hän aina naureskelee, että mitäs me isot tytöt...aina uudestaan tätä me kun ollaan tällaisia pyöreitä lyylejä...

No tehän olette molemmat ylipainoisia?

Vierailija
24/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän, että tuollainen asia voi alkaa häiritä ja kyse ei ole välttämättä kodeista vaan kateellisuudesta tai isommastakin. Mietipä, jos sun satakiloinen kaverisi sanoisi sulle jatkuvasti, että saat lainata mun vaatteita, kun olemme ihan saman kokoisia (ja sinä painaisit vaikka 65 kg). Eikö yhtään ihmetyttäisi?

Mulla on tällanen kaveri, mua 15 senttiä lyhyempi ja painaa sen 15 kiloo enemmän.

Tarjoo usein mulle vaatteita jotka on tilannu jostain ja on kuulemma liian suuria hänelle. Yritän sit aina sanoo jotenkin nätisti, et ei oikeen oo mun tyyliä tai ettei sovi mun kropalle toi malli. En vaan kehtaa sanoa suoraan et tosta vaatteesta näkee jo päälle et mä hukun siihen. Usein kyl miettiny et mitä se hakee tolla jutulla, eikö tajua omaa kokoansa vai vittuileeko mulle jostain syystä.

Epäilen, että se on meidän molempien kavereilta nokittelua siitä, että heitä harmittaa kun ovat huonompia jossain. Ja siitä syntyy se denial.. En tosin ennen näitä kommentteja ikinä miettinyt pahalla hänen kotiaan, toki kasat huomasin, mutta olin kuin olisin missä tahansa hienossa paikassa kyläilemässä. :)

ap

Vierailija
25/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa pumpulimajassa ap asuukaan.

Vierailija
26/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään! Hänellä on tarve tuntea kotinsa samantasoiseksi kuin sinun kotisi.

Toisen kotia ei kannata yhtään arvostella koska makuasioista ei voi kiistellä. Yllättävän moni on lipsauttanut meidänkin kodista jotain outoa, liian pieni, liian sotkuinen, liian värikäs, liian valkoinen.Tätini kyttää kuin haukka antaakseen sisustusvinkkejä. Ei ole ainakaan lisännyt näiden kommentoijien sympatiapisteitä.

Vierailija
27/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei hän sano sitä ironisesti? "Minä kun myös elän tosi siististi..."

Vierailija
28/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverilla menee hiukan samalla tyylillä, PAITSI että kehuu vielä omaa kotiaan joka kyllä onkin siistimpi nykyiseen asuntooni verrattuna. Ollaan ennen oltu kieltämättä melkoisen laiskoja siivouksen suhteen, mutta toisaalta vaikka olisi kuinka siivottu ennen kaverin kyläilyä voi tulla sivulauseessa kommenttia sotkuisuudesta. Kerrankin siivosin pari tuntia, kaveri tuli kylään ja läikytti isolle vesipesua kestämättömälle nukkamatolle juomaa ja kuittasi sanomalla "No mut ei haittaa kun ette kuitenkaan siivoo ikinä!". Mikä logiikka, eikö se silloin juuri haittaa? Tekstiilin väri yhdistettynä juoman väriin pelasti, mutta minähän sen sitten siivosin sen mitä pystyin kun kaverin mielestä ei haittaa, kai vastasiivottu kämppänikin tulee sitten aina näyttämään hänen silmissään kaatopaikalta.

Myös sisustuksesta pitää sanoa, että näyttää naurettavalta tuolin huonekalu kun muuten kämppämme on sellainen ja tällainen. Ja jos sanoisi kerran, niin ok. Mutta jää tavallaan jankkaamaan näitä juttuja, ikään kuin väitelläkseen kanssani siitä että eikös se nyt olekin kamala tuo teidän huonekalu. Välillä on arvostellut minua myös suoremmin ihmisenä, edelleen itseensä vertaillen. Veikkaan pahaa oloa, heikkoa luonnetta ja epävarmuutta, joka peitetään ilkeilyllä kun on löydetty eri tavalla heikko ihminen, joka välittää muiden tunteista eikä sano yhtä ikävästi takaisin.

Vierailija
29/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa.

Oman kaverini mielestä olemme samankokoisia. Olemme molemmat 165 cm. Hän painaa 120 kg, minä 76 eli olen itsekin lievästi ylipainoinen. Olen kokoa 40/42, hän 46/48 ja nekin tosi pinkeitä, ihan saumat soi. Silti hän aina naureskelee, että mitäs me isot tytöt...aina uudestaan tätä me kun ollaan tällaisia pyöreitä lyylejä...

No just. :D Otan osaa, tuossa tapauksessa varmaan denial pahasti päällä. 

ap

No wau, ihanko DENIAL :DDDD On se niin ylitsepääsemättömän vaikeaa kirjoittaa suomea -.-'

Vierailija
30/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, ettei hän sano sitä ironisesti? "Minä kun myös elän tosi siististi..."

Näin minäkin ajattelisin.

Vierailija
31/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin ajattelisin.

Ei todellakaan ole sarkasmi kyseessä. Tästä olen ihan varma. Miettikää itse tilannetta:

-Kävin marjan luona kahvilla ja kävi ilmi, että hänen miehensä on kauhea siisteysfriikki.

-Oliko heillä sitten kuin leikkaussalissa?

-Ei, ihan tavallista niin kuin meilläkin (minulla ja hänellä). 

Tuossa esimerkki tilanteesta.. Puhuu itsestään, että "et kai ajattele, että olen sairaalloinen siivooja?" jne jne. 

ap

Vierailija
32/32 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itseasiassa ollut kakskin tällasta kaveria, joka  toinen painoi 20 kg enemmän ja toinen painoi 30 kg enemmän kuin minä. Halusivat lainata multa vaatteita. Venyy venyy, ne vaatteet nimittäin. Joskus lainasin. Ne on jääneet muuten sille tielleen ne vaatteet, kumpaisellekin. XD Nyt vasta muistin. Ärsytti silloin kyllä. Muista syistä sit jäänyt yhteydenpito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi