Millaiset varusteet ensimmäiselle ratsastustunnille?
Pitääkö teidän tallilla olla oma kypärä, hanskat ja turvaliivi? Älkää kommentoiko "riippuu tallista" yms. vaan pitääkö teidän tallilla olla omat varusteet? Menen kesän jälkeen ekalle ratsastustunnilleni ja olisi kiva tietää!
Kommentit (9)
Hevoshullu kirjoitti:
Pitääkö teidän tallilla olla oma kypärä, hanskat ja turvaliivi? Älkää kommentoiko "riippuu tallista" yms. vaan pitääkö teidän tallilla olla omat varusteet? Menen kesän jälkeen ekalle ratsastustunnilleni ja olisi kiva tietää!
Mitä vaan mutta älä laita farkkuja! Kypärät ja turvaliivit saa lainaksi tallilta. Kumisaappaat korolla olis hyvä, todnäk ratsastussaappaitakin saa lainaksi joltain. Nimim. Perse ruvella kolme viikkoa
Aloittelija ei tarvitse turvaliiviä. Se tulee mukaan kuvioihin vasta myöhemmin, jos ollenkaan. Minä olen ratsastanut 4 vuotta enkä koskaan ole käyttänyt saati sitten tarvinnut turvaliiviä.
Omat hanskat pitää olla jos sellasia haluaa käyttää. Ja omat saappaat tai kengät. Kypärän saa tallilta ja turvaliivi on talutuksessa vähän liioittelua.
Kiitos kaikista vastauksista :) Ja käykö tunnille verkkarit, Adidaksen legginsit tai college housut?
Hevoshullu kirjoitti:
Kiitos kaikista vastauksista :) Ja käykö tunnille verkkarit, Adidaksen legginsit tai college housut?
Noista vaihtoehdoista laittaisin colleget. Verkkarikangas turhan liukasta
Vierailija kirjoitti:
Hevoshullu kirjoitti:
Noista vaihtoehdoista laittaisin colleget. Verkkarikangas turhan liukasta
Okei, laitan sitten ne :D
Voit toki soittaa tallille ja kysyä varusteista joita voit lainata :) mukavat housut, lämmin pusakka ja oikeat jalkineet riittävät aloittelijalle. Jos omistat ohuehkot pyöräilyhanskat, voit käyttää niitäkin. Mielestäni urheilupöksyt ovat collareita mukavammat.
Kypärän saa melkein joka tallilta lainaksi, muuta ei. Turvaliiviä ei vaadita. Jos sellaisen haluaa, hankkii itse.
Omasta takaa siis mukaan housut, joiden saumat eivät hierrä sisäreisiä, eikä materiaali ole liukasta. Hanskat myös ja lisäksi tukevat kengät, joissa on vähän korkoa. Vaikka saappaat.