Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nettopalkkani on 1670e/kk ja säästöjä saisin kasaan 10000e

Vierailija
12.06.2017 |

Niin olisikohan 100 000e asuntolaina realistinen? :) ensiasunto

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija, mutta ei tuo mitenkään mahdottomalta kuulosta. Pankista vaan kysymään, ei ne sieltä pihalle naura.

Vierailija
2/6 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaadittiin 20% käteisenä kun ostin viime kuussa. 80k rahaa / 250k lainalle. Tosin sijoitusasuntona parhaillaan. En tiedä onko ensiasunto erilainen. Onko asp?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että saat, jos työsi on suurella todennäköisyydellä pysyvä.

Vierailija
4/6 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskevatko vielä että kolmannes nettotuloista saa mennä asumiseen? 600e ei ihan hirveästi anna tilaa lyhennykselle koroille ja vastikkeelle. Tosin samanlaista vuokraakin olet varmasti maksanut. Millainen laina-aika ja kk-erä?

Vierailija
5/6 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskevatko vielä että kolmannes nettotuloista saa mennä asumiseen? 600e ei ihan hirveästi anna tilaa lyhennykselle koroille ja vastikkeelle. Tosin samanlaista vuokraakin olet varmasti maksanut. Millainen laina-aika ja kk-erä?

Oon aina ihmetellyt tota. Mulla menee puolet asumiseen ja silti jää tosi hyvin rahaa säästöön

Vierailija
6/6 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa kysyä pankista. Laina-ajat on nykyään tosi pitkiä. Pankki laskee nopeasti, minkä suuruisen lainan voisit saada esim. 20 vuoden laina-ajalla. Ei 100 000 eurosta tule kovin pahaa kuukausierää noin pitkällä ajalla.

Ja riippuen vähän missä päin asut, saatatte pankin kanssa laskiessanne huomata, että samalla rahalla, mitä maksat vuokraa, saisit lyhennettyä omaa asuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi