Polttelu vasen ylävatsa, ärtynyt suoli vai joku muu?
Todella hankala olla, kohtaus tulee aina iltaisin.
Kommentit (16)
Haima tai pernatulehdus? Lääkäriin!
Itse asiassa kipu onkin enemmän keskivatsassa, navan vasemmalla puolella. Voiko olla myös haima? ap
Paksusuoli? Millaista ruokaa syöt?
Käytätkö alkoholia? Säteileekö selkään?
Syön liikaa viljoja, olen stressaantunut, en käytä alkoholia. Ärtynyt suoli? Ottaakohan lääkäri tosissaan tällaista, jos kipu ei kuitenkaan ole sietämätöntä. ap
Närästystä se todennäköisesti vain on.
Ei ole ärtynyt suoli. Se aiheuttaa alavatsakipuja
umpisuoli oikealla alhaalla
närästykseltä kuulostaa. 2 Rennietä auttaa
Nyt polttelu alkaa lievittää. Kesti noin puoli tuntia. Epäilisin jotenkin liittyvän ruoansulatukseen. ap
Sappi tuntuu aikalailla keskellä ylävatsalla
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ärtynyt suoli. Se aiheuttaa alavatsakipuja
Ai. Kyllä mulla ainakin tuntuu ihan koko mahassa ne kivut. Riippuen tietenkin mitä väärää syön, eli millä tavalla se maha reagoi. Esimerkiksi kaikki viljapitoinen aiheuttaa koko vatsan kipua niin kauaksi aikaa kun se pääsee ulos. :D ja sitten esimerkiksi paprikat ja omenat keräävät ihan jäätävästi ilmaa ja kovettaa mahan. Sokeripitoinen syöminen ja esimerkiksi jostain syystä mansikat taas aiheuttaa seuraavana päivänä polttoa alavatsassa ja ripulia. Jokaisen maha on erilainen ja mielestäni lääkäri on ainoa pätevä ihminen sanomaan onko vai ei ärtynyt suoli. Ja kyllä mulla ainakin lääkäri otti tosissaan vatsaoireeni ja tutki niin kauan ettei muuta vaihtoehtoa enää ollut kuin ärtynyt suoli.
Umpisuoli tulehtunut