Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumiskustannusten jälkeen jää n. 2000 euroa eikä riitä

Vierailija
12.06.2017 |

Tulot pieneni 260 euroa. Sen verran suunnilleen meni aiemmin säästöön niin nyt tuntuu ettei riitä mihinkään rahat.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomatkaahan nyt te, jotka kritisoitte että jää van muutamia satasia, AP:n perheeseen kuului 4, ei 1. Eli 500€/naama laskuihin, harrastuksiin, vaatteisiin, ruokaan, lääkkeisiin jne. Ei paljoa yli ttt perusosamäärän jää! Koska kyseessä teinit ja aikuiset, ei tissivauvat/taaperot.

Vierailija
22/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh.  Kauppaan varmaan menee kuussa 150€/nenä. Se on 600 €.  Sitten jää vielä 1400 €. Jos siitä ei maksa autoja, laskuja, harrastuksia ja kledjuja niin sitten elätte yli varojenne. On se kuitenkin aikuisille 500 ja teineille vielä 200.

Mulla menee ruokakauppaan ihan minimissään 600€, meistä kaksi on vielä taaperoita ja minä aikuinen. Ns normi summa on 750€/kk ruokakauppaan. En saisi lähes neljälle aikuiselle ostettua kaikkea 600€:lla.. en millään vaikka kalleinta en osta ja usein ruoka on hyvin yksinkertaista ja edullista. Välipalat maksavat enemmän kuukaudessa kun itse lämpimät.. niihin se raha uppoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä välipalat ovat? Jugurtit ovat ainakin lihottavia, eivätkä edes kovin täyttäviä ja kalliita kun katsoo sitä kokoa. Ennemmin ostaa sitä mausterahkaa ja lyö sinne sekaan marjoja, jos niitä on noukittu pakkaseen.

Vierailija
24/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomatkaahan nyt te, jotka kritisoitte että jää van muutamia satasia, AP:n perheeseen kuului 4, ei 1. Eli 500€/naama laskuihin, harrastuksiin, vaatteisiin, ruokaan, lääkkeisiin jne. Ei paljoa yli ttt perusosamäärän jää! Koska kyseessä teinit ja aikuiset, ei tissivauvat/taaperot.

Totta. Yksinelävänä ei paljoa tarvitsisi. Mutta teineillä on jo ihan eri menot kuin pienillä. Ja meillä ei mene edes harrastuksiin kuin 80 euroa kuussa. Mutta on leirejä, laskettelureissuja, vaatteita on tosi hankalaa löytää kirppiksiltä. Pienille ostin kaiken kirppiksiltä. Ja ruoan määrä on ihan älytön teinipojalla. Polttoaineeseen menee ehkä satanen, vakuutukset on kilpailutettu, sähköön menee max. 40 euroa kuussa. Olen aikanaan säästänyt kymmeniä tuhansia paljon pienemmistä rahoista mutta nykyään haluan myös elää.

Vierailija
25/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos säästöön haluat rahaa niin on pakko alkaa miettimään miten voit kuluttaa vähemmän tai tienata enemmän.

Ruuassa varmasti pystyy tinkimään. Ei varmasti ole pakko ostaa sitä kalleinta ja ruokaakin voi tehdä useammmalle päivälle. Ruokaa saa usein myös alennuksella kaupoista, kun menee sinne tiettyyn aikaan.

Energiankulutusmittarilla varmaan kannattais tarkistaa paljonko sähkölaitteet kuluttaa sähköä.

Kuten jo sanoin, mies tienaa yli puolet tuloista enkä minä sen rahoihin koske. Säästän mutta liian vähän. Ruokaan menee n. 600 euroa, ei kyllä hirveästi pysty säästämään ja välillä teinit kokkaa puolivalmisteita, tyyliin italianpataa. Leipään ei mene rahaa juuri ollenkaan. Sähkölasku 40 euroa kuussa.

Vierailija
26/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille äijälle, että pistää omista rahoistaan yhtä paljon säästöön kuin sinä. Josset ole tulojas valmis kasvattamaan tai menojas karsimaan niin ei tuo tilanne tuosta mihinkään muutu.

Sähkölasku on kyllä tosi vähän.

Vierailija
27/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh.  Kauppaan varmaan menee kuussa 150€/nenä. Se on 600 €.  Sitten jää vielä 1400 €. Jos siitä ei maksa autoja, laskuja, harrastuksia ja kledjuja niin sitten elätte yli varojenne. On se kuitenkin aikuisille 500 ja teineille vielä 200.

Mulla menee ruokakauppaan ihan minimissään 600€, meistä kaksi on vielä taaperoita ja minä aikuinen. Ns normi summa on 750€/kk ruokakauppaan. En saisi lähes neljälle aikuiselle ostettua kaikkea 600€:lla.. en millään vaikka kalleinta en osta ja usein ruoka on hyvin yksinkertaista ja edullista. Välipalat maksavat enemmän kuukaudessa kun itse lämpimät.. niihin se raha uppoaa.

Uusavuton ostelee välipaloja..Mikä on tekosyysi ettet tee sellaisia itse?

Meitä 2 aikuista, kauppaan menee max 400 e/kk, yleensä satku vähemmän.ja syömme hyvin, teemme kaiken itse.

Vierailija
28/29 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään moni työssäkäyvä elää alle toimeentulotuen perusosan ja totulla olevat valittavat kun perusosa on niin pieni. Ei ihme jos työssäkäynti ei kannata.

Vierailija
29/29 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo paniikki tuttu tunne. Ennen avioeroa minunkaan ei tarvinnut ostaa jauhelihaa tarjouksesta eikä vaatteitani kirpparilta. Mutta kaikkeen oppii.

Kilpailuta sähkö ja vakuutukset. Minimoi auton käyttö ja kulje kävellen ja pyörällä. Ala käydä Lidlissä. Marketista osta vain sitä ruokaa, älä shoppaile. Lopeta lehdet. Lopeta lounailla käynti ja vie töihin eväät. Myy kirpparilla tarpeeton tavara. Lopeta kalliit harrastukset. Lopeta valmisruokien ja kastikkeiden ostaminen.

Siitä se lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme