||||| MARRASTEN KESKIVIIKKO |||||
Kommentit (28)
ehdimpä pitkästä aikaa hetkeksi tänne istahtamaan.
Miehellä kun on käsi leikattu ja liinassa, niin minä hoidan nyt yksin pojan ja talouden, niin ei ole ehtinyt kirjoittelemaan.
Kaiken lisäksi kevätväsymys on ollu aika kova. Eilenkin illalla nukahdin pojan kanssa klo 20.
Ajattelin jo, että en kai vaan raskaana ja teinkin testin. Näytti neg. Onneksi. Sillä mun hermot ei nyt olis kyllä kestänyt toista pientä ja raskautta. Ja mä haluan, että poika saa nauttia vauva-iästään ja ainakin 2-3vuoteen asti ihan rauhassa !
Mä nimittäin olen lopettanut imettämisen ja menkkoja ei kuulu ei näy, siksi ajattelin, että ollaanko sitä taas raskaana.
Päästiin tänään miehen kanssa kaupungille kaksistaan, kun anoppi oli hoitamassa poikaa. Käytiin henkkamakella (H&M) ostamassa pojalle juhlavaatteet, kun on tässä tulossa juhlaa jos toista kevään aikana. Siis niin ihania vaatteita :) ostettiin sit sellanen mikkihiiri kauluspaita ja valkoiset!! kyllä valkoiset, housut. Niistä saa kesäksi sitten shortsit kun siinä on vetoketju, jolla saa lahkeet irti.
Aivan ihanan suloiset vaatteet pikkumiehelle :)
Ja käytiin juomas hyvät kaffet Waynes coffeessa.
Meillä kans jo syödään aamupäivästä perunaporkkanaa ja huomenna lisään kukkakaalen. Ja päiväunien jälkeen hedelmäsosetta.
Ilalla viimeinen ruoka on maissivelli ja silti poika herää öisin 2-3h välein syömään. Korviketta saa öisin.
Aika katkonaisia on vielä yöt.
Onko kellään tiedossa halvempaa digikuvankehityspaikkaa kun fotokioski ? Siellä maksaa 0,14/kuva. Ainakin se on tosi nopea paikka. Tilasin kuvat sunnuntai-iltana netin kautta ja tänään ne oli laatikossa.
79 kuvaa maksoi postikuluineen 14e ja muutama sentti päälle.
SUOSITELKAA hyvää kevätpipoa! en tiedä millaisen ostaisin kevääksi. Ja millaiset käsineet ? Kokemuksia?
Me lähdetään ens viikolla Lahteen veljen perheen luokse. Mikäli nyt kelit on hyvät ja väsymys ei niin kova. Minä kun joudun ajamaan, ku miehellä käsi edelleen liinassa. Sinne on kuitenkin matkaa lähes 400km.
Mutta palaillaan taas kotihommiin :)
-marica
Digikuvista kyselit....
Me ollaan tyytyväisiä extra-filmsiin,varmaan löytyy tietoa netistä.Kuvat maksaa 0.09 centtiä kipale.
Ja kuvat tulee nopeasti postilaatikkoon.
Me miehen kanssa tilattiin kerralla vähän isompi satsi valokuvia,heh...500 kpl.Siinä oli kaikkea kesäkuvista jouluun ja maksoi 50 ekee,että ei paljoa..
Joitain voi tietty harmittaa kun kuvat ovat hieman normaalia pienempiä,kuvataskuihin jos haluaa laittaa,jää hiukkasen tilaa.
Erkku
Meillä ei tuota auraus onkelmaa ole kun mies auraa tota mein vaunuttelutietä ja muutamia muita. Mutta lunta todella tulee tänää!
Vuos sitte tähän aikaa oli toi tie hiekalla, toisin nyt!
Extra film on hyvä, tilaa se cd jolla asennat koneelle ohjelman ja avot!
Nti nukkuu, kohta 4 tuntia takana, on äitinsä unenlahjat. Ekat päikät oli vaan 2,5 tuntia kun piti herättää,oli hampilääkäri!
Hassua viiä nui pieni sinne, kovasti yritti tätin sormea imeä kun ikeniä koitti... Heh ja mulla oli kivaa kun otti multa sitä sylkinäytettä bakteeritestiä varten;" Kerää nyt kuolaa suuhun, enemmän, siihen kielen päälle...." Ei oo tottunut räkimään tollei et toinen työntää sit jotain tiksii suuhun..
Mutta nti myötä on tullu paljon muitakin uusia kokemuksia!
Jaa pittää syyä jotain enne kuin nti herää...
Neiti on nokosilla partsilla,saas nähdä ehdinkö kirjoittelemaan...
Meillä kanssa ei mies oma-aloitteisesti ilmoittaudu hoitajaks. Olis kiva kun joskus sanoi,että menepäs vaikka käymään jossain kahvilla yksin,mutta ei. aina saa ilmoittaa,että nyt voisin lähteä sinne ja sinne,älä suunnittele itelles menoja... Nyt kun oon siellä salilla alkanu käymään,niin miulla on siis ti ja to ihan omaa aikaa illalla. Olis se silti kiva,kun ei aina tartteis ite " huolehtia" siitä että pääsee vähän huilaamaan muualle. Sama passiivisuus on miehellä siivousta koskien,aina saa pyytää tekemään jotain. Huoh,ehkä hän joskus sen oppii... =) toivossa on ainakin hyvä elää!
Mitäs muuta,pitänee avat toinen ikkuna,jotta muistaa mitä piti kommentoida... joo kylläpä helpotti. ISIN kanssa nukuttamisesta oli Myy24 kirjoitellut. Meillä vähän sama ongelma,että isi ei kelpaa illalla nukuttamaan. Tosin eilen se onnistui ja kyllä oli iskä erittäin tyytyväinen! Toivottavasti homma hoituu jatkossakin isukin kanssa,olisi suuri helpotus itselle,kun kaikki päivät saa itse nukutella.
Sittenoli puhetta OMASSA sängyssä nukkumisesta. Meillä nukutaan ensimmäiseen syöttöön asti omassa sängyssä ja sitten loppu yö siinä vieressä. Se aamuyö kun meillä on aina kovin levoton,joten olen todennut että pääsen helpommalla kun nukutaan vierekkäin,vaikka itsellä on kyllä sitten joka paikka jumissa ja puuduksissa. Ja miulla inakin käy lonkkiin kauheesti,jos ei pääse kylkeä kääntämään tarpeeks usein. Mutta näin mennään nyt toistaiseksi.
Mie oon kanssa ollu jonkin aikaa tosi väsynyt. Oon kanssa miettiny,että olis varmaan varmuuden vuoksi hyvä tehdä raskaustesti. Muita " oireita" ei kuitenkaan oo,mutta kun se asia nyt tuntuu omaa mieltä kaivertavan,niin ehkä parempi saada sille varmuus. Menkat miulla on kyllä ollu jo tässäkuussa (2 kertaa,aaargh),mutta eihän sitä silti koskaan tiedä. Joo,kyllä mie nyt huomenna taidan sinne apteekkiin painella. Vähän kyllä jännittää,mitä se näyttää. Toisaalta olisin iloinen pikkukakkosesta,mutta ajatus kahdesta pienestä lapsesta kauhistuttaa. Tosin enoni sanoi (heillä on kaksostytöt,jotak pienenä todella itkuisia),että pakon edessä sitä venyy vaikka kuinka paljon. No joo,tosiaan on näköjään asia mieltä painanut,kun siitä noin paljon tekstiä aikaiseksi sain.
Mutta nyt kävi kutsu,joten heipat
Jospa nyt taas saisi tekstiä aikaiseksi...=) Neiti nukkuu parvekkeella ja mies on saunassa, joten sisänsä rauhaisa hetki kirjoitella.
Meillä syödään kolmatta viikkoa kiinteitä. Aluksi perunaa, sit tokalla viikolla porkkanaa ja nyt menossa parsakaali, se onkin neidin herkkua! Nokkamukiin ollaan totuteltu ruuan uhteydessä ja melko hyvin tuo tuntuu toimivan. Tyttö viihtyy tosi hyvin lattialla ja kääntyilee kovasti, lelut menevät kädestä toiseen myös. Yöt menevät jo todella hyvin. Useimmiten eka herätys on klo 6 ja sen jälkeen vielä pari tuntia unta.
Täällä myös on havaittavissa jotain ihme raskausmaisia oireita... Maha kipeä, väsymys ja klo 16-18 pahoinvointi, ihan niinkuin vuosi sitten... Syön kyllä minipillereitä ja olen todellakin ottanut jokaisen ja vieläpä kellolleen samaan aikaan. Että tuskin olen, mutta aina on se pieni mahdollisuus. Joten kai sitä on täälläkin testi tehtävä, että asia selkiää. Olisihan se aikamoinen pommi, jos kakkonen olisi tulossa. Kuuluisin sitten varmaan siihen ryhmään joka tulee raskaaksi jo siitä kun pippelin näkee, niinkuin kaverini itsestään sanoo!=)
Mutta nyt sohvalle saliksia katteleen!=)
Miisa ja neiti 4kk
Alkaa olla jo väsy, oli saunassa kovat löylyt.
Medän poitsu nukkuu omassa sängyssä. Joskus aamuöisin, jos unet oikein katkonaisia otan viereen, mutta ei oikein diggaa. Parhaiten omassa sängyssä nukkuu. Olikin vähän ongelmaa, kun olin lasten kanssa vanhempieni luona parisen viikkoa,että ikävä omaan sänkyyn oli.
Taitaa olla sisarensa vasta kohta, sillä neiti(3v) nukkuu vieläkin useimmiten meidän vieressä. Viime viikolla, kun perttu poti vauvarokkoa, ja oli korkea kuume ei suostunu nukkuu yöllä muuala kuin mun mahan päällä. Het hirvee huuto, jos koitti omaan sänkyyn tai sitteriin laittaa. Nukuin sit ukkelin kanssa sohvalla kolme yötä.
Ilman vauvaa olen kyllä aika monta kertaa käynä shoppaileen, kyläilly ja kauppaostoksia hoitanu. Vauva iskän kanssa kotona. Eikä ongelmaa. Neiti ei vauvana suostunu ottaa pullosta, niin sillon en niin paljoa yksinäni kulkenu. Poitsu kyllä huolii mukinoitta. Tuntuukin niin helpolta lähteä, kun ensimmäisen kans ei onnannu. Ja hyvillä mielin voin itse olla! Toki aika on kuiteskin viel rajallista tisujen takia. Neljä tuntia maksimi ja sen jälkeen kestää parikin päivää, että tissit normalisoituu,liika tuotantoa. Ja jos olen johkai menossa niin ilmotan vain että nyt olen menossa. Eihän sekään kysy minulta voinko hoitaa lapset.
Perttu kyllä söis vaikka kuinka. Suuttu jo iskälle, kun liian hitaasti perunaporkkanaa lapioi suuhun. Ja voi ryötsi, kun muutamat lusikalliset oli syöty. Nyt posket kyllä niin helottaa, en titä johtuiko porkkanasta vai jotain muuta. Pitää tarkkailla.
Ja kakkaamis-jutut on aika jänskiä. Siis kun toiset kakkaa kerran pari viikossa ja meidän poitsu, jos sille tielle lähtis niin varmaan raukka poksahtais, sillä kakkaa monta kertaa päivässä. Tissimaito kyllä sulaa nopeemmin.
nokkamukista joku kyseli. Esikoiselle annoin het, kun kiinteitä niin sellasesta taikamukista, josta ei tuu kuin imemällä. Ja oppi kyllä heti. Ja nyt pojalle olen antanu muutaman kerran tupperin nokkamukista. Siinä sama homma, mutta se kansi on sellanen pehmee. Ja onnistuu.
Nyt kyllä pitää alottaa uus potteri, kun sen kirjastosta sain. =)
Hyvät yöt kaikilla mammoille sekä pikku pilteille. Voisitte kaikki pikkaset tehdä sellasen diilin,että heräätte vasta aamulla. =9 niin mammat ois tosi pirteenä huomenissa.
[color=green] Mä olen kanssa ajatellut ostaa sen vauvojen hammasharjan. Josko se ois parempi tohon puremisen tarpeeseen, kuin itse purulelu?!
EI oo minunkaan mies herkku, ei. Viime päivät olen ollut hiukan kärtynä. Tuntuu että saa kaiken tehä ite ja jotain ku pyytää, niin kone ja tv on tärkeämmät. Poikakin saa rauhassa huutaa lattialla (minä esim. keittiössä) ja kun minä lopulta tulen niin sitten ollaan mukamas nousemassa... JOO.. alan olemaan aika kypsä!!
[color=red] en ymmärrä miksi nainen muka on ainoa, jonka tarvitsee ottaa lapsesta vastuu ja miettiä omat menonsa lapsen kanssa. Miehillehän tämä oikeus ei kuulu [/color]
Minäkin saan huomenna uusimman Harry Potterin lainaksi. Innolla olenkin jo odottanut, että kaveri saa luettua sen. Lupasi lainata sitten.
nyt voisin painua nukkumaan, Jere ei varmaankaan kauan jaksa nukkua (ei syönyt illalla kunnolla vaan nukahti kesken ruoan). Me annamme siis kasviksia (a`la Bona) illalla. Nukkunut viime yöt 8h. Eli koko yön siis.
Heipsun Keikkaa ja Huomisiin!
10kaks ja Jere
=) lapset päikkäreillä. Sainpa pitkästi kirjotettua, kun pienempi jo heräsi. Nukahti syliin vielä ja laitoin masultaan nukkuun. Vähän on masuvaivaa ollu. Taitaa pottu kiusotella masussa. rauhallisesti jatkamme makustelua.
On kyllä päikkärit eilen ja tänään ollu ihan tirsoja vaan. Ja yötkin kyllä repaleisia. Ja ite valvon vähän turhan myöhään. Sillon on sitä niin kutsuttua omaa aikaa. Lukee kirjaa ym. Mutta ei ihme kyllä väsytä.
Minä keittelen mikrossa poitsulle pottusta. En viitsi niin pientä määrää kattilassa alkaa keitteleen. Mikronkestävään kuppiin olen laittanu vähän vettä ja perunan palaset. ja muuta minsa, niin ovat pehmeitä.
Kylläpäs on monet sairaana. Paranemisia!!! Sairaana kyllä raskasta pyörittää arkea. Paljon c-vitamiinia!!!
Se on kyllä totta, että nätit tai paremmat (tai miksi niitä nyt haluaa kutsua) vaatteet on het likaset. Hyvä jos ehtii edes päälle laittaa, kun niissä on jo puklua...ja sama pätee kyllä isommalla. Ja yleensä jotain sellasta sotkua ettei meinaa lähteä pesussa. =) olemme tahranpoistoaineen suurkuluttajia. Tuleepa itsekin aina tiputeltua vaikka ja mitä rinnuksille.
Juu, rairuohot täytyy muistaa laittaa. Mennään pääsiäisex mummuloon, ehtis niistä hetken itsekin nauttia =)
aalto-äitille täältäkin päin myötätuntoa(jos niin voi sanoa)
välillä kyllä on pinna kireenä ja tulee lähinnä isommalla sanottua turhan kiivaaseen sävyyn. Ja toki jälkeen päin harmittaa. Mutta sellasta tämä elämä on. Ja anteeks voi ja pitää pyytää ja se helpottaa.
Nyt lähden hakeen postista pakettia. Tilasin itselleni uusia kuteita, toivottavasti ois kivoja&sopivia. =)
moikkelis