Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään päivystyksessä hoitaja käyttäytyi mielestäni typerästi

Vierailija
11.06.2017 |

Istuin odottamassa omaa vuoroani aivan hoitajan huoneen oven vieressä ja joka kerta kun hoitaja otti sisään uuden potilaan, hän alkoi kovaan ääneen jo oven vielä ollessa auki sepostaa kunkin potilaan vaivaa. "JAA SINUA OLI SITTEN KOIRA PURRUT" "SULLA OLI SE VIRTSATIENTULEHDUS" jnejne. Mielestäni voisi odottaa sen aikaa että ovi on kiinni ja sitten alkaa vasta puhumaan vaivoista. En itse ainakaan haluaisi että omat asiani kaikuisi koko odotusaulalle. En onneksi siis jonottanut tälle kyseiselle hoitajalle vaan lääkärille.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikka kerran kaksi hoitajaa kävi käytävällä läpi potilaiden asioita nimet mainiten. Käytävä oli täynnä ultraan jonottavia asiakkaita.

Vierailija
2/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita palautetta. Hoitsu toimi VÄÄRIN, ei ainoastaan typerästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä hoitajatkin ovat. Kiire saa virheitä aikaan normaalia enemmän. Voisit silti jättää asiakaspalautetta tästä, kun näin ei pidä toimia.

Vierailija
4/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä hoitajatkin ovat. Kiire saa virheitä aikaan normaalia enemmän. Voisit silti jättää asiakaspalautetta tästä, kun näin ei pidä toimia.

Yksi kerta olisi virhe. Useampi kerta on jo käyttäytymiskaava. Turha siinä kiirettä syyttää, kun kailottaa potilaan asiat ulkopuolisille.

Vierailija
5/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsen kanssa yöllä päivystyksessa ja siihen tuli mies, jolla oli selkeästi kovia kipuja.

Siinä odotustilassa meidän n. kymmenen muun ihmisen kuunnellessa hoitaja kävi ensin läpi mihen nimen, osoitteen ja sosiaaliturvatunnuksen. Tämän lisäksi saimme kuulla, kuinka monta kertaa hän oli oksentanut ja oliko ollut ripulia. Hän oli syönyt salaattia ja sitä oli ollut oksennuksessa (hoitaja kysyi mitä oksennuksessa oli).Kuulimme, että hänellä on eturauhassyöpä diagnosoituna kolme vuotta sitten ja hoidettuna ja nyt kunnossa.

Yritin syventyä Anna -lehteen vuodelta 2009, mutta en vaan voinut välttyä kuulemasta. Laitoin palautetta suoraan koko puljun ylihoitajalle (tms.) koska tiedän jo ennestään, että yksikköön laitettu palaute jää käsittelemättä.

Kirjoitin tästä tänne palstalle ja sain hoitajien raivon niskaani, että tietenkin kuuluu tehdä noin, just oikein meni, ei voida ottaa paariodotustilaan tai vastaanottohuoneeseen, koska yhtäkkiä voi tulla Konginkankaan veroinen onnettomuus ja mitäs sitten tehdään jos joku pappa on vallannut paaridotustilan (joista kaksi kpl siis oli aivan tyhjinä kun tämä tapahtui). Hoitajien mielestä tämä oli ihan ok käytäntö. No, sen ylihoitajan mielestä ei ollut.

Vierailija
6/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin päivystyksen luukulta kysymään HIV-testin tulosta. Hoitaja kailotti suureen ääneen: 'HIV on negatiivinen'!

Kaikki takanani olevat kuulivat sen ihan varmasti. Itse en älynnyt edes nolostua, ennenkuin ulos poistuttuani minua alkoi naurattamaan. Olihan se tilannekomiikkaa parhaimmillaan, varsinkin kun kyse oli ns.0-näytteestä, joka on käytävä otattamassa heti kun töissä hoitajalle sattuu vahinko, että pistää itseään likaisella neulalla.

Testi tehdään, ettei työntekijä voi laittaa työnantajaa vastaamaan vahingosta. Myöhemmin sitten varsinainen testi, itse kävin puolen vuoden kuluttua, silloinhan se vasta näkyy onko tartuntaa.

Nykyään näitä vahinkoja ei niin paljon satu, kun neulan suojaa ei saa enää laittaa takaisin siihen käytettyyn neulaa .

Mutta törkeää käytöstä tämä oli hoitajalta, joku muu olis saanut hepulin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noissa käynnin syissä pitäis olla vaitiolovelvollisuus? Ihan sama miten "ohimennen" sen sanoo.

Vierailija
8/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vain on törppöjä. Mutta tuo on erittäin huono juttu, ja siitä on syytä antaa palautetta. Vaitiolovelvollisuus tulee ottaa vakavasti.

Ei silti, törppöjä on lääkäreissäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noissa käynnin syissä pitäis olla vaitiolovelvollisuus? Ihan sama miten "ohimennen" sen sanoo.

Kyllä.

Vierailija
10/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin on ja yhtä väärin jotkut lekuritkin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa ihan asiaa, eli todella typerää käytöstä ja väärin toimittu hoitajalta. Mulla sattui hiljattain apteekissa nukahtamislääkettä hakiessani vähän samanlainen juttu. En halunnut sanoa farmaseutille nukahtamislääkkeen nimeä, joten ojensin kelakorttini ja sanoin, että ottaisin "xx.xx.2017 uusittua reseptilääkettä". Johon farmaseutti isoon ääneen pamautti: "AI STILLNOCTIA? SIIS NUKAHTAMISLÄÄKETTÄ!" Mulla melkein kyyneleet nousi silmiin kun ärsytti miten monet ihmiset takanani kuuli henkilökohtaisesta asiastani, josta en edes ystävillenikään ole kertonut. Ja ihan kuin tuossa ei olisi ollut kaikki, farmaseutti jatkoi niin että kaikki muutkin kuulivat "NÄÄ NUKAHTAMISLÄÄKKEETHÄN EI OO SITTEN TARKOITETTU JATKUVAAN KÄYTTÖÖN, ONKO TÄÄ SULLA KUINKA MONES PAKKAUS NYT KUN ON UUSITTU?" 

Tämä tapahtui yliopiston apteeksissa, laitoin netissä palautetta, mutta mitään vastausta en saanut palautteeseeni. Minulle tuo unettomuus on ollut niin kova pala, että en oikeasti osannut/pystynyt reagoimaan jämäkästi tuolloin apteekissa, vaikka en muuten mikään tossu olekaan. Ärysyttää, osin sekä oma hyytymiseni mutta etenkin tuo ammattitaidoton farmaseutti, sekä Suomen apteekit ylipäätään kun niissä ei mitenkään esim. kalusteratkaisuilla pyritä turvaamaan asiakkaiden tietosuojaa. 

Vierailija
12/12 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupusuomalaisia, jotka ei sovi asiakaspalveluun. Tahalleen monesti tekevät, tuntuu niin rohkealta, vaikka (ja ehkä juuri siksi) sitten itseä itkettää, jos naapuri saa tietää vaikka kuinka pienen salaisuuden. Varmaan katsovat kaikki tuttujen ja tuntemattomien tiedot koneeltakin, jos siihen tarjoutuu tilaisuus. Oikein tyypillisiä. Hyh.