Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi herran jestas näitä teinejä.. Meidän teini vasta jutun keksi...

Vierailija
11.06.2017 |

Kävin Virossa reissussa ja toin sieltä yhden 24 lonkeropackin, joka oli tarkoitus toimittaa kaverille, jolla kesäjuhlat tulossa. Lonkerot olivat hävinneet auton takaluukusta ja aloin etsiskellä, että missäs ne ovat. Kun ei mistään löytyneet niin kysyin 16v pojaltani onko nähnyt niitä.. En voinut uskoa korviani, kun poika sanoi, että MYI ne kaverilleen.. Suu auki ja pidin pojalle puhuttelun siitä, että ilman lupaa on mennyt ottamaan mulle kuuluvaa "omaisuutta" ja myynyt itse alaikäisenä -alaikäiselle kaverilleen. Miestä huvitti asia ja sanoi, että teki itsekin teininä kaikenlaista.. Justiinsa, nyt se kaveri ei ainakaan saa lonkeroa halvalla kesäjuhliinsa ja meidän teini saa kyllä kurinpalautusta. Oikeesti mistä nää nuoret keksii näitä juttujaan.. Kun hyvin ollaan yritetty kasvattaa ja oikeasta, väärästä opettaa niin tällaista sitten vielä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin kanssa hakemaan lonkerot takas ja antamaan rahat myös takaisin. Vanhemmille kerrotte koko jutun. Anteeksipyynnöt.

Sitten seikkailleet lonkerot kaverille.

Ette kai te meinanneet antaa teinin pitää rahoja ja kaverin lonkeroita, ihan oikeesti nyt!

Niin ja kaksi kekseliästä ja vilkasta teiniä mullakin täällä ja noin toimisin, jos ne ikinä jotain noin järjetöntä keksivät.

Vierailija
22/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa pitää rahoja eikä lonkeroita. Sehän olis vain vihje nuorille siitä et asia olis ok. Niin kuin aiemmin sanoin niin marssitan teinin hakemaan pois juomat, saa antaa rahat mulle ja itse vielä soittelen lapsen kaverin äidin kanssa, jotta hänkin tietää mitä pojat puuhailee. Onneksi on tuttu äiti kyseessä niin uskon, että asiasta pystytään hyvin asiallisesti juttelemaan. Lonkerot toki kaverilleni.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meillä. Tarkistettiin pojan huone ja koti muutenkin. Meillä poika on muuten kiltti ja rauhallinen, koskaan ei ole tuollaista tehnyt. Teinin kaveri oli meillä kylässä ja oli heittänyt, että myy noi mulle. No meidän teini sit aatteli et kaipa voi myydä, kun esim. mä en juo ja ihmettelikin miksi mulla on edes juomia. Oli kuulemma ollut huono omatunto asiasta. Teini pyysi multa anteeksi ja oli pahoillaan selvästi, kyllä tunnen oman lapseni sentään. Monet täällä taas tuomitsee, että ollaan sitten varmaan huono perhe ja ei vaan meidän teinit tollasta tekis jne jne. Mutta ei: ollaan ihan tavallinen perhe ja meillä nuorista välitetään. Tämäkin hoidetaan nyt kunnialla loppuun ja aloituksen tein alku hämmenyksessä.

Ap

Nopeeta asiat etenee "alkuhämmennyksestä". Aloitusviestin teit 21:15 ja lainaamani viestin kirjoitit 21:49.

Vierailija
24/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljolla möi?

Vierailija
25/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hölmö teinipoika. Ensin myy juomat mutta heti kun kysytään myöntää asian? Olis varmaan kannattanu keksiä joku parempi suunnitelma että kaveri sais pitää juomat, poika rahansa jne. Kuulostaa sellaselta mammanpojalta joka pesee heti omat kätensä pelistä kun tajuaakin että joku voi suuttua, mutta myynti-osto-vaiheessa mennään kaverin yllytykseen eikä ajatella omilla aivoilla.

Kyllä varmaan kaveria vituttaa :D

Vierailija
26/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Aloin selvittää asiaa ihan heti alkuhämmenyksestä huolimatta. Joku sanoi, että onpa varsinainen mammanpoika, kun heti myönsi jne ja olisi pitänyt suunnitella paremmin? Itse taas olen iloinen siitä, että jos on kerran ensin varastanut ja tehnyt luvatta noin niin kiinnijäädessään myöntää. Jos olis vielä valehdellut mulle päälle niin tosi vihainen olisi. Joku joskus sanonut, että myöntämällä saa puolet anteeksi. Mielestäni ihan fiksusti sanottu. Meillä on aina kotona opetettu, että valehtelu on väärin ja totta pitää puhua vanhemmille joten kyllä suututtais jos viel ois valehdellut...

Ap

Vierailija
27/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään saa pitää rahoja eikä lonkeroita. Sehän olis vain vihje nuorille siitä et asia olis ok. Niin kuin aiemmin sanoin niin marssitan teinin hakemaan pois juomat, saa antaa rahat mulle ja itse vielä soittelen lapsen kaverin äidin kanssa, jotta hänkin tietää mitä pojat puuhailee. Onneksi on tuttu äiti kyseessä niin uskon, että asiasta pystytään hyvin asiallisesti juttelemaan. Lonkerot toki kaverilleni.

Ap

Anteeksi, jostain syystä jäi viestisi välissä huomaamatta, jäi fiilis, että kunhan päivittelet ja ihmettelet. Hyvin oot toiminut ja nuoret nyt oppii virheestä.

Vierailija
28/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tänne ikinä ennen mitään teinialoituksia tehnyt.. On niitä teinejä muillakin av-mammoilla. Ja kyllä meillä on kuri ja kasvatus, mutta eiköhän jokaisen nuori, joskus "mokaa". Ja sitä paitsi, jos me oltais ihan huono perhe niin me varmaan sitten just vaan naurettais asialle, mutta ei; teini ei saa nyt viikkorahoja pariin viikkoon ja lonkeron saa hakea pois sekä se raha minkä kaverinsa antaa takaisin tulee mulle äidille. Meillä ei siis teinit käyttäydy ilman seurauksia. Ja tämän jutun ei ollut tarkoitus olla hauska, mutta yllätyin vaan niin, että päädyin tänne aloituksen tekemään.

Ap

"ja lonkeron saa hakea pois sekä se raha minkä kaverinsa antaa takaisin tulee mulle äidille."

Eiköhän se mene kuitenkin niin päin, että poikasi palauttaa rahat takaisin kaverilleen.

Vierailija
29/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.

Minäkin panisin teinin maksamaan, ostaisin Alkosta uudet tilalle. Ja kertoisin sen kaverin äidille.

Mutta enemmän minua huolestuttaa sun miehesi asenne. Toivottavasti ei sentään teinillenne naureskellut tuolla lailla hyväksyvästi kolttosen jälkeen! Teinisi epärehellisyys ei ole mikään naurun aihe. Toisen omaa ei vaan tuolla lailla oteta ja myydä! Onko teillä useinkin tuollainen tilanne, jossa sinä yrität kasvattaa lasta ja mies vaan naureskelee, että "pojat on poikia ja kyllä mäkin teininä..."?

Eli jos kasvatuksenne on useinkin tuolla lailla sekavaa, että toinen vanhempi viestii yhtä ja toinen kaivaa hänen altaan maata, niin ei ole ihme, että teini ei osaa alkeellisiakaan moraalisääntöjä kuten "älä varasta".

Vierailija
30/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Jotenkin hämmenyksissäni vieläkin niin en tajunnut, vaikka ollaan jo "toimintasuunnitelma" asian tiimoilta huomista varten tehty. En ehtinyt miettiä tota maksjuttua, koska ajatukset ollut nyt pojan kanssa käydyissä keskusteluissa ja siinä et lonkerot vaan palaavat takas meille. Joo toki käsken pojan antaa rahat kaverillensa..

Ap

Vierailija
31/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nyt on välillä joo sellanen naureskelija, mikä suututtaa ja olenkin sit sanonut et menee naureskelemaan muualle ja mä sit kasvattanut poikaa. Toki mieskin esim. nyt tosta jutusta puhutti poikaa, mutta kyllä se silti on vähän sellasta meillä välillä. Poikani on kuitenkin muuten ihan kiltti ja tässä jutussa oli nyt kaverin yllytystäkin mukana. Pojan kanssa tehtiin sopimus, että tällaiset jutut EI toistu.

Ap

Vierailija
32/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.

Minäkin panisin teinin maksamaan, ostaisin Alkosta uudet tilalle. Ja kertoisin sen kaverin äidille.

Mutta enemmän minua huolestuttaa sun miehesi asenne. Toivottavasti ei sentään teinillenne naureskellut tuolla lailla hyväksyvästi kolttosen jälkeen! Teinisi epärehellisyys ei ole mikään naurun aihe. Toisen omaa ei vaan tuolla lailla oteta ja myydä! Onko teillä useinkin tuollainen tilanne, jossa sinä yrität kasvattaa lasta ja mies vaan naureskelee, että "pojat on poikia ja kyllä mäkin teininä..."?

Eli jos kasvatuksenne on useinkin tuolla lailla sekavaa, että toinen vanhempi viestii yhtä ja toinen kaivaa hänen altaan maata, niin ei ole ihme, että teini ei osaa alkeellisiakaan moraalisääntöjä kuten "älä varasta".

Komppi. Vanhempien on oltava rangaistuksista samaa mieltä.

Vierailija
33/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Häh. Siis poikasi kaveri maksoi pojallesi niistä juomista ja sä pidät ne rahat? Eikö ne palauteta takaisin sille pojalle kun palauttaa lonkut. Sen omat vanhemmat ehkä ennemmin on oikeutettuja ottamaan ne rahat kun sinä!