Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi herran jestas näitä teinejä.. Meidän teini vasta jutun keksi...

Vierailija
11.06.2017 |

Kävin Virossa reissussa ja toin sieltä yhden 24 lonkeropackin, joka oli tarkoitus toimittaa kaverille, jolla kesäjuhlat tulossa. Lonkerot olivat hävinneet auton takaluukusta ja aloin etsiskellä, että missäs ne ovat. Kun ei mistään löytyneet niin kysyin 16v pojaltani onko nähnyt niitä.. En voinut uskoa korviani, kun poika sanoi, että MYI ne kaverilleen.. Suu auki ja pidin pojalle puhuttelun siitä, että ilman lupaa on mennyt ottamaan mulle kuuluvaa "omaisuutta" ja myynyt itse alaikäisenä -alaikäiselle kaverilleen. Miestä huvitti asia ja sanoi, että teki itsekin teininä kaikenlaista.. Justiinsa, nyt se kaveri ei ainakaan saa lonkeroa halvalla kesäjuhliinsa ja meidän teini saa kyllä kurinpalautusta. Oikeesti mistä nää nuoret keksii näitä juttujaan.. Kun hyvin ollaan yritetty kasvattaa ja oikeasta, väärästä opettaa niin tällaista sitten vielä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset kesäjuhlat tiedossa, jos noin vähän riittää :)

Ensi kerralla uutta yritystä.

Vierailija
2/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jemmassa ovat ja juovat kimpassa kun tilaisuus tulee. Teinien kanssa putoavat kyllä suomukset silmiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä.. Ehkä teinin kaverillakin oli kesäjuhlat tulossa 😉 Nyt ei varmaan naurata, mutta uskon, että vuosien päästä ehkä naurattaa. Tietysti aikuisena voisit tiedustella lapsesi kaverin vanhemmilta löytyykö lonkerojemmaa ja pahoitella tapahtunutta. Itse ehkä tekisin niin, hakisin lonkerot alaikäiseltä pois ja teinin kaveri sais palauttaa rahat. Ei se elämää vakavampaa ole, mutta hauskalta tuo kyllä kuulosti.

Vierailija
4/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämän jutun tarkoitus olla hauska? Minua ei kyllä naurattanut, enemmän ihmettelin miten teillä on oikeen nämä lapset kasvatettu? Ei tuollaista temppua tee hyvän perheen teini 16-vuotiaana. Kyllä nyt itsetutkiskelun paikka APlla.

Vierailija
5/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta Meidän Teini-aiheista keskustelua keksit päivään?:) itkettääkö? Tärisetkö raivosta? Taivastele lisää "teinarin" edesottamuksista :))

Vierailija
6/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse juo ja kaverillanikaan eivät mitkään juomajuhlat kuiteskaan ole niin en paljon kiikuttanut juomia - Onneksi, koska se nyt tästä viel puuttuis jos ois enemmänkin poika päässyt myymään... Saa nähä kehtaanko myöntää mitä niille lonkeroille kävi, kai se on pakko.

Ap

Vierailija
7/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini aikoo juoda kaverinsa kanssa ne, itse en siitä olisi huolissani koska ekat kännit kuuluvat teini-ikään. Sopiva rangaistus varastamisesta voisi olla että et antaisi rahaa vähään aikaan niin eipähän pääsisi ostamaan kännisafkaa.

Vierailija
8/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on teinin rangaistus?

Vierailija
9/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos se pojan kaveri saa alkoholimyrkytyksen niistä ostamistasi lonkeroista? Jos tämä juttu on totta, ota ehdottomasti yhteyttä sen kaverin vanhempiin!!!

Vierailija
10/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoiset kesäjuhlat tiedossa, jos noin vähän riittää :)

Ensi kerralla uutta yritystä.

Joko on pienet juhlat tai sitten tarkoituksena ei ole juoda päätä täyteen. Tai sitten on myös muuta juotavaa kuin vain nuo. Jos on esim 6 henkeä tulossa, niin kyllä noista riittää aivan hyvin.

Vierailija
11/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä naurata minuakaan. Tuon ikäisenä todellakin tiesin että alkoholin luvaton otto vanhemmilta on varastamista.

Kyllä kai Ap älysit pyytää rahat teiniltäsi ja todellakin menet kertomaan lapsesi alaikäisen kaverin vanhemmille tapahtuneesta.

Vierailija
12/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne ikinä ennen mitään teinialoituksia tehnyt.. On niitä teinejä muillakin av-mammoilla. Ja kyllä meillä on kuri ja kasvatus, mutta eiköhän jokaisen nuori, joskus "mokaa". Ja sitä paitsi, jos me oltais ihan huono perhe niin me varmaan sitten just vaan naurettais asialle, mutta ei; teini ei saa nyt viikkorahoja pariin viikkoon ja lonkeron saa hakea pois sekä se raha minkä kaverinsa antaa takaisin tulee mulle äidille. Meillä ei siis teinit käyttäydy ilman seurauksia. Ja tämän jutun ei ollut tarkoitus olla hauska, mutta yllätyin vaan niin, että päädyin tänne aloituksen tekemään.

Ap

Vierailija
13/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi soitan itse henkilökohtaisesti tuon nuoremme kaverin äidille ja kerron tapahtuneesta.

Ap

Vierailija
14/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin hyvä Ap, siitä se asia lähtee järjestymään.

Vierailija
15/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta Meidän Teini-aiheista keskustelua keksit päivään?:) itkettääkö? Tärisetkö raivosta? Taivastele lisää "teinarin" edesottamuksista :))

Tämä on perheellisten palsta. Kyllä täällä on teinien äitejä ja iskiä!

Vierailija
16/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on teinejä, kyllä ne virheitä tehdessään oppii ja se on positiivista tässäkin asiassa.

Vierailija
17/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sun poika muutenkin vilkas kaveri? Hae joo lonkerot pois vaan tai muuten on kohta sun oma lapsi humalassa ja lapsen kaverinsa. Olethan myös varma, että on myynyt eikä löydy esim. pojan omasta huoneesta jostain jemmasta?

Vierailija
18/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juo lonkeroa? Onko ne kesäjuhlat mallia telkkarin tositeevee jossa lihavat tatuoidut kouluttamattomat puuhaavat kesähäitä. Ukko jatkuvasti röökillä tölkki kädessä ja syljeskelee hermostuksissaan. Akka kiukuttelee ja huutaa neljälle kakaralleen. Noissa ohjelmissa juodaan lonkeroa.

Vierailija
19/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit on teinejä, kyllä ne virheitä tehdessään oppii ja se on positiivista tässäkin asiassa.

Voi olla mutta meillä ei teinien mieleen edes tulisi tehdä jotain tuollaista.

Vierailija
20/33 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meillä. Tarkistettiin pojan huone ja koti muutenkin. Meillä poika on muuten kiltti ja rauhallinen, koskaan ei ole tuollaista tehnyt. Teinin kaveri oli meillä kylässä ja oli heittänyt, että myy noi mulle. No meidän teini sit aatteli et kaipa voi myydä, kun esim. mä en juo ja ihmettelikin miksi mulla on edes juomia. Oli kuulemma ollut huono omatunto asiasta. Teini pyysi multa anteeksi ja oli pahoillaan selvästi, kyllä tunnen oman lapseni sentään. Monet täällä taas tuomitsee, että ollaan sitten varmaan huono perhe ja ei vaan meidän teinit tollasta tekis jne jne. Mutta ei: ollaan ihan tavallinen perhe ja meillä nuorista välitetään. Tämäkin hoidetaan nyt kunnialla loppuun ja aloituksen tein alku hämmenyksessä.

Ap