Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minulla on jatkuva tarve tilata kenkiä netistä? Haluan tästä eroon

Vierailija
11.06.2017 |

Tilaan siis yhdet kengät kerrallaan ja odotan niiden saapumista. Sitä tunnetta ei voita mikään kun odotan tilaamiani kenkiä. Usein kuitenkin joudun pettymään kenkiin, jotka eivät jostain syystä sitten olekaan niin hyvät ja palautan ne. Hetken kuluttua ajaudun taas nettikenkäkauppaan ja pakonomaisesti etsin vaikka väkisin jotkut kengät, jotka eniten miellyttäisi ja pistän tilaukseen.

Kenkien tilailu ei myöskään lopu siihen, että pitäisin ne, vaan haluan tilata lisää joka tapauksessa.

Mistä tämä johtuu?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HELP

Ap

Vierailija
2/5 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii santsata laadukkaisiin kenkiin eikä halpaan kuraan jotka on tehty orjatyöllä jossakin Intiassa. Se ihanuuden tunne kestää pitempään ja niitä kenkiä jaksaa katella, ei tee mieli hankkia uusia ihan heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ihan klassinen shoppailu-addiktio. Aivojen mielihyväkeskus tuossa on takana.

Vierailija
4/5 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on jokin selvittämätön lukko sisällä jota yrität ratkaista kengillä. Kengät edustavat sinun omaa tietäsi ja kykyäsi seistä itsenäisesti ja kulkea. Yritätkö jotenkin irrottautua yhä vanhempiesi t sisarustesi tunnesiteistä ? Ne siteet voivat olla pirullisia esteitä itsenäisyyden tiellä. Kaikki näyttää olevan kunnossa muttei sittenkään ole vaan ikäänkuin kuljet toisten polkuja eli et toteuta itseäsi. Kenkiä tilaamalla sinä toistata kaavaa ottaa ojat omiin käsiisi?

Vierailija
5/5 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei.

Mä en voisi tilata kenkiä netistä, koska en voisi tietää että ne ees mahtuu mulle tai tuntuu hyviltä jaloissa, enkä jaksa sitä palautusrumbaa. Sama kyllä muidenkin vaatteiden kanssa: mun pitää saada sovittaa ennen ostoa.

Sulla taitaa olla pienoinen shoppailuriippuvuus, joka nyt vain kohdistuu kenkiin. Meneekö sulla kenkiin paljon rahaa, vai onko talous kuitenkin kunnossa, kun kenkiä tulee palauteltuakin? Hyvä ettet pidä kenkiä, jotka sulle ei jostain syystä sovi, se vasta tyhmää olisikin.

Jokainen ihminen hakee mielihyvää, ja sulla se on nähtävästi tuo odotuksen riemu. Jotenkin sun pitäisi kai yrittää tiedostaa, että tuo odotukseen liittyvä riemu on epärealistinen, että todellisuudessa ne kengät ei ole niin upeat kuin kuvissa.

Olisiko yksi tapa se, että menet katsomaan kenkiä oikeisiin kauppoihin? Siellähän sitä odotuksen riemua ei voi esiintyä, koska näet kengät jo siellä. Tunnetko, että haluat ostaa kenkiä nimenomaan netin välityksellä? Jos lupaisit itsellesi ostaa kenkiä vain livenä, niin olisiko se yhtä koukuttavaa?