Ettekö te tosiaan juo viiniä aterioilla?
Olen yllättynyt siitä, että suomalaiset eivät edelleenkään juo viiniä aterioilla. Miksi?
Kommentit (36)
Miksi pitäisi? Maitoa ja vettä saa edullisemmin ja maksa kiittää.
Miksi pilata hyvän ruuan maku jollain viinillä, joka vie makuaistin mennessään katkeralla maullaan? Poikkeuksena jotkut juhla-ateriat tai ravintola-aterioinnit.
Nyt on selvinnyt, että kohtuukäyttökin näivettää aivoja. Onneksi en juo enää kuin aniharvoin. Mulla menis tissutteluksi iltaisin, jos joisin päivälläkin. Lisäksi ei se aivoille merkitse, juoko sen vähänkin päivällä.
En pidä viinistä. Juon maitoa tai piimää.
Viikonloppuisin juon viiniä aterian kanssa, muuten en koska lihottaa alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Maitoa ja vettä saa edullisemmin ja maksa kiittää.
mutta viinin kanssa silloin tällöin on kivempaa! :)
Juu aamupalalla menee heti puoli pulloa.
Vältän ylimääräistä alkoholin juomista. Pelkään että alkaisin ajan kanssa nauttia liikaa alkoholista, kuten alkoholisti äitini ja alkoholisoituva veljeni. Juon alkoholia muutaman kerran vuodessa, kun haluan tehdä jotain arjesta poikkeavaa, sillä vain silloin juominen on sen pienen riskin arvoista, että olen hitusen lähempänä alkoholismia. En viitsi juoda jossain arkisessa tilanteessa, johon alkoholi ei toisi mitään eroa, se on tavallaan "turhaa" juomista.
Kuulostaa varmaan omituiselta ja naurettavalta, mutta mulla on niin huono itsekuri, että jos mulle alkaisi tehdä mieli alkoholia, niin joisin sitä myös...
Lihottaa, rasvoittaa maksaa, tylsistää älyä päivittäisessä käytössä. Niin, ja raskaanakin olen.
Jos syön lihaa, kanaa, kalaa, kerrarin tai pizzaa, juon punkkaria tai kuohuviiniä, possunlihasta en tykkää eli melkein joka päivä. Maksa-arvot on ihan kunnossa, 3 kk:n välein tarkistetaan syövän vuoksi.
viikonlopuksi ostan itselleni joskus viinipullon, ja sitä juon pe la su. pidän tästä tavasta!
Viinissä on alkoholia ja kun juominen on aloitettu se helposti jatkuu muilla juomilla.
En tykkää, ei mielestäni sovi ruoan kanssa. Saatan kyllä ottaa lasillisen mutta se saa seistä aterian ajan jolloin juon vettä, viinin lirpin sitten aterian päätteeksi.
Pikku pajautukset antaa paremmin ruokahalua eikä ole niin pahaa myrkkyä kuin alkoholi.
En pidä maidosta enkä piimästä, vesi aina vaan on tylsää, mutta viini jokaisella aterialla on ehkä vähän liikaa. Joten juon usein alkoholitonta olutta ruoan kanssa, hyvän pihvin tms. kanssa menee kyllä hyvä punaviini ja herkullisen kala-aterian kanssa hyvä Chardonnay.
Sen verran ronkeli olen, että viinit, jotka minulle eivät maistu, jäävät juomatta seurassa kuin seurassa. Life is too short for cheap wines :)
Vierailija kirjoitti:
En tykkää, ei mielestäni sovi ruoan kanssa. Saatan kyllä ottaa lasillisen mutta se saa seistä aterian ajan jolloin juon vettä, viinin lirpin sitten aterian päätteeksi.
Niin ja tämä siis silloin kun haluan aterian tuntuvan vähempi arkiselta tai on kyseessä juhla-ateria.
En ymmärrä miksi tissuttelette tollasia, suosikaa kotimaista koskenkorvaa.
en juo, koska en ole alkoholisti.
miksi en joisi, kyllä juon ja joskus jopa ilman ateriaakin otan lasillisen. yleensä kyllä jotain syömistä on myös