Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö te tosiaan juo viiniä aterioilla?

Vierailija
11.06.2017 |

Olen yllättynyt siitä, että suomalaiset eivät edelleenkään juo viiniä aterioilla. Miksi?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi en joisi, kyllä juon ja joskus jopa ilman ateriaakin otan lasillisen. yleensä kyllä jotain syömistä on myös

Vierailija
2/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo, yritä edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Maitoa ja vettä saa edullisemmin ja maksa kiittää.

Vierailija
4/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pilata hyvän ruuan maku jollain viinillä, joka vie makuaistin mennessään katkeralla maullaan? Poikkeuksena jotkut juhla-ateriat tai ravintola-aterioinnit.

Vierailija
5/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on selvinnyt, että kohtuukäyttökin näivettää aivoja. Onneksi en juo enää kuin aniharvoin. Mulla menis tissutteluksi iltaisin, jos joisin päivälläkin. Lisäksi ei se aivoille merkitse, juoko sen vähänkin päivällä.

Vierailija
6/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä viinistä. Juon maitoa tai piimää.

Vierailija
7/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin juon viiniä aterian kanssa, muuten en koska lihottaa alkoholi.

Vierailija
8/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Maitoa ja vettä saa edullisemmin ja maksa kiittää.

mutta viinin kanssa silloin tällöin on kivempaa! :)

Vierailija
9/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aamupalalla menee heti puoli pulloa.

Vierailija
10/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän ylimääräistä alkoholin juomista. Pelkään että alkaisin ajan kanssa nauttia liikaa alkoholista, kuten alkoholisti äitini ja alkoholisoituva veljeni. Juon alkoholia muutaman kerran vuodessa, kun haluan tehdä jotain arjesta poikkeavaa, sillä vain silloin juominen on sen pienen riskin arvoista, että olen hitusen lähempänä alkoholismia. En viitsi juoda jossain arkisessa tilanteessa, johon alkoholi ei toisi mitään eroa, se on tavallaan "turhaa" juomista.

Kuulostaa varmaan omituiselta ja naurettavalta, mutta mulla on niin huono itsekuri, että jos mulle alkaisi tehdä mieli alkoholia, niin joisin sitä myös...

Vierailija
11/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaa, rasvoittaa maksaa, tylsistää älyä päivittäisessä käytössä. Niin, ja raskaanakin olen.

Vierailija
12/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön lihaa, kanaa, kalaa, kerrarin tai pizzaa, juon punkkaria tai kuohuviiniä, possunlihasta en tykkää eli melkein joka päivä. Maksa-arvot on ihan kunnossa, 3 kk:n välein tarkistetaan syövän vuoksi.

Vierailija
13/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonlopuksi ostan itselleni joskus viinipullon, ja sitä juon pe la su. pidän tästä tavasta!

Vierailija
14/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinissä on alkoholia ja kun juominen on aloitettu se helposti jatkuu muilla juomilla.

Vierailija
15/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, ei mielestäni sovi ruoan kanssa. Saatan kyllä ottaa lasillisen mutta se saa seistä aterian ajan jolloin juon vettä, viinin lirpin sitten aterian päätteeksi. 

Vierailija
16/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku pajautukset antaa paremmin ruokahalua eikä ole niin pahaa myrkkyä kuin alkoholi.

Vierailija
17/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä maidosta enkä piimästä, vesi aina vaan on tylsää, mutta viini jokaisella aterialla on ehkä vähän liikaa. Joten juon usein alkoholitonta olutta ruoan kanssa, hyvän pihvin tms. kanssa menee kyllä hyvä punaviini ja herkullisen kala-aterian kanssa hyvä Chardonnay.

Sen verran ronkeli olen, että viinit, jotka minulle eivät maistu, jäävät juomatta seurassa kuin seurassa. Life is too short for cheap wines :)

Vierailija
18/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää, ei mielestäni sovi ruoan kanssa. Saatan kyllä ottaa lasillisen mutta se saa seistä aterian ajan jolloin juon vettä, viinin lirpin sitten aterian päätteeksi. 

Niin ja tämä siis silloin kun haluan aterian tuntuvan vähempi arkiselta tai on kyseessä juhla-ateria. 

Vierailija
19/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tissuttelette tollasia, suosikaa kotimaista koskenkorvaa.

Vierailija
20/36 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en juo, koska en ole alkoholisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi