Ettekö te tosiaan juo viiniä aterioilla?
Olen yllättynyt siitä, että suomalaiset eivät edelleenkään juo viiniä aterioilla. Miksi?
Kommentit (36)
Juon viiniä ilman ruokaa koska tyhjään vatsaan juotuna nousee nopeammin päähän.
Joskus juhlavalla aterialla otan hieman, en arjessa, koska se lihottaa ja nostaa verenpainetta. Myös kohtuukäytössä.
Mä ostan viikonlopuksi mieluummin oluen. Esim tortillat, aasialainen tai vaikka gyrokset sopii paremmin oluen kuin viinin kanssa. Erikoisoluitten valikoima on aika hyvä nykyään, melkein mille tahansa ruualle löytyy olut. Annosmäärä pienempi ja promilleja sekä kaloreita vähemmän.
Viini maistuu hyh pahalle, ei maistu ruuan kanssa eikä ilman ruokaa.
Viini on pahaa ja mulla on hauskaa täysin ilman alkoholia
viinihän maistuu suurin piirtein samalle, kuin joku pahanmakuinen marjoista tehdy menu. joten saman asian ajaa, kun ostaa jotain alkoholitonta mehua.
Ei viitsi joka päivä. Lihottaa liikaa. Mutta jos on juhlaa, syödään ravintolassa tai tehdään muuten vain jotain arkiruokaa parempaa viikonloppuna, niin sitten lasillinen tai pari. Se kalorimäärä kovin usein on mulle liikaa.
Maitoa :D
Suomalaiset on hassuja tuon maitonsa kanssa, silti osteoporoosi rehottaa.
Juon vissyä. Viini ei ole terveellistä kuin silloin tällöin nautittavasti, ja olen vissylinjalla yleensä aina.
En juo viiniä, kun en juo muutenkaan alkoholia.
Arkena ei mutta näin viikonloppuisin ehkä kerran pari kuukaudessa. Perjantaina syötiin lohta ja uusia perunoita ja avattiin rose viini ja nyt juotiin loppuun ribsien, paistettujen uusien perunoiden ja salaatin kanssa.
Juon silloin, jos se sopii ruokaan. Syön paljon suomalaista ja skandinaavista kotiruokaa, sen makumaailmaan ei viini sovi. Vettä tai lasillinen olutta mieluummin. Viini ei maistu myöskään aasialaisen tai etelä-amerikkalaisen ruoan kanssa, niitäkin kokkailen paljon.
Välimerellisen tai ranskalaisen ruoan kanssa viiniä ehdottomasti.
Ihan yksinkertaisia syitä. Esim töissä en voi juoda alkoholia ja iltaisinkin minun pitää olla ajokunnossa. Enkä jaksaisi kantaa sellaisia määriä viiniä alkosta, että niistä riittäisi joka aterialle ruokajuomaksi. Siis pelkästään käytännön syitä on paljon. Sitten tulee vielä maku, terveys ja hinta.
Matkoilla. En halua antaa lapselle huonoa esimerkkiä. En kulje lapsen kanssa matkoilla kun on jo iso poika.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pilata hyvän ruuan maku jollain viinillä, joka vie makuaistin mennessään katkeralla maullaan? Poikkeuksena jotkut juhla-ateriat tai ravintola-aterioinnit.
Viini pilaa ruoan maun mutta juhla-ateroilla se ei haittaa? :D
Viini on pahaa, se maksaa ja tulee turhia kaloreita.
En juo viiniä aterioilla enkä muutenkaan.
En pidä sen mausta.
M