Kuinka tärkeää sinulle on hotellin merinäköala rantalomakohteessa?
Katson hintoja ja merinäköalasta joutuu maksamaan 200 e lisää. Maksaisitko?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Olemme molemmat matkustaneet työn puolesta niin paljon, että hotelliaamiainen ei ole meille se juttu, vaan haluamme lomalla itse päättää aikataulumme. Muutenkin hotellin on oltava laadukas ja valitsen aina rauhallisen hotellin, jossa ei ole esim. lastenallasta ja hinta- ja laatutaso on sellainen, ettei ole bilettävää nuorisoa.
Mitä tämä nyt tähän kuului?
Hän halusi kertoa meille, että he ovat laadukkaampaa ainesta matkustaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy rantalomilla enkä pakettimatkoilla. Näköala hotellin ikkunasta toisarvoinen, vietän kuitenkin suurimman osan ajasta aivan muualla kuin huoneessani!
Varaan majoituksen netissä, samoin lennot. Hotelli on nukkumista varten, kunhan on siisti ja keskinkertaisesti varustettu. Muu aika menee itsenäisesti seikkailemalla siellä minne nenä näyttää. Rannat ei paljon vedä, on niin paljon muuta!
Parempi ihminen vastasi :) aloittaja ei tosin puhut rannoilla makoiluista eikä pakettimatkoista mitään, vaan merinäköalasta.
Miten niin parempi? Jotkut tykkää itse ostetuista kaupunkilomista ja toiset pakettimatka rantalomista
Maksan mielelläni merinäköalasta, tai muuten kauniista näköalasta. Matkustan yksin, enkä pidä iltaisin baareissa notkumisesta. Tykkään illallisen jälkeen lueskella ja kirjoitella omalla partsilla ja katsella näköalaa, merta tai kaupungin valoja.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin, jos minulla olisi enemmän rahaa käytössäni. Kaunis maisema on tärkeä asia.
Sama täällä.
Mutta jotenkin tuntuu, että en välttämättä ikinä oikeasti maksaisi sitä 200 e.
Ensin olin yksinhuoltajan lapsi, sitten opiskelija vuosikausia ja nyt sekä mies että minä teemme töitä osa-aikaisesti.
Jotenkin tuntuu, että vaikka kumpikin yhtäkkiä tienasi kunnon palkan eli 2000-3000 e, niin nuukailu jäisi päälle. Tai rahaa käyttäisi vaikka tiskikoneeseen ja muihin monta vuotta kestäviin kodin asioihin, mutta ei hotelliin.
Pool accessista maksan, kiva näköala on kiva olla, mutta en ole valmis maksamaan siitä extraa. Yleensä on ollut ihan kivat näkymät maksamattakin.
Kyllä. Käytän myös laadukkaita matkalaukkuja, en osta edes alle 1000 euron lentolaukkua koskaan. Hotellin yleiselle altaalle emme mene, vaan otamme aina huoneen private poolilla. Aamiainen sviittiin. No, meidän hotellimme ei ole koskaan edes varattavissa mistään kataloogeista... riittää, kun soitan ja sanon "Sandro, tässä Tuula, varaatko sviitin meille taas toukokuun toiseksi viikoksi". Tykkäämme matkailla siten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy rantalomilla enkä pakettimatkoilla. Näköala hotellin ikkunasta toisarvoinen, vietän kuitenkin suurimman osan ajasta aivan muualla kuin huoneessani!
Varaan majoituksen netissä, samoin lennot. Hotelli on nukkumista varten, kunhan on siisti ja keskinkertaisesti varustettu. Muu aika menee itsenäisesti seikkailemalla siellä minne nenä näyttää. Rannat ei paljon vedä, on niin paljon muuta!
Parempi ihminen vastasi :) aloittaja ei tosin puhut rannoilla makoiluista eikä pakettimatkoista mitään, vaan merinäköalasta.
Miten niin parempi? Jotkut tykkää itse ostetuista kaupunkilomista ja toiset pakettimatka rantalomista
Miksi ylipäätään ottaa esille pakettimatkat, eihän ne tähän liity. Ja suurin osa varmaan harrastaa molempia, eikä tee itse varatuista matkoista numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Käytän myös laadukkaita matkalaukkuja, en osta edes alle 1000 euron lentolaukkua koskaan. Hotellin yleiselle altaalle emme mene, vaan otamme aina huoneen private poolilla. Aamiainen sviittiin. No, meidän hotellimme ei ole koskaan edes varattavissa mistään kataloogeista... riittää, kun soitan ja sanon "Sandro, tässä Tuula, varaatko sviitin meille taas toukokuun toiseksi viikoksi". Tykkäämme matkailla siten.
Joo näin mekin teemme.
Mitä eroa on pakettimatkassa ja itse netistä ostetussa matkassa jos kuitenkin päätyy samaan hotelliin kuin em mainitut? Onko se jotenkin hienompaa? Olen tätä ihmetellyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on pakettimatkassa ja itse netistä ostetussa matkassa jos kuitenkin päätyy samaan hotelliin kuin em mainitut? Onko se jotenkin hienompaa? Olen tätä ihmetellyt.
No niinpä. Ainoa "hienous" siinä on se, että itse noita varailemalla säästää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Ainoa "hienous" siinä on se, että itse noita varailemalla säästää rahaa.
Ei välttämättä, joskus päin vastoin.
Matkustamme_niin_paljon_ että merinäköala ei riitä, vaan millainen merinäköala on, on se pointti. Esteetön näköala merelle omalla yksityisrannalla on ihan must. Mutta rannan hiekan on oltava karkeusasteeltaan 0,1-0,6.
Ei yhtään tärkeä. Etelän lomilla olen huoneessa (tai yleensä vuokratalossa) vain suihkussa ja nukkumassa. Ei mitään lisäarvoa mulle.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se ero, että itse varatessa saa itse valita haluamansa lähtöpäivän ja -ajan. Pakettimatkoissa on sidottu niihin matkatoimiston lähtöihin. Jos ne sopii, niin hyvä niin, tietysti kannattaa ottaa jos edullisemmin saa.
Erittäin ja siitä olemme huonevarauksen lisäksi laittaneet myös sp hotellille.
Matkamme maksaneet joka kerta 5-8t€ (4 matkustajaa 2 vkoa puolihoidolla tai all inc ja 4-5 tähden paikka) joten pieni lisäsatsaus se on yleensä ollut.
Voi itku, tuli ikävä matkalle, viimeksikin maantasalla oleva terassi antoi aavalle turkoosille merelle joka oli siinä 100m päässä, Thaimaassa.
Nyt muistinkin, että Egyptissä näköala ei ollut merelle, koska hotelli ei sijainnut aivan meren rannalla vaan 400m päässä. Mutta muuten se oli kyllä yksi parhaista matkoistamme eikä vähiten Kairo-ja pyramidikokemusten vuoksi.
Ei mitään merkitystä. Nukun hotellissa ja suihkussa käyn ja vaatteet vaihdan.
Näkymillä tai hotellilla ei oo mitään merkitystä. Jos lähtee lomalle niin kuka haluaa kukkua hotellissa? Siellä käydään suihkussa ja nukkumassa, joten hotellin eikä näkymien tarvitse olla kummoisia. Maksan mieluummin reissun kokemuksista kuin hotellista. Toki jos on varaa niin mikäs hienossa hotellihuoneessa ja merimaisemissa, mutta jos on perustuloinen ja säästämällä hotellista saat enemmän kokemuksia reissussa ihan siellä paikan päällä eikä neljän seinän sisällä niin miksi käyttää ylimäärästä hotelliin?
Valitsen merinäköalat jos hinta on kohtuullinen. Standard huoneet on yleensä aika surkeita, joten maksan mielelläni vähän lisää paremmasta huoneesta. Viime reissuilla ollaan otettu myös oma allas tai swim-up huone, nekin kivoja. Mulle on tärkeää asua matkalla vähintään yhtä hyvin tai mielummin jopa paremmin kuin kotona. Ei mitään järkeä asua heikkotasoisessa hotellissa, jos päästään reissuun vain 2 kertaa vuodessa. Silloin voi laittaa vähän enemmän rahaa matkaan.