Oliko lapsiarki yllätys?
Oliko se tylsempää vai ihanampaa kuin kuvittelitte, vai samanlaista? Mikä yllätti?
Kommentit (5)
Ei.
Mutta suomalaisen yhteiskunnan totaalinen lapsiviha oli. Samaten se miten kamalia sukulaiseni on.
Ja se että nyt säästetään aina ekana lapsista. Siis että joutuu verissäpäin tappelemaan lapsen oikeudesta kouluun ja terveydenhuoltoon.
Ei ollut. Toki se on eri asia ELÄÄ sitä ja sitten se että teoriassa tiedät että joudut valvomaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Mutta suomalaisen yhteiskunnan totaalinen lapsiviha oli. Samaten se miten kamalia sukulaiseni on.
Ja se että nyt säästetään aina ekana lapsista. Siis että joutuu verissäpäin tappelemaan lapsen oikeudesta kouluun ja terveydenhuoltoon.
Miksi yhteiskunnan pitäisi huolehtia lapsestasi, etkö varautunut ennen lasten hankkimista että joudut hoitamaan ne itse?
Ja kouluun ja terveydenhuoltoon pääsee kyllä, eli tuokin on ihan lööperiä.
Ekan vuoden ajan tylsempää, sitovampaa sekä ahdistavampaa. Sitten kun lapsi alkoi olla oma ihmisensä (eli siis jutella, liikkua, leikkiä ja kapinoida sekä kiukutella), elämä alkoi olla paljon odotettua parempaa ja juuri minulle sopivaa.
Nyt minulla on jo toinen vauva eikä tämä mitään ihanaa vieläkään ole, vaikka vauva onkin todella helppo tapaus. Jos voisin saada lapsen suoraa 2-vuotiaana niin saattaisin hankkia vielä yhden, mutta yhtäkään vauvavuotta en enää jaksa.
Mut yllätti esikoisen koliikki ja se kuinka paljon yksin mä loppujen lopuksi olin muksun kanssa. Ja kuinka sidoksissa. Vaikka sen toki ymmärsi etukäteenkin mutta silti se oli shokki.