Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnan työntekijät."Lainaatteko" meidän veronmaksajien laitteita omiin yksityisiin juttuihinne?

Vierailija
11.06.2017 |

Onko teillä tämmöinen luontaisetu?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus mitä pellejä täällä kirjoittelee. tottakai otetaan työpaikalta kaikki lainaan mitä saadaan, ei ne käytössä  niin paljon kulu kuitenkaan. ja kopioita otetaan ja soitetaan puheluita kavereille. jos suomi oikeasti alkaisi toimia niin kuin hardcore-linja täällä toivoo, ei mistään tulisi mitään. asioiden jouheva toiminta vaatii että työnantajan tavaraan suhtaudutaan kunnioittavasti mutta liberaalisti.

Vierailija
62/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, tuli mieleen, että lainasin kerran työpaikan muovista pesuvatia kun kotona oli putkiremppa, eikä keittiöön tullut vettä!!! Tiskasin siis kylppärissä, jonne tuli vettä. Käytin sitä vatia tiskien huuhtelemiseen :(.  Se oli minun työvälineeni, sillä vaikka olin/olen toimistotyöläinen, tiskasin meidän lautakunnan kahvikupit kokouksen jälkeen. Ei ollut silloin vielä tiskikonetta edes työpaikalla. Eikä kotonakaan, eikä ole kotona vieläkään. Esimies tiesi minun lainaavan sitä vatia ja palauttavan sen heti. Taisi olla pääsiäinen tulossa, enkä ehtinyt sellaiseen kauppaan, josta olisin saanut ostettua pesuvadin.

Tuleeko nyt loparit???!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran mitannut työpaikan laitteilla oman verenpaineeni. Ja katsonut työnantajan laitteilla työnantajan tiloissa omien lasteni korviin. Muutaman kerran olen tulostanut työkoneelta esimerkiksi juna/lentolippuja ne työajalla varattuani. 

Ihan mielenkiinnosta, JOS ilmoittaisin näistä tapahtumista kunnan taloushallintoon ja tarjoutuisin maksamaan nämä kulut todellisen mukaan, olisikohan se veronmaksajien etu? Vai maksaisiko paperinpyörittäminen enemmän kuin laskennallinen korvalampun kuluma käytössä ja yksi korvasuppilo?

t. terveyskeskuslääkäri

Vierailija
64/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä lainaan saisi, mutta en ole koskaan tarvinnut.

Vierailija
65/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kunnalla töissä, saatoin kyllä kirjoittaa kunnan kuulakärkikynällä kunnan muistilapulle esim. oman kauppalistan. Pyrin kyllä valitsemaan sellaisen muistilapun, jonka toinen puoli oli jo käytetty, tai sitten jostakin melkein tyhjästä paperista leikkasin sopivan palasen - kunnan saksilla tietysti.

Vierailija
66/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla vanhemmista työntekijöistä on tv:t ja muutamalla tietokone työpaikalta, hankittu alunperin työpaikalle mutta oikeasti annettu työntekijöille. Pomo itse antanut. Lisäksi välillä osa ottaa pihapelejä kotiin kun työpaikalla ei käyttöä. Myös trampoliinin eräs työkaverini otti lapsilleen. Kukkia ja muita tilaillaan kesäisin talon piikkiin, oikeasti jokainen saa istutukset kotiinsa ilmatteeksi. Välillä työpaikan autoa on lainattu vapaille kun kaikilla ei omaa autoa. Kuljetuksia ja muita järkkäilty taksikorteilla vapaa-ajan menoihin. Ruokaa ja muuta syödään tietty ilmatteeksi. Pikkukamaa esim. wc-paperit, roskikset ja muut, nehän kuuluvat luontaisetuna. Onhan se palkka kunnan työntekijöillä säälittävä, niin meillä vedetään yhteen pussiin koko porukan voimin. Työaikaakaan ei seurata.

Kannatan myös muita ottamaan yhteiskunnasta kaikki edut irti, kyllä ne isot päättäjät vain vetävät eniten, me tavisduunarit olemme pikkutekijöitä.

Vierailija
67/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssikuskit pesevät omia autojaan terveyskeskussairaalan ambulanssin pesuun varatussa paikassa.

Vierailija
68/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Käytän työpaikalla kunnan omistamaa vessapaperia ja pesen kunnan omistamalla saippualla käteni! Joskus, kun lähden viikonlopuksi töiden päätyttyä toiseen kaupunkiin bussilla, otan jopa kunnan omistamaa vessapaperia taskuuni siltä varalta, että bussin vessassa sitä ei ole! Karmea varas minä nytten olen.

Vertailun vuoksi: kaupungin työntekijöinä minä ja kollegani ostamme esim. itse kahvimme taukotilaan. Kun olin aiemmin töissä yksityispankilla, siellä kahvit sekä maidot tulivat talon puolesta ja sai juoda niin paljon kuin jaksoi. Myös muita juttuja saatiin käyttöön ja itselle ilmaiseksi, kuten välillä viikonloppuisin juomia, kyniä, paitoja, päivällisiä, firman juhlia... En ole huomannut, että  yksityiset  piensijoittajat olisivat täällä itkemässä, kun heidän rahoillaan lusmuillaan ja biletetään firman nimissä. Laitteistojakin sai muuten lainata omaan käyttöönsä, esimerkiksi juuri pankin omistamia kameroita ja videotykkejä.

Mutta niinhän se on, että rikkaat saavat vetää välistä ja käyttää hyväkseen koska "yksityinen sektori" ja köyhemmiltä pyritään viemään viimeisetkin rippeet koska "julkinen sektori ja verom_maksajien rahat OMG". Jenkkilän mallia kannattaa moni - vielä nyt, kun se ei kirpaise omaa kukkaroa.

Vierailija
69/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pelkkä myytti, että töistä pääsisi lähtemään puolenpäivän aikaan. Lähes kaikkialla julkisen puolen työpaikoilla on sähköinen työajanseuranta, eli "kellokortti". Plussaa ja miinusta tulee siinä missä vaikka Postin työntekijöillekin.

Yksityisellä puolella en ole samanlaista työajan kyttäämistä havainnut. Tai ainakaan sitä ei läheskään kaikkialla harrasteta, luultavasti koneiden kalleuden takia.

Vierailija
70/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuntapuolella esimiestehtävissä. En koskaan anna lupaa lainata kunnan tavaroita/laitteita yksityiskäyttöön. Ei myöskään ole tullut mieleenkään itse lainata. Minusta tämän pitäisi olla päivänselvää jokaiselle, mutta näistä viesteistä voi päätellä, että ei ole.

Voi kun kaikki olisi sinun kaltaisia, niin tällä maalla menisi huomattavasti paremmin.

Kiitos.

Juu, ongelmat ratkeaa, kun joku opettaja ei lainaa kameraa päiväksi.

Pienet on meillä murheet!

Vierailija
71/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä se menee toisinpäin. Päivittäin lainaan omaa autoani yhteisen hyvän vuoksi, bensakorvaus kun ei kata kuluja. Viikottain kuskaan autossani hoitotarvikkeita, apuvälineitä, ruokaa, lääkkeitä, likapyykkiä ja roskia. Talvipakkasilla eritoten hauskaa kun ei ole edes autopaikkaa että saisi hetkeksi auton lämpiämään. Kiva kun saa maksaa siitä että saa tehdä töitä <3 t. kotihoidon työntekijä

Vierailija
72/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on pelkkä myytti, että töistä pääsisi lähtemään puolenpäivän aikaan. Lähes kaikkialla julkisen puolen työpaikoilla on sähköinen työajanseuranta, eli "kellokortti". Plussaa ja miinusta tulee siinä missä vaikka Postin työntekijöillekin.

Yksityisellä puolella en ole samanlaista työajan kyttäämistä havainnut. Tai ainakaan sitä ei läheskään kaikkialla harrasteta, luultavasti koneiden kalleuden takia.

Oon itsekin kunnalla kellokortin kanssa. Välillä ärsyttää se "kyttääminen", mutta kun tutkiskelen itseäni, totean ärsyyntymisen johtuvan vain siitä, että haluaisin luistella pois töistä etukäteen. Useinpina päivinä kellokortti päin vastoin ilostuttaa, kun joka ikinen työpaikalla vietetty minuutti tulee todellakin itselle hyötykäyttöön. Yksityisellä puolellahan ajat merkataan yleensä puolen tunnin tarkkuudella, joten siinä saattaa helposti tulla tappiota joko itselle tai työnantajalle -- tyypistä riippuen.

Vierailija
73/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, hyödynnän työnantajan kustantamaa mindfulness-kurssia myös omaan itseeni, en vain potilaille. Näin jaksan teidän nirsotuksia päivästä toiseen.

Vierailija
74/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoinkin kirjoitti:

Kopioita voi ehkä ottaa työaikana töissämin, jos on aikaa. Meilläpäin on päinvastoin: Muija kuluttaa ostamaani paperia ja mustetta, kun tekee joskus illalla töitä kaupungille omalla ajallaan. Töissä ei ehdi. Opettajan hommia.

Näin myös meillä. Lastentarhanopettajan puoliso

Vierailija
75/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirjastossa harjoittelijana ja poistin myöhästymismaksuni (oliskohan ollut 40 snt) oikeasti sitä maksamatta. Tein sen ihan luvan kanssa.

Vierailija
76/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mahdollisuutta päästä käsiksi mihinkään laitteisiin. Työnantajan puhelin mulla on työpuheluita varten, mutta joskus soitan sillä jonkun oman pikapuhelun, jos omasta on akku loppu. Toisaalta aika usein soitan työpuheluita omasta puhelimestani.

Vierailija
77/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisellä puolella huollamme automme ja tuttavien /sukulaisten autoja (pientä korvausta vastaan) kaupungin varikolla. Lapsillamme on kaupungin pysäköintiluvat,niin ei tarvitse maksaa parkkia ja voi pysäköidä virastojen varatuille paikoille. Kuorma - ja pakettiautoja lainataan yleensä viikonlopuksi, tai työkaveri jolla k-a kortti on,lainaa. ( Muutot, hiekat/murskeet koteihin /mökeille)

Harrastuspiireihin saadaan kaupungilla olevilta esim kukkia puutarhalta, suolaa pölyävien pihojen suolaukseen. Kaikkea mahdollista.

Vierailija
78/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ap ettei kunnalla töissä makseta veroja? Mees kiukutteleen jollekin verovälttelijäporholle tai verorahoilla rikastunwelle Sipilälle.

Vierailija
79/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarrakirjoittimella kerran printtasin parkkiruutuni lämmitystolppaan "varattu" -tekstin.

Vierailija
80/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no verenpainetta olen joskus mittaillut töissä ollessa, mutta en ole kyllä kotiin mittareita vienyt. CRP:tä olen joskus myös kaverilta mitannut, en silloinkaan laitetta ole kotiin toki vienyt. Siinäpä ne taitaa olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi