Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kunnan työntekijät."Lainaatteko" meidän veronmaksajien laitteita omiin yksityisiin juttuihinne?

Vierailija
11.06.2017 |

Onko teillä tämmöinen luontaisetu?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa. Ei uskalla. Tulee vielä potkut jos jää kiinni.

Vierailija
2/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun hakea jostain ammattiapua? Ai niin, et voi edes soittaa aikaa varataksesi, kun puhelimesi on tietysti kunnalla lainassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pomon kuvalla lainannut työpaikan kuohuviinilasit. Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
4/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika tavallista. Esimieheltä on lupa, kunhan palauttaa ennen maanantaita ja kunnan töiden alkua.

Vierailija
5/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohot leikataan kunna ajoleikkureilla ja bensoilla. 

Valittajille tiedoksi. On esimiehen lupa.

Vierailija
6/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän laitteita voisin lainata? Seinäkelloa kenties. Vai meinaatko että raijaisin pöytätietokoneeni tai kopiokoneen kotiin?

Vierailija
7/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja esimieskö tähän voi luvan antaa? Mitä verottaja sanoo?

ap.

Vierailija
8/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän laitteita voisin lainata? Seinäkelloa kenties. Vai meinaatko että raijaisin pöytätietokoneeni tai kopiokoneen kotiin?

Mistä minä voisin tietää että mitä voisit "lainata". Kysyin vaan että lainaatteko.

ap.

Vierailija
9/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tiedoksi, niillä esimiehen luvilla ei ole paskankaan merkitystä kun arvioidaan onko kunnan omaisuutta käytetty muuhun kuin kunnan tarkoitukseen. Varkaus on aina varkaus. Siinähän selittelette sitten yhdessä.

Vierailija
10/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioita voi ehkä ottaa työaikana töissämin, jos on aikaa. Meilläpäin on päinvastoin: Muija kuluttaa ostamaani paperia ja mustetta, kun tekee joskus illalla töitä kaupungille omalla ajallaan. Töissä ei ehdi. Opettajan hommia.

Vierailija
11/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen lainannut verenpainemittaria, kuumemittaria. Kerran otin yhden pissinäytepurkin kotiin, ettei tarvii pidätellä aamukusta labraan saakka.

Vierailija
12/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu olevan aika yleinen käytäntö että kunnan piikkiin menee yksityisetkin ruohonleikkuut. 

Maan tapa.

Toisaalta ymmärtää kun on pieni palkka ja oltu kauan kunnan palveluksessa niin kalusto tuntuu omalta:)

Vierailija
13/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä tämmöinen luontaisetu?

Jos työpuhelin ei ole toiminut, tai ollut mukana, olen kiireessä soittanut asiakkaalle tai tavarantoimittajalle ikiomalla kännykälläni sitä sen enempää ajattelematta tai sinua, arv. veronmaksaja,  siitä laskuttamatta.

Pitäisikö haastaa nyt joku käräjille tästä vai sanoa itsensä irti? Miten menettelisin, kun on kysymyksessä tämänkaltainen "väärin sammutettu" -tilanne?

Vierailija
14/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja. Otan työläppärin viikonlopuiksi ja lomien ajaksi kotiin. Käytän työkonetta kaikkeen siihen, mihin tietokonetta yleensäkin käytetään tekemättä eroa työ- ja yksityisasioiden välille. Tähän on työnantajan lupa, ja esimerkiksi koulun sosiaalisen median tilinkäyttöoikeudet on osin liitetty opettajien henkilökohtaisiin tileihin, joten työ- ja vapaa-ajan käyttöä on aika vaikea erottaa toisistaan. Samoin työpuhelimeeni tulee sekä työ- että yksityiset sähköpostit ja Wilma-viestit. Opettajatunnukseni ja huoltajatunnukseni ovat samat, eikä se, että työasioihin liittyvät Wilma-viestit tulisivat työpuhelimeen ja lastani koskevat viestit yksityiseen puhelimeen, ole järkevää. Helpompi katsoa kaikki viestit samasta paikasta. Myös koulun kameroita ym. laitteita saa vapaasti lainata vaikkapa perhejuhliin silloin, kun niille ei ole koululla käyttöä. Tiedoksi ap:lle, että myös julkisen sektorin työntekijät maksavat veroa. Esimerkiksi minun veroprosenttini on 28.

Vierailija
15/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lupa lainata esim. painehuuhtelulaitetta.

T. Laitoshuoltaja

Vierailija
16/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että julkisen sektorin työntekijä maksaa veroa, on täyttä höpinää. Palkkanne maksetaan verorahoista ja se maksamanne "vero" on vain rahan siirtoa edestakaisin. Tämä vaikuttaa olevan kovin vaikea ymmärtää.

Vierailija
17/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuntapuolella esimiestehtävissä. En koskaan anna lupaa lainata kunnan tavaroita/laitteita yksityiskäyttöön. Ei myöskään ole tullut mieleenkään itse lainata. Minusta tämän pitäisi olla päivänselvää jokaiselle, mutta näistä viesteistä voi päätellä, että ei ole.

Vierailija
18/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että julkisen sektorin työntekijä maksaa veroa, on täyttä höpinää. Palkkanne maksetaan verorahoista ja se maksamanne "vero" on vain rahan siirtoa edestakaisin. Tämä vaikuttaa olevan kovin vaikea ymmärtää.

Ei hyvä luoja mikä pelle.

Vierailija
19/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan verot ja yksityistetään kaikki, niin loppuu tämäkin natina. Jokainen veronmaksaja maksakoot kaikesta todellisten kustannusten mukaan, niin ei tarvitse valittaa. Kaikki tuet pois, verot pois ja kaikki julkiset palvelut täyteen hintaan, niin kaikki ovat tyytyväisiä. 

Itse olen yksityisellä. Lainasin kerran firman pumppukahvikeittimiä omiin juhliin. Anteeksi asiakkaat, sen vuoksi pitää laskuttaa teiltä ehkä joskus enemmän. Tai sitten ei. 

Vierailija
20/88 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdotat tämän epäkohdan poistamiseksi? Kaikkien julkisten palveluiden yksityistämistä? Olen aiemmin ketjuun vastannut opettaja ja aika varma, että osaamiselleni olisi käyttöä, vaikka koko julkinen sektori lakkautettaisiin. Minulle on aivan sama, kuka palkkani maksaa. Voin toimia opettajana kunnan palveluksessa tai yksityiskoulussa yhtä hyvin. Aina löytyy vanhempia, jotka ovat valmiita maksamaan siitä, että heidän lapsensa oppii lukemaan ja laskemaan. Tympii aina lukea tällaisia viestejä, joissa annetaan ymmärtää, että julkisen sektorin työntekijöiden tulisi olla jossain kiitollisuudenvelassa siksi, että heidän palkkansa maksetaan verorahoista. On olemassa myös valtava määrä työntekijöitä, jotka työskentelevät yrityksissä mutta tosiasiassa julkisen sektorin palveluksessa, esimerkiksi koulujen keittäjät ja julkisten tilojen kiinteistöhuollon työntekijät, tilojen rakentamisesta vastaavat insinöörit ja rakennusmiehet. Näitä ammattiryhmiä ei koskaan syyllistetä, vaikka samalla tavalla heidän työpanostaan ostetaan verorahoilla julkisen sektorin käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi