Mua ahdistaa uutinen äitinsä viereen kuolleesta lapsesta...
Itkettää. Iltalehden sivuilla oli uutinen, jossa kerrottiin että englannissa oli asunnosta löydetty belivuotias poika äitinsä kaulaan kietoutuneena. Molemmat kuolleet, äiti noin kaksi viikkoa aiemmin kuin poika...
Vaikka on varmasti pahempiakin kohtaloita, niin silti tuntuu ihan hirveän ahdistavalle. :(
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään syyllistävä "olis pitänyt", mutta omilla yh-tutuilla on joku systeemi, joku henkilö (esim. oma äiti, kaveri) jonka kanssa on sovittu että laittaa päivittäin viestin, ja jos mitään ei kuulu niin tämä henkilö soittaa, jos ei vastata niin lähtee tarkistamaan. Vauva-aikana aloitettu käytäntö, juuri siltä varalta että itselle käy jotain ja lapsi ei osaa edes hakata ovea tai huutaa apua (itkeä kyllä, mutta reagoidaanko siihen).
Meillä oli tällainen systeemi minun isoäitini kanssa. Oli siis 98 v. kun kuoli ja oli kotonaan loppuun asti. Hänen tyttärillään ja meillä muutamalla lapsenlapsella siinä myös, oli systeemi, että päivittäin soitettiin. Jos ei useammasta yrityksestä huolimatta mummi vastannut, joku lähti sinne katsomaan. Vaikka oli kotipalvelu ja turvapuhelin jne. Silti. Ei menty tyyliin nukkuman ilman tietoa siitä, että mummilla kaikki hyvin. Meillä oli whatsapp -ryhmä tähän. Ei sinne nyt raportoitu jos kaikki oli kunnossa, mutta jos ei tavoitettu, niin sitten viestiä. Mummi kuoli keväällä ihan rauhallisesti.
En tiedä onko minussa oikeasti jotain vikaa, kun tällaiset uutiset eivät minua liikuta ollenkaan. Ikävä juttu toki, mutta minulle tuo oli vain yksi uutinen muiden joukossa.