Jos sinut raiskattaisiin, voitko kuvitella olevasi ihminen joka menisi heti tekemään asiasta rikosilmoituksen?
Vai jäisitkö kenties miettimään ilmoituksen tekemistä tai jättäisit ehkä tekemättä kokonaan?
Kommentit (79)
Tommoseen kun Rane tai Rasheed tunkasee vehkeen niin ei heti kohta tee mieli uudelleen:
https://furioustoaster.wordpress.com/2010/07/29/the-venus-penis-trap-ha…
Riippuu monesta seikasta. Jos on vaikka niin humalassa, että ei itse tiedä, haluaako seksiä vai ei. Varsinkin jos on hirveässä humalassa mennyt jonkun miehen viereen nukkumaan. Silloin rajanveto on vaikeaa.
Mutta jos olisi tosi selvä yllätys ja väkivaltainen, silloin tietysti.
Vierailija kirjoitti:
"Eikö nyrkkirauta piikeillä varustettuna tai pippurisumute pysäytä raiskaajan?"
Pysäyttää. Mutta kuka noita jatkuvasti pitää mukanaan? Ylipäätään hankkii. Pitäisikö hankkia?
Kävin kirkossa, yhdellä mummolla oli kassissa ladattu vesipyssy, jos joku käy päälle.
Näin miehenä en puhuisi asiasta halaistua sanaa koskaan kenellekään. Alkaisin hautoa täydellistä kostoa.
Tietty jos raiskaajan henkilöllisyys olisi hukassa, niin sitten olisin umpikujassa. Sitten ehkä harkitsisin poliisia avuksi henkilön jäljittämisessä, mutta oikeuden rangaistus ei todellakaan riittäisi.
Riippuu tilanteesta.. Valitettavasti olen työn puolesta joutunut näkemään, miten raiskausyytteet kaatuu oikeudessa näytön puutteeseen tai muuhun. Mikä ei tarkoita, että raiskausta ei olisi tapahtunut.
Varmaan arvioisin asiaa tuolta kannalta. En haluais käydä läpi rankkaa prosessia, jos olisi riski, että tekijää ei tuomittaisi. Raiskattujen tukipalveluihin kyllä hakeutuisin.
Humala on vaikea, varsinkin jos molemmat ovat humalassa. Jos lähtee baarista jonkun miehen asunnolle, ja menee viereen nukkumaan, on jotenkin kiusallista muuttaa mieltään. Jos mies on miellyttävä ja kohtelee kunnioittavasti.
"Raiskattujen tukipalveluihin kyllä hakeutuisin."
Luulisi niiden sitten kannustavan siihen oikeusprosessiinkin.
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt. Luulin aina että tekisin. Häpeä ja asian vatvominen julkisesti tuntui inhottavalta. Oli omaa tyhmyyttäni juoda niin paljon että sammuin vieraaseen asuntoon.
En tehnyt minäkään nuorena ja ajattelin silloin ihan samalla tavalla kuin sinä. Tänä päivänä, jos kävisi yhtä huonosti niin varmaan tekisin. Raiskaus ei ole kenenkään muun kuin raiskaajan vika. Muista se!
Vierailija kirjoitti:
Pysäyttää. Mutta kuka noita jatkuvasti pitää mukanaan? Ylipäätään hankkii. Pitäisikö hankkia?
Aika kevyttä tavaraa. Itse pidän käsiasetta ja karhuMUSUtetta mukana jos liikun tietynlaisilla riskialueilla.
Vierailija kirjoitti:
En. Tap paisin raizkaajan.
Olisit tilastoihme.
"Humala on vaikea, varsinkin jos molemmat ovat humalassa. Jos lähtee baarista jonkun miehen asunnolle, ja menee viereen nukkumaan, on jotenkin kiusallista muuttaa mieltään. Jos mies on miellyttävä ja kohtelee kunnioittavasti."
Roope S:n tapauksessa oli hyvin pitkälle kyse tällaisesta tilanteesta. Tuomittiin rikoksesta. On lainvoimainenkin. Uhrilla kesti vuosia ennen kuin rohkaistui viemään asian eteenpäin. Nämä ovat oikeasti erittäin tuskallisia ja vaikeita juttuja.
Itseni sen verran hyvin tuntien luulen, että en tekisi mitään. En kertoisi kenellekään, en menisi mihinkään (lääkäri, poliisi, tms.) vaan häpeäisin ja vaikenisin ikuisesti. Jatkaisin elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Tällainen yksityisasioistaan loputtoman arka tyyppi kuten minä, joka jättää gynekäynnitkin käymättä koska ei halua kenenkään kajoavan yhtään mihinkään, ei vaan kertakaikkiaan saisi itsestään irti voimaa lähteä viemään asiaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Puskaraiskaukset on edelleen erittäin harvinaisia. Valtaosa tapahtuu jossain jatkoilla tai puolitutun tekemänä. Itselleni ei olisi ollut noista hyötyä, kun olin taju pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kevyttä tavaraa. Itse pidän käsiasetta ja karhuMUSUtetta mukana jos liikun tietynlaisilla riskialueilla.
Vesipyssyä kannan ja sillä tuikkaan silmään ahdistelijaa.
En tekisi. Enkä ole tehnyt. Olen kokenut hyväksikäyttöä parisuhteessa, "ystävän" (mies) toimesta ja tuntemattomien toimesta.
Vierailija kirjoitti:
"Raiskattujen tukipalveluihin kyllä hakeutuisin."
Luulisi niiden sitten kannustavan siihen oikeusprosessiinkin.
Niin ne kannustaakin ja auttaa jaksamaan läpi prosessin. Mutta ei painosta. Väistämättä itse miettisin jutun mahdollisuuksia menestyä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiseksi pitää mennä lääkäriin jotta saadaan todisteet. Rikosilmoituksen ehtii tekemään myöhemminkin.
Mites toimit, jos tekijä on itse lääkäri?
Psykiatrisella kirjasuvat tapahtumat tavalla, josta huomaa, että yrittivät etsiä skitsofrenian oireita. Eihän lääkäri voi olla pahantekijä, joten potilaassa täytyy olla vikaa.
Hakeuduppa sitten hoitoon terveydenhuoltoon, kun kirjauksissa puhutaan sinusta tavalla, että olet mahdollisesti skitso.
OLKOOT vaikka kuinka ystävän mies raiskaus on rikos ! siitä tulee rangaista
tuomitaan ehdottomaan vankeus rangaistukseen 1- 10 : kai vuodeksi vankilaan ties miten monta naista tuo kusipää on jo raiskannut sun lisäksi !
Rikolliset pitää ilmiantaa heti yksikin rikollinen on liikaa täällä vapaana tekee maasta niin turvattoman olon
kyllä tuo kuuluu vankilaan.