Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektion päättäminen NKL

29.03.2006 |

Hei

Milla aikataululla olette saaneet pelkosektiopääöksen NKL? Mulla on seuraava aika vko:lla 37+5 ja silloin lääkäri sanoi, että sovitaan sektio, jos olen yhä sitä mieltä, että sektioon mennään.

Eli onko muilla päätös tehty vasta noin myöhään ja miten on suhauduttu, jos synnytys on käynnistynyt aiemmin ennen päätöstä. Lääkäri sanoi, että voi silti saada sektion, pitääköhän paikkansa. Mielummin menisi suunniteltuun sektioon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja anteeksi, että vastaan, vaikkei mulla samasta henkilökohtaista kokemusta. Yksi ihana ystäväni oli tuossa tilanteessa ja tuin häntä suurimman osan raskautta pelkojensa kanssa, joten tiedän siitä syystä jotain tästä. Hän sai kyllä sopia ennalta hyvissä ajoin päivän, jolloin vauva syntyy. Paljon ennen tuota päivää. Hänen tilanteensa oli se, että hänellä oli yksi synnytys aikaisemmin takana, joten kenties se vaikutti siihen, että hän sai sopia tilanteen, mutta onhan niin, että vauva voi hyvin lähteä syntymäänkin itsestään, varsinkin jo noilla viimeisen kuun viikoilla, ja synnytys tapahtua niin nopeasti, ettei ehditä enää sektioon, joten minusta tosiaan kuulostaa siltä, että olet syystä ihmeissäsi. Neuvoisin sinua kysymään, saisitko sopia tilanteesta aiemmin. Voithan aina perua sektion, jos et sitten sitä tahdokaan. Anteeksi, että vastasin, vaikken ole vertaisryhmää, jota haet, ja te, jotka olette, kommentoikaa mua vastaan tässä, jos olen teidän mielestänne väärässä nyt.

Vierailija
2/6 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinätuuli vastauksesta. Ihmettelin jo lääkärissä myöhäistä sopimisaikaa, kävin vko:lla 35+5 ja seuraava aika siis 37+5. Lääkäri halusi seurata lapsen kasvua parin viikon kuluttua, mutta ei se mielestäni olisi poissulkenut sektiopäätöstä edellisellä käynnillä. Vauvalla ei ole kyllä mitään merkkejä syntyä nyt aiemmin, mutta rauhaton mieli ei ota laantuakseen ennenkuin sektiopäivä on tiedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatko sanoa lääkärin nimeä, jonka kanssa olet asiasta keskustellut?

Vierailija
4/6 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin nimikirjaimet ovat M.M. Vaikutti ihan mukavalta lääkäriltä, mutta tämä päätöksen vitkuttaminen noin pitkälle ihmetyttää minua kovasti. Rupesin jo miettimään, että entä jos leikkausaikoja ei ole enää vapaana noin lyhyellä varoitusajalla. Pitäisiköhän ä-polille soittaa ja kysyä onko sektioaikaa mitenkään mahdollista varata jo nyt.

Vierailija
5/6 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulle sovittii raskausviikolla 38+4 sektio aika,,mulla oli kyllä poika perätilas..mutta aika myähään kyllä sovittiin..

Vierailija
6/6 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain kans vikan lääkäriajan jossa sektiopäivä annetaan rv37+6.. En tajunnu siitä lääkärillä mitään sanoa, mutta nyt jäi vaivaamaan.. =( Mun lääkäri kyllä nimenomaan pyysi et kätilö varaa mulle sen ajan rv37, mutta en nyt uskonu et olis menny 37+6 asti! Olis ollu edes 37 tasan..

Pelkään lähinnä sitä et mitä jos noin lyhyellä varoitusajalla ei olekaan sektioaikoja vapaana kun vasta esim.rv39+6. En millään haluis et kiireellisen sektioon joutuis! Kysyin kätilökaveriltani et onko tuo aika liian myöhään, niin hän taas oli sitä mieltä et ei ole. Kai se on vaan sinne odoteltava ja sitten vaadittava et se sektio ei tule ihan viime tinkaan.. Pitäisköhän sinne polille kuitenkin soittaa vai luottaa vaan siihen et kyllä sen ehtii.. Tästä taas kärsii kun ei saa suutansa avattua paikanpäällä!!!!! =(

Niin ja sinä (sori en muista nimimerkkiä) joka sait sektiopäätöksen rv38+4 perätilan takia ni kuinka nopeasti sitten leikattiin ja saitko itse vaikuttaa päivään yms.? Niin ja jos saan viel sairaalaa udella! Kiva jos viitsit vastata!! =)