miksi ihminen ei halua maksaa laskujaan vaan jättää silleensä?
Jättää maksamatta laskut ja tulee muistutuslaskuja eikä reagoi.
Mitä tässä voittaa?
Kommentit (13)
m85 kirjoitti:
mee kokeileen yrittäjyyttä ja tule vasta sitten kitisemää, huomaat sen laskupinon mikä tulee kuukaudessa ja ei tarvitse kun yhen huono kuukauden niin vatuiks menee
En mää kitise. Kerron ihmisestä joka tekee näin.
m85 kirjoitti:
mee kokeileen yrittäjyyttä ja tule vasta sitten kitisemää, huomaat sen laskupinon mikä tulee kuukaudessa ja ei tarvitse kun yhen huono kuukauden niin vatuiks menee
Ei tässä ole kyse sinusta.
No tuskinpa se vain haluista on kiinni...
Vierailija kirjoitti:
No tuskinpa se vain haluista on kiinni...
No en mäkään haluaisi maksaa mutta kun on pakko.
Luulen, että kyse on jostain kieltämisestä. Mulla ei ole jäänyt laskuja maksamatta, mutta voisin kuvitella, että niiden kertyminen on todella stressaavaa. Siksi ihminen saattaa kieltää itseään ajattelemastakaan niitä, kai se jotenkin helpottaa oloa. Varmaan eniten helpottaisi maksaa laskut, mutta se laskujen kohtaaminen, joka tarvittaisiin niiden maksamiseen, voi olla korkean kynnyksen takana.
Minulla se, ettei ole rahaa. Muuten maksaisin heti
Kyseinen henkilö hahmottaa vain käteisen rahan. Laskussa oleva summa ei kerro mitään.
Kukapa laskuja haluaisi maksaa. En mäkään haluaisi.
Masentuneena jätin laskut pariksi vuodeksi maksamatta.. menivät kyllä uon kautta palkasta lopulta mutta en siis vaan välittänyt, mistään. Kaikkein vähiten itsestäni ja ajattelin että kuolen nuorena joten mielummin käytän rahat ihan muualle tai ehkäpä tapan itseni joten ei väliä. Nyt harmittaa ja kaikki maksettu mutta luottotiedottomana mennään vielä aika monta vuotta vaikka pää onneksi onkin jo kunnossa ja muuten voin hyvin ja sama vakituinen työsuhde edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa?
On välillä ihan hyvinkin rahaa mutta ei maksa silti.
No säästää aika hitosti jos jättää kaikki muut paitsi asumiskustannukset/puhelinlaskun maksamatta. Olettaen siis että on jo ulosotossa eikä ole mitään ulosmitattavaa