Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kostaako tyttöystäväni käytöstäni?

Vierailija
10.06.2017 |

Eli siis tyttöystäväni on minulle avoimesti kertonut asioita mistä hän ei pidä käytöksessäni ja nämä asiat ovat olleet sellaisia mitä en itse ole tajunnut/huomannut enkä ole osannut ajatella että ne loukkaa tai pahoittaa hänen mieltään, koska ne on vaan olleet minun persoonalle tyypillisiä tapoja. Olen kuitenkin ymmärtänyt nämä asiat niistä puhumisen jälkeen ja kertonut että aion pyrkiä eroon niistä tavoista. Mutta olen huomannut että tyttöystäväni on alkanut käyttää noita tapoja minua kohtaan ja joskus jos olen jotain kysynyt että miksi se käyttäytyy noin niin vastaus on jotain tyyliin "niinhän sääkin aina". Mietin vaan että mikä ihmeen tarkoitus tai järki siinä on kun olen kerran luvannut muuttaa tapojani, mitä se sillä hakee? Testaako se jotain minun rajoja, haluaako se vaan kostaa vai odottaako se vaan että milloin sanon että haluan erota vai mitä ihmettä? Miten tähän nyt pitäisi suhtautua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Tuosta ei tule mitään.

Vierailija
2/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta niitä tapojasi, niin hänkin matkiessaan tekee niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et sitten kuitenkaan ole muuttanut tapojasi?

Vierailija
4/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulle kyseinen käytös on ok koska persoona, mutta hän ei saa käyttäytyä samoin?

Vierailija
5/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan

Vierailija
6/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikkea on mahdoton muuttaa sormia napsauttamalla, mutta kyllä olen omasta mielestäni muuttanut huomattavasti ja koko ajan pyrin muuttamaan lisää, mutta en vaan ymmärrä että mitä ihmettä se provosointi nyt tässä asiassa auttaa. Ei ainakaan kannusta.

7/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma kokemus miesten "tapojen muuttamisesta" on sen verran huono, että ne sanat ei merkkaa mitään. Oma mies pahoinpiteli viimeksi vuosi sitten ja lupas lopettaa juomisen ja kaikki aineet, muutaman kuukauden selvänä mutta arvaa onko vetämässä viinaa kolmatta päivää taas. Veikkaan että sun tyttöystäväs on vähän vihanen, rauhottuu varmasti kun näkee että olet muuttanut tapojasi etkä vaan oo pelkkää puhetta.

Mut jos oikeesti muutat tapojas kohtuullisesti ja sama jatkuu, kannattaa jutella siitä että yrität ja et voisiko se olla piruilematta sulle, ja esimerkiks huomauttaa kohteliaasti jos jotain huomautettavaa sen mielestä on.

Enkä sit kans tiedä, onks sen vaatimukset kohtuullisia vai ei, mutta osaat arvioida varmaan ite. Jos se pyytää ettet vaiks heittele ihmisiä tavaroilla aina kun ne on kylässä ni joo paranna tapasi, mut jos se on esimerkiks joku semmonen et sun pitäis yskiessä peittää suu etkä peitä ni kannattaa keskustella siitä että se on sun oma asia.

Vierailija
8/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaaa kirjoitti:

No oma kokemus miesten "tapojen muuttamisesta" on sen verran huono, että ne sanat ei merkkaa mitään. Oma mies pahoinpiteli viimeksi vuosi sitten ja lupas lopettaa juomisen ja kaikki aineet, muutaman kuukauden selvänä mutta arvaa onko vetämässä viinaa kolmatta päivää taas. Veikkaan että sun tyttöystäväs on vähän vihanen, rauhottuu varmasti kun näkee että olet muuttanut tapojasi etkä vaan oo pelkkää puhetta.

Mut jos oikeesti muutat tapojas kohtuullisesti ja sama jatkuu, kannattaa jutella siitä että yrität ja et voisiko se olla piruilematta sulle, ja esimerkiks huomauttaa kohteliaasti jos jotain huomautettavaa sen mielestä on.

Enkä sit kans tiedä, onks sen vaatimukset kohtuullisia vai ei, mutta osaat arvioida varmaan ite. Jos se pyytää ettet vaiks heittele ihmisiä tavaroilla aina kun ne on kylässä ni joo paranna tapasi, mut jos se on esimerkiks joku semmonen et sun pitäis yskiessä peittää suu etkä peitä ni kannattaa keskustella siitä että se on sun oma asia.

Tässä on puhtaasti siis kyse käytöksestä. Ei liity millään tavalla alkoholiin, koska itse en juo, eikä väkivaltaan, en ole edes kertaakaan koko suhteen aikana kutsunut häntä yhdelläkään loukkaavalla sanalla.

Vierailija
9/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis tyttöystäväni on minulle avoimesti kertonut asioita mistä hän ei pidä käytöksessäni ja nämä asiat ovat olleet sellaisia mitä en itse ole tajunnut/huomannut enkä ole osannut ajatella että ne loukkaa tai pahoittaa hänen mieltään, koska ne on vaan olleet minun persoonalle tyypillisiä tapoja. Olen kuitenkin ymmärtänyt nämä asiat niistä puhumisen jälkeen ja kertonut että aion pyrkiä eroon niistä tavoista. Mutta olen huomannut että tyttöystäväni on alkanut käyttää noita tapoja minua kohtaan ja joskus jos olen jotain kysynyt että miksi se käyttäytyy noin niin vastaus on jotain tyyliin "niinhän sääkin aina". Mietin vaan että mikä ihmeen tarkoitus tai järki siinä on kun olen kerran luvannut muuttaa tapojani, mitä se sillä hakee? Testaako se jotain minun rajoja, haluaako se vaan kostaa vai odottaako se vaan että milloin sanon että haluan erota vai mitä ihmettä? Miten tähän nyt pitäisi suhtautua?

Pystytkö kertomaan jonkun esimerkin millaisista asioista on kysymys? Ja tosiaan, miksi sua niin hirveästi haittaa jos puolisosi toimii kuten sinä toimit?  Kun kerran sinullakaan ei tunnu olevan mikään kiire tapojasi muuttaa?

Vierailija
10/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,kerro mitkä ne asiat on,jotka sun täytyy muuttaa.

Vierailija
11/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hän haluaa kostaa. Haluaa vain sinun tietävän, miten ärsyttäviltä tavat tuntuvat hänestä, jotta muuttaisit tapasi nopeammin.

Toki jotkut ihmiset ärsyyntyvät turhan herkästi, ja minua kyllä loukkasi kun aikoinaan siskoni toisinaan matki liioitellen luontaista puhetyyliäni/ääntäni (jota oli vaikea muuttaa, varsinkaan jos innostuin tms.) Jos tekee jotain vastaavaa, niin sano että lopettaa kiusaamisen. (Vaikka ilmeisesti ei ole, kun kerran itsekin olet mielestäsi valmis lopettamaan/vähentämään ko. käytöstäsi.)

Olis mukava kuulla, mistä asioista teillä on kyse.

Vierailija
12/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet luvannut muuttua, mutta et ole muuttunut. Tyttöystävä tietää, että vain itseään voi muuttaa, ei muita, joten koska hänen pyyntönsä eivät muuttaneet sinua, hän päätti muuttua. Harmi, että sinä et pidä siitä muutoksesta, vaan selkeästi ärsyynnyt. Miksi ihmeessä? Jos tyttöystävän tulee sietää käytöstäsi, saa hän odottaa samaa sinulta.

Vierailija
13/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin näyttää käytännössä sinulle kuinka käytöksesi loukkaa, koska hölmönä oot vaan todennu keskustellessa ettet tajunnu miksi tyttöystäväsi on loukkaantunut jostakin käytöksestäsi ja sanonut automaattisesti, että "joo joo muutan tapojani"

Vierailija
14/14 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikkea on mahdoton muuttaa sormia napsauttamalla, mutta kyllä olen omasta mielestäni muuttanut huomattavasti ja koko ajan pyrin muuttamaan lisää, mutta en vaan ymmärrä että mitä ihmettä se provosointi nyt tässä asiassa auttaa. Ei ainakaan kannusta.

Tyttö haluaa että sinä  tajuat miltä hänestä tuntuu kun toimit miten toimit.Siksi hän kohdistaa sulle luontaista käytöstä sinuun itseesi.Sanooko toisen ihmisen asemaan asettuminen ja empatia sulle mitään?Dille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan