Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys Alkon työntekijöille

Vierailija
10.06.2017 |

Onko teillä jotain taka-ajatuksia kun kysytte kassalla tarvitseeko asiakas kassia? Multa nimittäin kysytään lähes aina vaikka on oma kassi selvästi mukana. Epäilen, että kysytään mun alkkis-habituksen takia kun luullaan mun olevan humalassa. Multa saatetaan kysyä myös papereita, vaikka olen 40+. Olen ihan vainoharhainen tämän asian kanssa. Eikö helkkari voisi vaan olla myymättä jos epäilee väärinkäyttöä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blah. Ei sitten...

Vierailija
2/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Siis miten tuosta edes voi saada tuollaisen käsityksen? Sairastatko skitsofreniaa? En ole Alkon myyjä, mutta tuo kysymyshän on niin peruskohteliaisuutta kuin voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole skitsofreniaa, mutta muita psyk. diagnooseja kyllä. Ymmärrän peruskohteliaisuuden, mutta miksi juuri minulta kysytään eikä jonossa edessä- tai takanaolevalta?

Eikä omat juomaostokset ole tosiaan mitään suuren suuria vaan ihan perus pari pulloa.

PS. Koska ei tule vastauksia alkolaisilta niin epäilen edelleen jotain taka-ajatuksia.

-ap

Vierailija
4/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta ollenkaan. 

Mitä ihmettä kassin kysymisellä on tekemistä alkoholismin kanssa? Ja ei Alkon myyjiä ole mitenkään kielletty myymästä alkoholistille -- päihtyneelle kyllä. 

Vierailija
5/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittavat edistää m a k s u l l i s t e n muovikassien myyntiä. Luulen mä.

Vierailija
6/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mutta miksi kysytään vaan alkkismuijalta eikä muilta asiakkailta? Jos kyse maksullisten kassien tuputuksesta niin olenko sitten niin höynäytettävän näköinen?

Ja se paperien kysyminen 40+ ikäiseltä? En vaan tajua.

- ap

Vierailija
7/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysytään muissakin kaupoissa.

Vierailija
8/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulta kysytään papereita, niin näytät nuorelta. 

Kassien kauppaaminen on osa heidän työtään. Ehkä he eivät huomaa, että sinulla on oma kassi mukana?

Minulta varmistetaan muovipussia aina, kun ostan kosmetiikkaa tms. Kieltäydyn turhasta muovipussista, koska laitan tuotteen käsilaukkuun. Alkossa en käy, koska en pidä alkoholin mausta.

Vierailija
9/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, mutta miksi kysytään vaan alkkismuijalta eikä muilta asiakkailta? Jos kyse maksullisten kassien tuputuksesta niin olenko sitten niin höynäytettävän näköinen?

Ja se paperien kysyminen 40+ ikäiseltä? En vaan tajua.

- ap

Edelläni Stockmanilla  jonotti kerran turkikseen pukeutunut rouva korkokengissä mukanaan tummaan pukuun ja solmioon pukeutunut mies. Myyjä kysyi heiltä, tarvitsevatko he kassia. Minä jonotin takana tuulipuvussa, minultakin kysyttiin sama kysymys.

Sinä ylianalysoit. Se myyjä myy päivän aikana sadoille asiakkaille, eikä todellakaan erottele joukosta ketään (paitsi ne päihtyneet/häiriköt) saati muista viiden minuutin päästä ostotilanteesta mitä on kysynyt ja myynyt kenellekin.

Vierailija
10/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet juonut putkeen 10 päivää etkä ole peseytynyt lainkaan, voi sinua luulla likaiseksi 17-vuotiasksi, joka yrittää saada ostettua viinaa tekemällä itsestään iljettävän näköisen.

Ja kaikilta alle 30 vuotiailta näyttäviltä pitää kysyä paperit. Ei ole helppo tunnistaa, kuka näyttää 29-vuotiaalta ja kuka 41-vuotiaalta. Parempi, että kysyvät.

Ja ehkä et vain kuule kun kysyvät muovipussia muilta. Tai jos sinulla on kangaskassi ja ostat 3 pulloa niin kysyvöt siksi, että jos ne kolisevat yhteen ja menevät rikki niin viina olisi muovipussissa eikä kangaskassissa

Vierailija
11/11 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet juonut putkeen 10 päivää etkä ole peseytynyt lainkaan, voi sinua luulla likaiseksi 17-vuotiasksi, joka yrittää saada ostettua viinaa tekemällä itsestään iljettävän näköisen.

Ikinä en ole juonut 10 päivää putkeen tai ollut peseytymättä samaa aikaa. Anyway, olen sitten vainoharhainen ja hyväksyn asian. Kiutos vastauksista, vaikka alkolaisia ei tainnut mukana olla?

Btw, Alkosta saa kyllä ihan kaatokännissäkin viinaa jos on siististi pukeutunut jos osaa olla myymälässä hortoilematta hyllyjä päin. Monesti kuitenkin noilla pussi/henkkari -kerroilla täysin selvin päin.

-ap