Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jokin asia, josta sinun on vaikea tai mahdoton uskoa tilastoja?

Vierailija
10.06.2017 |

Minulla on. Nimittäin ylipainoisuus. Kun tilastojen mukaan miehet ovat useammin ylipainoisia kuin naiset. Tätä on todella vaikea uskoa, kun tuolla kaupungilla hetken seuraa vastaantulijoita. Lähes kaikki yli kolmikymppiset naiset ovat enemmän tai vähemmän pyöreitä, kun taas miehissä on paljon sellaisia sporttisen näköisiä. No, toki ylipainoisia on myös reilusti, mutta huomattavasti vähemmän kuitenkin kuin naisia. Ihan sama ilmiö näkyy omassa kaveripiirissäkin. Lähes jokainen mies harrastaa jonkinlaista liikuntaa, mutta naiset tuntuvat harrastavan lähinnä syömistä, päätellen ainakin heidän ulkomuodostaan.
Itse olen normaalipainoinen, liikuntaa harrastava nainen, mikäli se jonkun mielestä vaikuttaa tähän havaintooni.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te tilastoskeptiset kouluttamattomia? Selitättekö asioita itsestä yleistäen ts. tyyliin "en tunne ylipainoisia miehiä, joten heitä ei ole"?

En itse ajatellut otsikkoa niin kirjaimellisesti, uskon kyllä (järkevästi kerättyä) tilastoa mutta voin silti olla hämmästynyt / yllättynyt / selitystä vailla jos se eroaa vahvasti siitä mitä luulin asiasta tietäväni aiemmin.

Vierailija
42/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se epäilyttää, että parisuhdeväkivaltaa kokeneista 90% olisi naisia ja vain 10% miehiä. Uskon, että on paljon pariskuntia, jotka kännissä mätkivät toinen toistaan, tai pelkästään nainen miestä, mutta miehet eivät ilmoita kokemastaan väkivallasta, koska kokevat, että se on noloa eikä heitä uskota.

Miesten on myös todennäköisempää kokea satunnaista väkivaltaa kuin naisten, mutta vain naisten kokemasta väkivallasta kertovat tilastot.

En usko myöskään niitä tilastoja, joissa kerrotaan, ketkä pahoinpitelevät tai raiskaavat naisia. Todellisuus on varmasti tylympi kuin mitä tietyn, median hyväksymän poliittisen suuntauksen kannattajat haluavat uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystilastot ainakin ovat ihan täyttä huuhaata. Niihin ei kai usko ketkään muut kuin poliitikot.

Vierailija
44/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on. Nimittäin ylipainoisuus. Kun tilastojen mukaan miehet ovat useammin ylipainoisia kuin naiset. Tätä on todella vaikea uskoa, kun tuolla kaupungilla hetken seuraa vastaantulijoita. Lähes kaikki yli kolmikymppiset naiset ovat enemmän tai vähemmän pyöreitä, kun taas miehissä on paljon sellaisia sporttisen näköisiä. No, toki ylipainoisia on myös reilusti, mutta huomattavasti vähemmän kuitenkin kuin naisia. Ihan sama ilmiö näkyy omassa kaveripiirissäkin. Lähes jokainen mies harrastaa jonkinlaista liikuntaa, mutta naiset tuntuvat harrastavan lähinnä syömistä, päätellen ainakin heidän ulkomuodostaan.

Itse olen normaalipainoinen, liikuntaa harrastava nainen, mikäli se jonkun mielestä vaikuttaa tähän havaintooni.

Tämä johtuu ainoastaan siitä, että mittarina on bmi. Koska miehillä on suuremmat luut, lihakset, ja elimet, saavat korkeamman bmi arvon, vaikka rasvaa olisi vähemmän. Naisilla on keskimääräisesti selvästi korkeampi rasvaprosentti, mutta sitäkään ei voi verrata aivan suoraan.

Vierailija
45/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus näkyy miehistä huonommin pukeutumisen ja läskien sijoittumisen takia. Miesten on suht helppo piilottaa iso maha löysän paidan/takin alle. Naisten pukeutuminen on kautta linjan tiukempaa ja niukempaa.

Lisäksi toki alueellinen jakauma vaikuttaa.

Vierailija
46/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua tuo läskiystilasto ei kummastuta, kun miettii enemmän kokonaiskuvaa. Naisissa on selkeästi eniten erittäin hoikan näköisiä, sitten on myös pyöreitä ja niitä superläskejä, miehissä taas enemmän normaalista kaljamahapyöreisiin ja noin saman verran superläskejä kun naisissa.

Vierailija
47/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penisten pituus. Onko hyvää tuuria, että kaikki 8 olleet huomatravasti yli sen keskiverron ☺

Vierailija
48/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on uskoa/hyväksyä ihmisten päättäväinen tietämättömyys ja sivistyksen puute. Aina järkytyn kun kuulen mikä osuus kansasta uskoo ties mihin huuhaaseen Isojalasta ja alieneista aina 9/11 salaliittoteorioihin ja 6000 vuotta vanhaan maailmaan ja evolution valheellisuuteen.

Vierailija
50/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raiskausten määrä. Minulla on lukemattomia kertomuksia tuttaviltani, sukulaisiltani ja ystäviltäni. Kukaan ei ole ilmoittanut niistä. Minä mukaanlukien. On raiskattu teininä äidin kaverin toimesta ja aikuisena parisuhteessa.

Ja minun on vaikea uskoa, että suomalaisille tulee tuomioita lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä vuosittain 2-4 kertaa niin paljon kuin raiskauksesta, mutta niin se vain on.

Vierailija
51/51 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että homoseksuaaleja olisi 5-10% väestöstä. Itse törmään jatkuvasti naisista pitäviin naisiin. Tiedä sitten johtuuko piireistä vai mistä. Oma arvioni mututuntumalla homoseksuaaleista koko väestössä olisi suunnilleen 15-25%.

Tetysti mutulla tuntuu että homoja on maailma täynnä, mutta jopa tuo sinun ns. oikea tieto on aika reippaasti yläkanttiin. Oikeat luvut pyörivät siinä 5%:n tuntumassa, 4% on aika yleisesti käytetty luku. Ja tämä siis on LGBT, eli pitää sisällänsä myös sen n. 0,25% populaatiosta jotka kokevat olevansa transseksuaaleja homo- ja biseksuaalien lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi