35-40 -vuotiaat naiset, miten pukeudutte lämpimänä kesäpäivänä arjessa, kaupungilla?
Jos lämpöasteita on 20-25 ja haluatte näyttää huolitellulta, mutta casual, esim. juuri ostoksilla päivällä?
Pitkät pellavahousut ja olkapäät peittävä paita? Kapripituiset löysät pellavahousut? Polvipituiset shortsit, joko tyköistuvat tai löysät? Kevyt puoleen reiteen ulottuva tunika ja legginsit? Tyköistuva tai väljä hellemekko?
Vai miten? Ainako farkkuihin?
Mitä kenkiä käytätte? Narusandaalit? Matalat tennarit? Pistokkaat? Ballerinat?
Kehtaatteko paljastaa polvenne? Kyynärpäänne? Olkapäänne? Syvä kaula-aukko? Jopa vatsan paljastava toppi?
Kuvatkaa perusasunne.
Kommentit (74)
Kiitos sille joka löysi tämän ketjun mulle:)
Piti tulla kurkkaamaan onko omaan vastaukseeni "aapeelle" kuitattu mitä/ään ja näköjään on, kiva:)
No minulla on tänään viime kesänä ostettu,juuri polven yläpuolelle päättyvä ananasmekko ( ei ole niin räikeä tai karmea kuin miltä kuulostaa :D) hiilityllä v-aukolla sekä mustat varsitennarit. Mekkoja käytän muutenkin paljon, samoin tennareita ja balleriinoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuumalla ilmalla pidän pitsistä vintagetoppia ja korkeavyötäröisiä, leveitä viskoosihousuja. Sandaaleiksi kiilapohjat tai pistokkaat, asusteiksi iso korilaukku ja olkihattu.
Kuulostaa ihanalta! :) Mistä ostat vaatteesi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tänään kaupungilla oranssit korkeavyötäröiset pussilahkeelliset lyosellihousut, harmaa hihaton croptoppi ja semmoset vähän ronskimmat vaalenruskeat nahkasandaalit. Mahaa näkyi pari senttiä navan yläpuolelta.
Eilen mulla oli sininen, puuvilla-viskoosinen, melkein polvipituinen ja avoselkäinen, tankdress (? apua, en keksi suomenkielistä tai edes fiksua sanaa), samat sandaalit ja sandaalien värinen ohuehko nahkavyö.
Sitä edellisen päivän olin lapsen kanssa kotikulmilla lyhyessä, väljässä hihattomassa topissa ja puoleen reiteen ulottuvissa korkeavyötäröisissä printtishortseissa.
Kehtaan paljastaa käsivarret, olkapäät, käyttää olkaimettomia asioita ja syvää kaula-aukkoa, koska rintani ovat pienehköt eli ei tunnu siltä, että vilauttelisin jotain. Säärien, polvien ja reisien näkyminen on okei, kunhan kankut eivät roiku shortseista ulos. Napapaitoja kehtaan käyttää korkeavyötäröisten alaosien kanssa.
Tanktoppimekko? :D
Enää en kehtaisin käyttää kittanaa toppia ja pikkushortseja samaan aikaan niin kuin nuorena tein. Viime vuonna pohdin paljon, kuinka lyhyitä shortseja kehtaan käyttää, koska asiallisen mittaisia oli niin vaikea löytää kaupasta. Tulin siihen lopputulokseen, että kun takapuoli ei vilku, housut ovat tarpeeksi pitkät. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polvipituinen hame, kiilakorkokengät ja t-paita on varmaan yleisin. Mekot myös. Tykkään polvipituisista hameista ja 2/3 juhlista, venepääntiestä.[/quote
Mistä löydät hameesi ja mekkosi? Tyylisi kuulostaa kivalta.
Useimmiten Espritiltä, harvemmin kuitenkin kesävaatteita löydän sieltä. Tällä hetkellä kaksi kesähametta on sieltä, mitkä on käytössä. Heillä on kolme mallistoa ja se edc on laadultaan huonompi ja taitaa olla suunnattu enemmän nuorisolle. Heidän pääsuunnittelija vaihtui jossain vaiheessa ja laatu parani huomattavasti. Ostan sieltä myös vaatteet työkäyttöön melko usein. Olen toimistotyöntekijä.
Oletko ostanut Espritiltä mitään viime vuosina? Itsekin pukeuduin suunnilleen päästä varpaisiin Espritiin vielä 5-10 vuotta sitten.. mutta laatu on laskenut kuin lehmän häntä viimeisen 5v sisään. Vaatteet on kaikki läpinäkyvää löryä, ja mallit kuin suoraan pahvilaatikon kaavalla leikattua (ts. täysin muodottomia rötkyjä), jota huono kangas vielä oikein korostaa. Poistin jopa käyttäjätilini heidän kaupastaan, kun viimeisistä ostoksista joutui palauttamaan valtaosan huonon laadun takia... Eli jos suosituksesi eivät ole ihan viime vuosilta, ei ne ehkä enää ikävä kyllä pidä paikkaansa :(.
Farkut, lyhythihainen paita ja nahkakengät. En tykkää capreista. En käytä hameita/mekkoja.
46v.
Vierailija kirjoitti:
Jos lämpöasteita on 20-25 ja haluatte näyttää huolitellulta, mutta casual, esim. juuri ostoksilla päivällä?
Pitkät pellavahousut ja olkapäät peittävä paita? Kapripituiset löysät pellavahousut? Polvipituiset shortsit, joko tyköistuvat tai löysät? Kevyt puoleen reiteen ulottuva tunika ja legginsit? Tyköistuva tai väljä hellemekko?
Vai miten? Ainako farkkuihin?
Mitä kenkiä käytätte? Narusandaalit? Matalat tennarit? Pistokkaat? Ballerinat?
Kehtaatteko paljastaa polvenne? Kyynärpäänne? Olkapäänne? Syvä kaula-aukko? Jopa vatsan paljastava toppi?
Kuvatkaa perusasunne.
Olen viisikymppinen mutta vastaan silti.
Kehtaan paljastaa: polveni, kyynerpääni, olkapääni, dekolteen ja jopa vatsan - jos haluan. Kengät ovat yleensä tennarit/lenkkarit tai (matalat) sandaalit. Housut ovat lyhyet tai sortsit. Voi olla myös mekko. En ihan ymmärrä kysymystä. Huoliteltu on aina kun vaatteet ovat puhtaat eivätkä ihan naurettavat (tyyliin korkokengät ja makkaraminimekko).
Kiva ketju, hyvä että avasin. :)
Minkä merkkisiä farkkuja te tykkäätte käyttää? Itselläni on ollut todella hankalaa löytää kestäviä ja laadukkaita farkkuja, ostanut olen monet ja pettynyt moniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polvipituinen hame, kiilakorkokengät ja t-paita on varmaan yleisin. Mekot myös. Tykkään polvipituisista hameista ja 2/3 juhlista, venepääntiestä.[/quote
Useimmiten Espritiltä, harvemmin kuitenkin kesävaatteita löydän sieltä. Tällä hetkellä kaksi kesähametta on sieltä, mitkä on käytössä. Heillä on kolme mallistoa ja se edc on laadultaan huonompi ja taitaa olla suunnattu enemmän nuorisolle. Heidän pääsuunnittelija vaihtui jossain vaiheessa ja laatu parani huomattavasti. Ostan sieltä myös vaatteet työkäyttöön melko usein. Olen toimistotyöntekijä.
Hei milloin se suunnittelija vaihtui ja laatu parani? Tykkäisin Espritin vaatteista mutta en ole ostanut pariin vuoteen, kun laatu on ollut aivan kuraa. Parin pesun jälkeen vaatteet olivat jo nyppyyntyneitä ja venyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun aina pellavaan, kevyesti mutta peittävästi. En missään nimessä mihinkään capreihin tai legginseihin. Jalkani ovat aina hoidetut, eli kenkinä on vilpoiset nahkasandaalit.
Ihmettelen näitä pellavaihmisiä; pellavavaatehan ruttaantuu heti ja on siivottoman näköinen hetken istumisen jälkeen, housuissa esim. vekit lantiolla, polvipussit ja pohkeissa polven kohdalla ruttua. Hameessa p*rseen kohdalla helma rutussa ja edessä vekit.
Työkaverin pellavavaatetusta olen ihmetellyt. Siivottomalta näyttää.
Lisäksi ainakin omasta mielestä pellava tuntuu inhottavan karhealta päällä.
Vierailija kirjoitti:
Pellava on yleensä ryppyistä jos ei silitä, ja silittämiseen en aikaani arkena käytä. Mistä tämä pellavavouhotus?
Pellavan kuuluu näyttääkin ja olla vähän ryppyistä. Se on miellyttävän tuntuinen, viilein valinta kesällä ja se näyttää "kalliilta" verrattuna moneen muuhun kankaaseen. Todella helteellä pellavapuku sandaaleilla on aivan ihanan klassissen näköinen. Ja mukava
Pukeudun niinkuin tahdon, en anna iän tai kropan vaikuttaa! mahaa en toki esittele, mutta allit saavat tutista ja sellullitit hyllyä (olen normaalipainossa, mutten mikään fitnesskissa). Käytän eripituisia hameita ja mekkoja, farkkuja, toppeja.. Tyylini on ehkä sellainen "fiftari/hevari/hippi"-sekamelska :D
Tänään musta "black is my happy colour" croptoppi ja korkeavyötäröinen, polvipituinen musta/pinkki hame pääkallo/ruusu-kuosilla sekä mustat tennarit. Minulla on myös huulilävistys, se on kulkenut mukanani 16-vuotiaasta ja kulkee jatkossakin ! sekä tatuointeja. Ikää on 35 v.
N35, naisellinen perustyyli.
Eilen päällä vaalea puolihame, n. 10 cm polven yläpuolelle. Sininen lyhythihainen puuvillasekoitepaita, maltillinen kaula-aukko. Näyttävät narusandaalit joissa pieni korko.
Tänään meinaan laittaa vaaleansiniset kangasshortsit, taas vähän polven yläpuolelle. Vaalea-musta-raidallinen t-paita. Vaaleat tennarit. Hiukset ponnarille.
Töissä yleensä puolihame, pusero, siistit kengät. Jalkani ovat aina huolitellut, kynnet lakattu, karvat poistettu, iho rasvattu jne. ja sääret ovat hoikat joten mielelläni vielä näyttelen :).
Mä pidän kesällä usein pellavaatteita. Olen töissä toimistossa, mulla on pellavainen jakkupuku ja myös takkimekko. Alkukesästä pidän sukkiksia, mutta jos sääret saavat väriä, niin loppukesästä saatan olla ilman sukkiksia töissä.
Vapaa-ajan asuna mulla voisi olla hame ja hihaton paita. Voin laittaa myöskin sortsit, en kovin lyhyitä jos ollaan kaupungilla. Mulla on pari naruolkaimista toppia, kumpikin silkkiä. Niitä käytän lähinnä kesäillan juhlissa.
Mun kesäkenkiä on ballerinat, espikset, sandaletit ja tennarit.
Olen 44 v. Ei mulla ole mitään erityistä kohtaa mitä en näyttäisi, siis pidän esim bikineitä rannalla. Mutta pukeudun tilanteen mukaan. En siis kulkisi maha paljaana kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ostanut Espritiltä mitään viime vuosina? Itsekin pukeuduin suunnilleen päästä varpaisiin Espritiin vielä 5-10 vuotta sitten.. mutta laatu on laskenut kuin lehmän häntä viimeisen 5v sisään. Vaatteet on kaikki läpinäkyvää löryä, ja mallit kuin suoraan pahvilaatikon kaavalla leikattua (ts. täysin muodottomia rötkyjä), jota huono kangas vielä oikein korostaa. Poistin jopa käyttäjätilini heidän kaupastaan, kun viimeisistä ostoksista joutui palauttamaan valtaosan huonon laadun takia... Eli jos suosituksesi eivät ole ihan viime vuosilta, ei ne ehkä enää ikävä kyllä pidä paikkaansa :(.
Kommentoin sivusta. Ostin talvella pitkän neuletakin (n 80 euroa), meni nukkaiseksi kirjaimellisesti kolmen käyttöpäivän jälkeen. On niin kauhean näköinen, ettei sitä kehtaa enää pitää kuin mökillä. Samalla reissulla tarttui mukaan ohut, kukkakuvioitu n. 40 euroa maksanut paitapusero. Tulos: muutaman pesun jälkeen (pesuohjetta noudatettu) 3 cm:n reikä selässä, sauma ratkennut. Kiva huomata tämä töissä. Tähän loppui Espritin ostaminen osaltani. Todella harmi, koska minulla on edelleen käytössä neule, joka on ostettu 6 vuotta sitten ja vieläkin siisti. Laatu on romahtanut.
Olen samaa mieltä Espritin heikentyneestä laadusta. Olen ostanut miehelle sieltä erittäin laadukkaita t-paitoja joskus vuosia sitten. Tiedätte kyllä miten laadukkaasta materiaalista tehdyt t-paidat kestävät vuosia hyvänä, sellaisia olivat joskus Espritinkin miesten t-paidat.
Nyt viimeisen n. 2 vuoden aikana ostamani miesten paidat (t-paidat sekä pidempihihaiset mallit) ovat hajonneet saumoista todella nopeasti, heti ensimmäisessä pesussa huomasin että koko paidan malli venyi kieroksi: saumat mutkalla ja materiaali venyi, vaikka noudatin pesuohjetta täysin. Sama on toistunut jokaisella paidalla, lukuunottamatta n. 5-6v vanhoja laadukkaita paitoja.
En itse osta Espritiltä enää mitään, mikä on surku koska omistan vieläkin niitä ihania, laadukkaita vanhoja vaatteita jotka kestävät.
Pukeudun mielelläni naisellisesti/tyttömäisesti. Tykkään kirkkaista väreistä, mutta yhdistän värejä harkitusti ja aina on mukana mustaa, harmaata, farkkua tai jotain vähemmän räikeää. Voin käyttää lyhyitä hameita, vaikka toisessa jalassani onkin rumia suonikohjuja. Enemmän olen viihtynyt avoin yläosa ja pidempi alaosa - yhdistelmässä. Olen normaalipainon ylärajoilla, lantio leveä ja rintsikat kokoa 65G. Ihan hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Housut ja takit ihan ok, housuissa myös pitkillä lahkeilla, joten muualta en housuja edes harkitse ostaa. Neuletakit ja paidat sitten voivat olla ohutta riepua, mutta kuvista (ostan vain verkkokaupasta), kuvauksesta, hinnasta ja kokemuksesta päättelen tuotteen sopivuuden. Palautan aina jotain huoletta, jos ei miellytä.
Mitä milloinkin. Joskus hame, se voi olla esim kapea polvipituinen farkkuhame tai muu, myös pitkä hame. Farkkuja en helteellä pidä. Housut on yleensä vajaamittaiset, ei caprit vaan pidemmät, väljemmät kuin talvella käyttämäni pillifarkut. Mekkoakin joskus käytän, ilman legginsejä, talvella mekko voi olla pillifarkkujen kanssa, ei koskaan leggingsejä. Yläosana pusero, jakku tai tunika. Mulla on vaatteita joka lähtöön.
Mutta olen löytänyt niitä uffilta, koska en käy uusien vaatteiden kaupoissa. Mutta ei ole henkkamaukat ei sinne päinkään.