35-40 -vuotiaat naiset, miten pukeudutte lämpimänä kesäpäivänä arjessa, kaupungilla?
Jos lämpöasteita on 20-25 ja haluatte näyttää huolitellulta, mutta casual, esim. juuri ostoksilla päivällä?
Pitkät pellavahousut ja olkapäät peittävä paita? Kapripituiset löysät pellavahousut? Polvipituiset shortsit, joko tyköistuvat tai löysät? Kevyt puoleen reiteen ulottuva tunika ja legginsit? Tyköistuva tai väljä hellemekko?
Vai miten? Ainako farkkuihin?
Mitä kenkiä käytätte? Narusandaalit? Matalat tennarit? Pistokkaat? Ballerinat?
Kehtaatteko paljastaa polvenne? Kyynärpäänne? Olkapäänne? Syvä kaula-aukko? Jopa vatsan paljastava toppi?
Kuvatkaa perusasunne.
Kommentit (74)
En tiedä. Tätä minäkin aina mietin että miten pukeutua. Kuulun mainitsemaasi ikäryhmään. Laitan aina farkut ja sandaalit/ballerinat/tennarit ja neuletakin tai kevyen puseron. Olen hoikka ja treenattu, mutta en paljasta mitään mainituista ruumiinkohdista. Pukeudun huomiota herättävän umpinaisesti helteellä. Minua tuijotetaan kun hikoilen aivan valtavasti kuumalla. Mekot ovat liian tyttömäisiä.
Ikäkausi 35-40 v. on outoa maata, ei-kenenkään-maata. En tunne tämän maan kulttuuria.
No, tänään oli polvimittainen tyköistuva farkkuhame, valkopohjainen ohut pusero jossa sinisiä "roiskeita" kuvioina, täysvalkoiset Conssin matalat tennarit.
Eilen sama muuten, mutta alaosa käsitti tummansiniset skinnypöksyt pohjemitalla.
Toissapäivänä taivaanvaaleansiniset skinnyfarkut pohjemitalla ja kermanvaalea lyhythihainen pitsipusero jonka alla kermanvaalea hihaton ihonmyötäinen toppi ja ballerinat. Alkuvkolla musta pitsinen polvimittainen hame, vaaleata denimia farkkupaita, mustat espadrillos-kengät.
Inhoan tuota skinny-sanaa, mutta en keksi muutakaan kuvaamaan tyköistuvia housuja...
No itse olen kahden lapsen äiti, joka yrittää vähän kiinteytyä ja laihduttaa mutta en silti aio pilata sillä asialla kesääni vaan nauttia lämmöstä. Olen ollut aiemmin hoikka mutta nyt vähän äidillistynyt lasten myötä pyöreämmäksi mutta ei silti vielä lihava.
Tänään oli päällä musta off shoulder paita, tummansiniset ohuet farkut ja mustat espadrillot. Huomisiin juhliin ajattelin laittaa tuubiyläosallisen sifonkisen hulmuavan kukkamekon maxi-pituudessa ja Tommy hilfigerin kiilakorkosandaalit. Haaveilen bik bokin vaaleansinisestä farkunvärisestä off-shoulder tunikamekosta polvipituusessa jota voisi käyttää mekkona tai tunikana. Shortsit jos laittaisin niin ne olisi polven yläpuolelle ulottuvat tyköistuvat shortsit tai farkkushortsit ja tennarit sekä joku ehkä rennompi ja väljempi yläosa siihen kaveriksi.
Housut ja paita ja kengät. Ehjät ja puhtaat, siinä riittävästi huoliteltua pukeutumista mulle. Asun maalla ja ostoksilla käyn ruokakaupassa /eläinkaupassa /kirppiksellä.
+25 astetta: shortsit n puoleen reiteen, t-paita ja tennarit. Tai mekko n. puoleen reiteen lyhyillä hihoilla ja ballerinat tai tennarit.
+20 astetta: Farkut, pitkähihainen paita ja tennarit.
35v kahden viikon päästä.
Farkut/jegginsit, istuva t -paita , tennarit (aurinkolasit ja huulipunaa) on aika perus mun vapaa -ajan asu. Töissä pidän ohuita neuleita ja sifonkipuseroita, toimisto on vanhassa kivitalossa ja palelen kesälläkin siellä :)
Töissä mulla on usein pellavahousut ja t-paita/ ei seksikäs toppi (ei siis naru)/lyhyt hihainen paitapusero. Joskus polvipituinen hame/caprit. Kaupungilla kesällä mekko/t-paita ja shortsit/hame.
Töissä paljastan siis kyynärpäät ja ehkä olkapäät, vapaalla näkyy jopa polvetkin 😱
Mulla on todella vähän vaatteita, joten joko tummansiniset farkut tai beiget chinos-housut; paitana kauluspaita tai joku pitkähihainen trikoopaita. Jos olen ruskettunut, käytän t-paitojakin. Olen aika estoinen kroppani suhteen edelleen, vaikka olen ns. "hyväkroppainen" ja hoikka. En esim. käytä hameita tai avokaulaisia puseroita tai spagettiolkaintoppeja juurikaan ikinä.
Mulla on aina hame, ympäri vuoden. Kesällä lyhythihainen pusero tai rennommin t-paita.
Mekkoa ja ballerinoja/sandaaleita käytän, takkina pitkä neule tai iltaviileällä musta biker. Välillä caprit ja iso silkkitoppi. Näitä kaikkia voin käyttää töissäkin.
Ikää 40.
Pukeudun aina pellavaan, kevyesti mutta peittävästi. En missään nimessä mihinkään capreihin tai legginseihin. Jalkani ovat aina hoidetut, eli kenkinä on vilpoiset nahkasandaalit.
Polvipituinen hame, kiilakorkokengät ja t-paita on varmaan yleisin. Mekot myös. Tykkään polvipituisista hameista ja 2/3 juhlista, venepääntiestä.
No 20-25 lämpöasteessa mulla on farkut (skinny) ja joku toppi/pusero/t-paita, jalassa yleensä tennarit tai ballerinat. Oikein helteillä sortsit/hame ja toppi tai joku mekko. Joskus tyköistuvaa, joskus löysempää, miten nyt huvittaa. Käytän myös farkkusortseja, varvassandaaleita, converseja, ballerinoja. En ymmärrä pukeutumisongelmaa? Mitään pellavaa ei mun päälleni tule ennen kuin olen 80v, se on minusta vanhojen ihmisten vaatemateriaali. Miksi olkapäät pitää peittää? Kyllä mulla helteillä näkyy polvet/kyynärpäät/olkapäät, mahaa en paljasta kun ei ole minusta minkään ikäisellä hyvän maun mukaista. Onko tää joku painokysymys? Olen kyllä hoikka, vaatekoko 34 jos sillä on jotain merkitystä. Ja iältäni 35v.
Vierailija kirjoitti:
Polvipituinen hame, kiilakorkokengät ja t-paita on varmaan yleisin. Mekot myös. Tykkään polvipituisista hameista ja 2/3 juhlista, venepääntiestä.
Juhlista=hihoista.
Moni on maininnut pellavahousut, mutta mistä löydätte niitä? Haluaisin sellaiset klassiset suoralahkeiset pellavahousut, ei mitään kuminauhavyötäröä, vaan ihan vetskarilla ja taskuilla. Sellaisia ei tunnu mistään löytyvän.
Miten pukeudutte kesällä töihin jos pitää olla huoliteltu mutta lämpöasteita 20-25?