Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksan äitiyslomaan saakka ?

29.03.2006 |

Raskausviikkoja kasasssa 15. Matkan varrella ollut monia vaikeuksia, verenvuotoa, verenpainetta, kovia migreenikohtauksia, päivittäistä päänsärkyä, sydänääniä ei ole saatu kuulumaan kunnolla (ultrassa kaikki kuitenkin hyvin...)

Näiden kaikkien asioiden ja tapahtumien jälkeen olen erittäin väsynyt, itkuinen ja masentunut. Myös esikoista odottaessa minulla oli masennusta, jota ei kuitenkaan hoidettu.

Käyn työssä, jossa joudun tekemään päätetyötä. Toisinaan on kovin kiirettäkin. Stressaan ja olenkin kärsinyt lähes joka työpäivä päänsärystä johon olen neurologilta/synnytyslääkäriltä saanut luvan ottaa Panacodia tai Buranaa. Näistä ei tosin ole mitään apua.

Myös Imigrania olen saanut luvan ottaa, tosin viime aikoina sitä on mennyt ainakin kerran viikossa, kovien migreenikohtausten vuoksi.

Olen ollut tästä migreenistä sairaslomalla, silloin oloni oli parempi.

Töihin lähtö on kankeaa, ahdistun jo illalla seuraavasta työpäivästä. Stressaan ja murehdin työasioita.

Kotona iltaisin en osaa tehdä muuta kuin maata, olen henkisesti ihan loppu, väsynyt. Itken usein sitäkin, ettei energiaa riitä esikoisen kanssa olemiseen. Kotityöt on melkein kaikki miehen kontolla.

Viikonloppuisin jaksan hieman paremmin, silloin usein teenkin sitten kotitöitä ja vietän aikaa perheen kanssa. Sunnuntai-illalla tulee sitten taas ahdistus ja pelko päänsärystä.

Parisuhde on kunnossa ja esikoinen on aivan ihana 3-vuotias poika.

Pelkään myös masuvauvan puolesta, kun joudun käyttämään niin paljon lääkkeitä. Onko vauva terve ? Voiko se hyvin ? Miten mielialani vaikuttaa vauvaan ?

Olen itkuinen, väsynyt ja mielialaltani täysin lamaantunut.

Miten ihmeessä jaksan äitiyslomaan saakka, joka alkaa elokuun alussa? Kesälomaakaan ei ole.

Onko raskaana ollessa mahdollisuus lyhentää työpäivää ? Jospa se helpottaisi..?

MIllaisia ratkasuja te muut olette tehneet ? Tai miten helpottaneet oloanne ? Tai miten raskauden aikaista masennusta on hoidettu/hoidetaan ?

En tiedä enää mitä tekisin tai kenen puoleen kääntyisin :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikavastaus,mut ensiavuks hae ihmeessä saikkua,mun työkaveri oli alkuraskaudesta 3kk lomalla karmivan pahoinvoinnin takia. Sinun tilanteesi vaikuttaa vähintään pitkän loman tarpeelta,kun tilanne rauhoittuu,pystyy miettimään mitä muuta apua mahd. tarvitsee. Mut ei ole pakko jaksaa mahdottomia,vauvan kasvatus on tärkeää työtä jo sinänsä,voi vain istua paikallaan ja olla " tuottava" =).

Vaikka raskaus ei ole sairaus,niin tapauskohtaisesti vaihtelee tuo jaksaminen. On " supermammoja" jotka pystyy mihin vaan ja sitten meitä tavallisia,itse olin just 3kk ihan toimintakyvytön alkuraskauden pahoinvoinnin ja väsyn takia,olen kotona,lapset 5v ja 1,5v,en jaksanut edes joka pv ruokaa tehdä,eineksiä lämmittelin..ja nyt olen alkanu siivota 3kk:n rästejä..Aikansa kutakin,tsemppiä sinulle!!

Vierailija
2/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, hae ihmeessä sairaslomaa. Itse olen hoitoalan töissä pelkästään yöhoitajana ja olen ollut saikulla nyt viitisen viikkoa yhteensä. Uskon kyllä, että esim. neuvolalääkäri sinulle sitä saikkua myöntää.

Voisitko myös aloittaa äitiysloman 50pv ennen laskettua aikaa?

Jaksamista! Terkuin -piias- rv 16+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samansuuntaisia ongelmia... Kärsin edelleen 14. viikolla pahoinvoinnista, väsymyksestä, migreenistä, selkäsäryistä. Töissä työskentelen tietokoneella ja kiire on lähes jatkuvasti. Asiakaspalvelu on todella rankkaa, kun oma mieli myllertää koko ajan. Olen ollut välillä sairaslomalla, välillä töissä. En vaan kerta kaikkiaan jaksaisi raahautua töihin ja samalla tavalla ahdistun edessä olevista työpäivistä. Alan voida pahoin pelkästä ajatuksesta, että täytyy mennä töihin! En tiedä mitä teen...

Vierailija
4/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viime aikoina mietiskellyt miten kauan jaksan venyä työpaikan suhteen. Olen rv23+3 ja vaivanani on ollut pari viikkoa lantionlöystymiskivut jotka säteilevät alamahaankin. Öisin en saa kunnolla nukuttua ja päivisin joudun venymään töissä äärimilleen. Teen raskasta hoitotyötä vanhustenpuolella kolmessa vuorossa ja sijaistilanne on työpaikassamme niinkuin hoitoalalla muutenkin huono. Koen jo nyt huonoa omaatuntoa, jos joudun jäämään sairaslomalle ennen kesäloman alkua mikä alkaa toukokuun lopulla. Juuri tuon sijaistilanteen vuoksi en ole sairaslomaa hakenut vaikka tiedän että pitäsi olla nyt itsekäskin.Vapaapäivät menevät levätessä ja kerätessä voimia. Olen mietiskellyt myös voiko synnytys käynnistyä ennenaikaisesti jatkuvan stressin ja fyysisten ponnistelujen vuoksi. Huono omatunto vauvan hyvinvoinnin suhteen myös painaa. Laittakaahan muutkin hoitotyötä tekevät kokemuksia!

Vierailija
5/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä itsekin, että olen tosiaan hoitoalalla, jossa kuitenkin pääosa työstä on koneella työskentelyä. Olen ollut sairaslomalla kahteen otteeseen ja saanut esimieheltä erittäin tylyä kommenttia jäädessäni sairaslomalle. Tämän vuoksi en siis millään soittaisi tai juttelisi hänen kanssaan näistä asioista.

Meillä sijaistilanne on ihan hyvä, mutta viimeksikin hän syyllisti minua, että minun sairasloman vuoksi koko työyhteisö kärsii - onko tämä oikeaa palautetta sairaslomalaiselle ??!?!

Sitten tosiaan on huono omatunto myös näistä asioista jotka eivät yhtään helpota muutenkin huono oloa...