TOUKOmasut keskiviikkoon
Kommentit (28)
Nyt se sitten vihdoin alkoi, odotettu äitiysloma =)
Ihan outoa olla yksin kotona, kun poika on vielä tän viikon päiväkodissa ja tytön lähetin just kouluun. Täällä vaan koneella istun yöpaidassa ja juon ihan rauhassa kahvia eikä oo kiire mihinkään... Suorastaan luksusta! Hassua että tuntuu myös siltä kuin jotenkin lusmuilisin töistä, mut kaipa tähän uuteen ja ihmeelliseen olotilaan tottuu??
Pikku-Milli: Minkä kokoinen sun pieni veljentytär oli kun noin aikaisin syntyi? Ja pitikö hänen olla pitkään sairaalassa?
Typy: Joo, eipä tuo vauvan laskeutuminen ja kiinnittyminen kerro synnytysajasta juuri mitään. Meillä kakkonen roikkui suunnilleen polvissa ( tai siltä ainakin tuntui !) viimeset 10 viikkoa ja koko ajan sanottiin että varmasti syntyy etuajasssa. Oli vielä tosi isokin olevinaan, vk:lla 36+ painoarvio n. 3,6kg. Ihan laskettuna päivänä poika sitten päätti syntyä, eli täsmällinen jätkä! Eikä olllut ihan hirveen suurikaan, pitkä kylläkin, 4kg ja 56cm.
En nyt muista kuka kärsi lievästä pre-eklampsiasta ja istukan kalkkeutumisesta... Mulla oli ekassa raskaudessa lievä raskausmyrkytys, rv 34 alkaen, paineet korkeimmillaan 150/100 ja proteiinit parilla plussalla. Lepäilin ensin kotona ja sitten hetken sairaalassa. Vauvan kokoa seurattiin ultralla tarkasti, koska sf oli tosi pieni, suurimmillaan kai 31 cm. Sitä en muista sanottiinko istukan kunnosta mitään. Viikolla 37 saatiin vauvan painoarvioksi n.3kg eli pienehköä odoteltiin.
Tyttö syntyi 38+6 ja oli tosi laiha vauva, mitat oli 2535g ja 48 cm. Istukka oli myös kalkkeutunut ja liian pieni, alle 400g. Tyttö oli kuitenkin ihan terve ja paino lähti hyvin nousuun. Nyt 7-vuotiaana on vieläkin hoikka mutta pitkä lapsi ja oikein fiksu tyttö. Eli ei onneksi hälle aiheuttanu mitään haittaa nuo raskuasajan hankaluudet ja pieni syntymäpaino. Toivottavasti sullakin menee kaikki hyvin!
Taidanpa mennä suihkuun ja pukemaan kun ajattelin tehdä kaikessa rauhassa kirpparikierroksen ja käydä ostamassa vauvalle tarvikkeita, esim. vaippoja ja rasvoja.
Kaikille oikein mukavaa päivää =)
Iisamaari + vaava 34+4
Vastaanpas heti... Ensinnäkin Iisamaarille hyvää äitiyslomaa!!! =)
Ja sitten veljentyttärestä. Syntyi tosiaan kun viikkoja oli 35+5, mutta kokoa pikku neidillä oli kuitenkin jo 45cm ja 2740g. Pari viikkoa joutui olemaan sairaalassa kun ei meinannut oikein alkaa ruoka maistumaan ja joutui ensin olemaan nenämahaletkun kanssa, mutta mitään muuta ongelmia ei ollut.
Ei kyllä enää oikein mitään saa tehdyksi vaikka töitä kyllä olisi. Pitäisi saada vähän huonetta siivottuakin sijaiselle ja laitettua paperityöt ojennukseen, mutta kun ei millään jaksaisi (viitsisi?). Koneella istuminen on työlästä kun vatsa on ihan rinnoissa kiinni, saisi jo alkaa laskeutumaan alaspäin niin helpottaisi ainakin tuon istumisen kanssa. Muuten olo on kyllä hyvä, reippaasti olen jaksanut päivittäisen 2x30 minuuttia työmatkankin taapertaa. Esikon kanssa on muutenkin pakko reippailla, vetää pulkkaa, kelkkaa ja potkutella potkurilla. Eipähän pääse tämä kivi sammaloitumaan :-)
Neuvolakin oli tänään ja kaikki hyvin sillä suunnalla.
- painoa oli tullut 500gr/vk (tot nyt 10.2 kg)
- turvotusta yhden plussan verran
- pissa puhdas
- paineet 107/70
- sf 31
- sikiö RT ja syke 140
Terkkari/kätilö teki vähän kokoarviotakin ja arvioi vauvan melko isokokoiseksi, varsinkin pituutta tuntui olevan tulokkaalla. Arveli että tulee vähän isompi vauva kuin esikoinen joka syntyi 41+0 mitoilla 50 cm ja 3.8 kg. Ihan hyvä niin, minusta vähän isompaa vauvaa on niin helppo hoitaa. Samasta syystä en edes haikaile synnyttäväni ennen laskettua. Ainakin meidän tyttö oli viikoilla 41 tosi tanakka, jäntevä ja syöminenkin onnistui heti hyvin. Oli siis kokemattomalle äidille helppo hoidettava. Ja synnytyksessä suurin kivun aiheuttaja on kuitenkin se avautumisvaihe johon vauvan koko ei vaikuta. Tämä odottaminenhan tässä kurjaa on, mutta yritetään jaksaa vielä, loppusuora häämöttää meillä toukolaisilla!
Aurina 33+5
ihanaa..sain nukkua toooosi pitkään. mies sairaslomalla mut ei pystyny nukkuu niin nous ylös lasten kaa ja antoi mun nukkuu. harvinaista herkkua keskellä viikkoa!
niin..pikki-millin veljentytöllähän oli kivasti kokoo vaikka syntyikin liian aikaisin. mun serkun tyttö syntyi kaks viikko yli la:n ja oli 48 cm ja about 2800 g. ollu koko ajan tosi pieni, lyhyt ja laiha.
ottaa päähän se lumisade siellä ulkona, talvi tuli takasin. =( nyt ois kiire saada kevät esiin ennen kuin on pääsiäinen.
nyt pitää lähtee aamupalalle, voikaa hyvin, viikonloppu lähestyy taas. viikot menee kyllä tavallaan tosi nopeesti. =)
my_selene ja neiti rv 31+2
Mä täällä haikein mielin työpöytää siivoilen. Nyt harmittaa lähteä, vaikka toisaalta onhan sitä lomaa odotettukin. Mutta jotenkin kurjaa lähteä täältä, kun viihdyin niin hyvin. Sain työporukalta ihanan huumorilla kootun " vauvanhoidon selvitytymispakkauksen" sekä 40 euron lahjakortin paikalliseen sisustusliikkeeseen. Olin tosi otettu, kun enhän mä oo ollu talossakaan kuin 4kk ja kröhm omasta mielestäni en tosiaankaan mikään ahkeruuden perikuva. Hävetti että toin vain kortin ja semmosen fazerin suklaatortun... Ois sitä voinu jotai kakkuakin tuoda...
Tämä tällänen pikapinoutuminen, nyt sitten tosiaan vähemmän terrorisoin täälläkään, mutta yritän tasaisen epätasaisesti tulla kuulumisia päivittämään! Ja tietysti vakoilemaan teidän vointejanne...
stellis&voitto 34+1
eli isokokoinen moi kaikille!
meikäläisen neuvolakortissa lukee RT!!!!!
jippii!!!!!!!!
oli kääntyny ihan huomaamatta varmaan ma iltana tai sit yöllä. tiistai aamuna neuvolassa täti sai oikein kunnolla painella et löysi pään kun oli niin alhaalla. voi että kun on helpottunu olo! peukut pystyssä et vaavi kans pysyy siellä.
ai niin taitaa sit koko teksti olla aikas oma napaa. sorry!
täs muut tiedot:
viikot 34+1
hemppa 123
pissa puhdas
verenpaine 134/74
sf-mitta 30
sykkeet huiteli taas 135-165. ylivilkas tapaus? täti vaan naureskeli kun sykkeitä kuunneltiin.
ja se paino perkele! taas se hemmetin kilo per viikko! kääk! nyt yhteensä 12 kiloo painoo tullu. enenpää ei kyl tarttis!
mut terkka sano taas et kun kaikki on niin hyvin ni ei siitä painosta kannat suuremmin välittää.
ja eilisen galluppiin. oon niin pessimisti et luulen tän pysyvän mahassa yli äitienpäivän ja käynnistetään loppujen lopuks.
mut toivon että syntyis vaikka 25. 4. kun on miehen synttärit sillon. olis hyvä lahja. saa nähä miten ämmän käy!
ja sit suru-uutinen.
mua ei tulla näkemään tre-miitissä huomenna. valitettavasti en pääse mut kertokaa sit kaikki millasta siel oli!!!
jee! huomenna eka äippälomapäivä!
nyt syömään muroja (ei kyllä nälkä ole mut tekee mieli)
meppe81 ja ruoto35rv ja rt!
Välillä taas hyvin nukuttu yö takana :)
Meillä on lääkärintarkastus ensi viikon perjantaina ja sitä odottelen innolla, että saa tietää painoarviota vauvasta ja kohdunsuun tilannetta. Ainoa painoarvio meillä on tehty viikolla 28+, kun kävin sairaalassa supistusten takia ja tuolloin vauvan kooksi arvioitiin 1,3kg ja sanottiin myös että jos vauva kasvaa tasaisesti ja syntyy la:n tietämillä niin kokoa olisi syntyessä n.3,5kg.
Semmoista gallupia ajattelin laittaa että paljonko rahaa on mennyt vauvantarvikkeisiin ja äitiysvarusteisiin? Saatais realistista kuvaa siitä, paljonko todella äitiys/vauvantarvikkeiden hankitaan menee rahaa? Toki siihen vaikuttaa ostaako uutena vai käytettynä ja mitä jo ennestään löytyy.
Jos nyt heti itse vastaan niin hankittuna on:
Emmaljunga duo classicit käytettynä, n.3v vanhat 250¿
pinnasänky: kuopukselta siirtyy vauvalle
turvakaukalo: Britaxin uusi malli 129¿
vaatteita vauvalle: kevyttoppapuku, pipo, pieniä lapasia, 4 unisex asua, 3 bodya n. 90¿, kaikki uutena. Ennestään löytyy pieni pino pojalle ja pieni pino tytölle sopivaa vaatetta ja muutama unisex vaate. Lakanoita, makuupusseja, peittoja, pientä hoitotarviketta ja harsoja löytyy säästettynä kahdesta edellisestä äitiyspakkauksesta. Pakkausta en siksi nyt ottanut.
hoitopöytä/amme kylpyhuoneeseen uutena 60¿
vähän vaippoja+kosteuspyyhkeitä+pumpulityynyjä+topseja n. 10¿
Hankintoihin on mennyt yhteensä n.540¿
Vielä pitää hankkia jotain pientä, mm.kylpysaippuaa, vauvashampoota yms.
Äitiystarvikkeita olen hankkinut vähitellen ja viimeisin ostos oli eilen, kun jouduin vielä ostamaan yhdet housut, kun vain yhdet meni enää jalkaan, muut kiristivät masua kauheasti.. Yhteensä olen ostanut 4xhousut, alushousuja, 5xpitkähihaisia paitoja yhden hameen sekä äitiyssukkahousut. Yhdet imetysliivit ostin valmiiksi, loput sitten synnytyksen jälkeen sekä pestäviä liivinsuojia. Rintaliivit ovat käyneet samat kuin ennen raskautta, ostin vain lindexiltä niitä paloja, joilla saa ympärysmittaa liiveihin lisää. Takkeja ja kenkiä ei ole tarvinnut ostaa uusia. Yhteensä näihin on mennyt rahaa n. 275¿ koko raskauden aikana. Kaikki on ostettu uusina.
Ihan kiva miettiä menoja välillä, että pysyy itsekkin ajantasalla. Jälkeenpäin viisastuneena huomaan, että olisi kannattanut ostaa enemmän joustavia äitiyshousuja, mutta kyllähän niille vielä synnytyksen jälkeenkin riittää käyttöä vähän aikaa. Mulla on yleensä vienyt n.puoli vuotta ennen kuin kroppa on kutakuinkin palautunut entiselleen.
Masu on aika mieletön! Olen pienikokoinen, 160cm ja painoa ennen raskautta 58kg. Vyötärönympärys oli alle 80cm ja nyt sitten vyötärönympärys on 115cm!!
Jaksamista odotuksen loppurutistukseen, on tää hyvä kun pääsee juttelemaan toisten mammojen kanssa odotuksen iloista ja vaivoista :)
Alfiina+masuvauva 34+2
nyt kun tää päiväpino on käytössä niin voisko sen edellispäivän tosiaan kopsata tohon alkuun. kun yhenkin päivän on pois niin heti saa ettiä edellistä jostain kaukaa. mä en osaa näit juttuja mut te jotka osaatte niin olis kiva juttu.
meppe
Ihan JÄRKYTTÄVÄ ilma! Sais kyllä alkaa se kevät jo pikku hiljaa tulemaan.
Iisamaarille iso kiitos omasta kokemuksestasi! Minä olen meinaa juuri se huono-onninen tapaus jolla lievä pre-eklampsia ja istukka ennenaikaisesti kalkkeutunut ja lisäksi vauva väärin päin! Oli kiva lukea että teidän neidillä kaikki hyvin; antoi toivoa myös meille! Ja oikein hyvää alkanutta äitiyslomaa! :)
Mulla on mennyt unirytmi ihan sekaisin. Eilen illalla en meinannut saada millään unta ja valvoin vielä kahden aikaan yöllä. Aamulla nousin hetkeksi kun oli niin karmea nälkä ja menin takaisin nukkumaan ja heräsin vasta puoli tuntia sitten. Nää äitiyslomapäivät taitaa mennä multa ihan ohi kun nukun kaiken aikaa. ;)
Meppelle vielä onnittelut; vauva kääntyi sittenkin! Nyt ei sun varmaan tarvitse enää pelätä sitä sektiota. Hieno homma!
Nyt suihkuun ja sitten taas jotain murua rinnan alle!
Emmi ja prinsessa 35+4
Hieno homma että vielä ehti vauva ihan itsestään kääntyä! Yksi huoli vähemmän kun ei tarvitse miettiä miten päin vaaveli masussa köllöttää ja onko edessä sektio vai ei. Toivotaan että pysyykin nyt loppuun asti oikein päin. Ja mahtaako tuo enää päästä kääntymäänkään jos pää oli jo kovin alhaalla.
Aurina 33+5 ex-poikkitila, nyk. RT
Kevät, kevät, kevät... tule jo. Ihan epäreilua ulkona sataa taas lunta!
Meppe:
Ensinnä onnittelut vaavin käätymisestä. Ja ikävää ettet pääse tampere-tapaamiseen.
Tampere-tapaaminen:
Joukko ilmeisesti kutistuu... pienestä pienemmäksi... siis onko joku vielä tulossa. Pikku-milli? Aurora? muut?
Typy ja pähkynä
Innostuin tuossa leipomaan kun miehellä on nimipäivä ja voin yllättää hänet.
Mukavaa äitiyslomaa kaikille joilla se nyt virallisesti koittaa! Pikku hiljaa alamme olla kaikki toukoiset lomalla.
Mukava että Mepen masu on kääntynyt ja toivotaan että kaveri viihtyy tuossa asennossa loppuajan.
Painoarvoita me ei vielä olla saatu, joten mielenkiinnolla luen muiden arvioita. Maanantain dokkarista vielä, minäkin jännitin miten kauhulla mies suhtautuu siihen synnytyskohtaan. Kyseli neuvolan synnytysvalmennuksessa nimittäin sellaisia että alan hieman epäillä onko hänestä mukana olijaksi. Ei ainakaan ohjelman jälkeen myöntänyt pelkäävänsä synnytystä¿
Ehkäisystä sitten. Meillä varmaan aluksi käytetään (jos on haluja) jotain, mutta koska tämän ensimmäisen alulle saaminen oli niin pitkä prosessi niin toinen saa tulla jos on tullakseen. Ja kaksi lasta on maksimi meillä, näin on ajateltu. Voihan olla että jää tähän yhteenkin.
Eiliseen syntymägalluppiin. Veikkaan että meidän Touko syntyy 38+. Mitään ongelmia odotuksessa ei vielä ole ollut mutta sekä minä että mies ollaan synnytty pari viikkoa etuajassa. Toisaalta olisi kiva jos Touko ja Toukon mummu saisivat viettää yhdessä synttäreitä:)
Alfiinan galluppiin on hieman vaikeampi vastata. Suurin osa tavaroista on ostettu/saatu käytettynä, mut laitan ne mitä on uutena hankittu:
-Boran vaunut 330¿
-lakanoita ja pinnasängynsuojus n.90¿
-muutamia vaatteita n. 30¿
-syöttötuoli 59¿ ;) (tulevaisuutta ajatellen ja pikkuvieraita varten)
Käytettynä on tavaroista ostettu sitteri, turvaistuin, rintareppu, vaunujen sade-, tuuli- ja rengassuojat. Sänky on perintösänky, katsotaan selviämmekö sillä. Vielä on tarkoitus ostaa uutena rintapumppu ja amme. Hoitopöytää ei hankita.
Äitiysvaatteita olen ostanut vain yhdet housut ja imetysliivit. Parit housut on ollut lainassa ja imetysliivejä ostan lisää. Häihin ostin juhlavamman tunikapaidan, mutta se menee vielä myöhemminkin.
Touko potkii kovasti vasemmalle alakyljelleni. Välillä nousee ihan kunnon patti kun jalallaan työntää:)
Mutta nyt kahvin keittoon tuoreen pullan seuraksi. Vointeja mammat.
t. Nasu ja Touko-masu 32+3
Räntää sataa! Se siitä kauniisti alkaneesta keväästä. No täytyy toivoa, että kohta alkaisi aurinko enemmän paistelemaan. Nopeasti nuo lumet sitten alkavat sulaa, kun vaan ensin päästäisiin niihin lämpöisimpiin ilmoihin. Kun nyt ei enää toukokuussa lunta sataisi!
Hienoa, että vauvat on alkanut kääntyilemään perätiloista yms. pää kohti oikeaa suuntaa!
Olenkohan mä vastannut jo tuohon, koska luulen vauvan syntyvän. (Mulla alkaa oikeasti pätkimään jo todella pahasti :)) No kuitenkin, tällä hetkellä tuntuu, että vauvalla ei ole mikään kiire ulos. Maha on myöskin vielä hyvin korkealla. No en toisaalta haluaisikaan, että vauva tulisi ulos kauheasti ennen laskettua aika.
Nyt on iskenyt jännitys ja pelko tulevasta. Olen tähän asti vain naureskellut ihmisille, kun he ovat kyselleen " no, jännittäkö?" . En tiedä saiko synnytysvalmennus sekä nuo Ylen dokkarit tämän aikaan, mutta tänään olen pillittänyt täällä koneen ääressä, kun olen tuntojani kaverille kirjoittanut. Synnytys jännittää, mutta ehkä vielä enemmän se sen jälkeinen aika. Osaanko sittenkään hoitaa lasta, entä jos en tunnekaan heti sitä kohtaan suurta rakkautta yms. Helpotti paljon kyllä kun sain kirjoitettua nuo asiat ulos, ja itkin miehellekin niitä puhelimessa. Nyt lähinnä taas hymyilyttää.
Valmistautuminen äitiyteen on ilmeisesti alkanut kunnolla. Ja hormonit jylläävät! :) Onneksi mies tekee parhaansa lohduttaakseen ja sanoo, että yhdessä me tässä olemme.
Mahassa riehuttiin taas koko yö, joten oli vähän vaikeuksia välillä nukkua. Unia näin paljon sinä aikana, kun sitten nukuin. Näin muun muassa unen, jossa vauva oli syntynyt. Ensiksi vauva makasi jossain kantokopassa ja sitten huusi kurkku suorana " MAITOO" ja ponkaisi itse täysillä kiinni mun rintaani. Hämmentäviä nämä unet.
No jos sitä vaikka sitten aloittaisi tiskaamaan...
Hyviä vointeja!
auringo + pampero 32+6
...kirjoittelen minäkin oikeita kuulumisiani :)
Vauva viihtyi kohdussa noin rv 31+ asti perätilassa, jonka jälkeen kääntyi hitaasti poikkitilan kautta (poikittain rv 32-33) raivotarjontaan. Tarkkaa kääntymisaikaa en osaa sanoa, mutta ultrassa todettiin rv 33+5 vauvan olevan pää alaspäin. Tänään sitten neuvolassa todettiin, että pää on jo kovin alhaalla lantiossa eli aika paljon on tapahtunut pienessä ajassa...
Muita neuvolakuulumisia: RR 108/66, Painonlisäys yhteensä 8 kiloa, syke 140-155 ja tarjonta siis rt (alhaalla!)
Ultrassa vauvan painoarvio oli 33+5 2100-2300 g.
Olen edelleen " töissä" eli toisinsanoen opiskelija, mutta opiskeluni on pääosin käytäntöä eli vastaa paljolti työntekoa. Kelan laskelmien mukaan äitiysloma alkaisi huomenna, mutta silläpä ei näin opiskelijalle ole kovastikaan merkitystä... Ajattelin tehdä opintoja siihen asti, kun jaksan - jos neljä viikkoa jaksan, niin sitten on kevään opinnot pulkassa. Hieman pisti kyllä mietityttämään tuo neuvolakäynti: pitäisi varmaankin vähän rauhoittaa elämässä tahtia, että vauva pysyisi kyydissä vähintään rv 37+ asti.... Toisaalta vielä ei paljoakaan supistele ja kaikki supistukset ovat kivuttomia, mutta kieltämättä kohdunsuulla on välillä pistelyä/puutumista - tai sitten vaan kuvittelen moisen ;o) Lääkärikäynti on vasta 2 viikon kuluttua, silloin siis saa tietää kohdunsuun tilanteen. Kovasti toivon, ettei vauva päätä putkahtaa ennenaikaisena maailmaan.... Mutta eipä auta kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ottaa itse mahdollisimman rauhallisesti :o)
- E ja rv 34+3 -
Nyt vasta pääsin koneelle, kun lähdettiin neidin kanssa mummolaan jo heti aamusta. Äh, miehellä on tänään viimenen vapaapäivä, joten sitten alkaa meillä taas arki. Tyhmään, kun tän kolen päivän aikana ehtii aina tottua siihen, että joku muu tekee raskaammat hommat ja kantelee tyttöä. Onneks ei oo kuitenkaan pitkä matka enää toukokuuhun, jolloin mies pääseekin jo kesälomalle:)
Onnea vaan Mepelle vauvan kääntymisen johdosta! On sitten yksi asia vähemmän jännitettävää:)
Mä haluan kanssa kevään takasin! Vetää mielenkin matalaksi tollanen tuuli ja tuisku:(
Toi hankintagalluppi onkin aika paha. Meillä on ostettu melkeen kaikki isommat jutut käytettynä ja rahaa ei vaatteisiin ole tarvinut tuhlailla, kun on niin paljon omia vanhoja ja mun serkkujen vanhoja vaatteita varastossa.
Vaunut 230¿ (uutena)
pinnis+patja (joka siirtyy nyt kakkoselle) 90e (uutena)
Emma Deluxe -sitteri 16¿ (käytettynä)
Baby Björnin rintareppu 10¿ (käytettynä)
Amme+jalat 5¿ (tutulta käytettynä)
Turvakaukalo 50¿ (tutulta käytettynä)
Hoitotaso 5¿ (käytettynä)
Aika halvalla ollaan selvitty:) Nyt pitäisi vielä hommata ne tuplamatkikset ja jatkosänky esikolle!
Itelle oon nyt ostellut aika paljon mammavaatteita ja rahaa on niihin palanut 100-150¿. Onneksi on ollut aika hyvät alet:)
Taidanpa siirtyä lepäilemään, ennen kun tyttö taas herää!
pricilla 30+1
No nih¿ nyt on neuvolassa käyty. Ja viimeinen lääkärikäyntikin on nyt sitten takana.
Mutta ensin muuta¿
Stellikselle, Aurinallekin (päivä etuajassa) ja mepelle oikein hyvää äippälomaa! =)
Meppe, tosi harmi että et pääse huomenna! Täytyy järkkäillä uus tapaaminen sitten pikaisesti niin, että säkin pääset mukaan.
Alfiina kyseli paljonko on palanut rahaa¿ mietitäänpäs.
Vaunut, ostettiin Brion Novat viime vuoden malli 499¿
Turvakaukalo, uutena ostettiin mutta mun äiti maksoi.. eli meille 0¿
Hoitoalusta 25¿ (muistaakseni)
Vauvan vaatteita, ihan jotain ostanut itse¿ ehkä n. 30¿ loput saatu
Vaippoja, tutteja, tuttipulloja, liinavaatteita, pyyhkeitä saatu eli meille 0¿
Äippäpakkauksen reunus, pacon mummu tekee, meille 0¿
Kantoliina, huusin netistä n. 35¿
Hoitolaukku, niin ikään netistä huudettu ja muistaakseni n. 30¿
Vaunujen rengassuojat edelleen netistä huudetut 6¿
Sitteri ja rintareppu saatiin, meille 0¿
Ja siinäpä ne vauvan hankinnat taisikin olla¿ jotain purulelua ja soittorasiaa vielä ollaan saatu lahjaksi.
Ai niin unohdin, mutta mies muistutti =D Itkuhälytin (tai siis ostettiin kovasti kehuttu radiopuhelinpari jossa itkuhälytoiminto) hinta postikuluineen 71¿, mutta sen ilmeisesti toinen mummu maksaa¿ eli sekin meille 0¿
Äippävaatteita onkin sitten tullut osteltua¿ oiskohan 250-300¿ mennyt yhteensä niihin tässä koko aikana.
Ja sitten niihin neuvolakuulumisiin:
Rv 35+5
RR 112/68
Paino 67,7 (painon muutos viikossa + 1,131!!!!) ja painoa alusta tullut lisää 11,2kg
Sf-mitta 33
Vauvelin syke 150 (oli vauhti päällä)
Ja sitten se lääkärinkäynti¿ vihdoinkin mullakin on sentään edes vähän jotain tapahtunut!! Kanava lyhentynyt kolmesta sentistä kahteen senttiin ja kohdun ulkosuu auki.
Joops, eiköhän tää romaani riitä tällä erää¿
Ai mutta vielä¿ TAMPERE-miitti¿ mä olen kyllä edelleen tulossa huomenna
[color=red]pikku-milli & paco 35+5[/color]
Onks siulle tehtu paino arviota vauvasta? Mulla kun tuo sf mitta oli noin viikko sit 34,5 ja hirvee paniikki että kuinkahan iso sielt olisi tulossa. Paino arviota mulle ei ole tehty eikä kai tehdäkkään.
Aikaisimmis raskauksissa mulla on ollu maha korkeimmillaan 32cm viikoilla 38-41 joten apuvaa...
huhuu =D Ei oo tehty minkäänlaista koko- tai painoarviota =/ eikä täällä näköjään tehdäkään. Ihan mysteeri on minkäkokoinen tyyppi tuolta ilmaantuu...
Täällä kukutaan jo hereillä kun miehen kello herätti seitsemältä enkä sitten enää saanut unta. Puoliltapäivin on neuvola ja viimeinen lääkäri. Palailenpas silloin sitten... =)
Ai niin, tänään on viikkoja tasan sen verran kun millä viikoilla veljentytär syksyllä syntyi...
[color=red]pikku-milli & paco 35+5[/color]