Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** KesäKerttujen keskiviikko ***

29.03.2006 |

Olinko minä kerrankin eka?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:Ooteko koklannu tota sormus-juttua masun päällä?Uskotteko ylipäätään tollaseen? (Näyttää sukupuolen, tytöstä pyörii ja pojasta heiluu)

Mulla oli ihan pakkottava tarve kokeilla,mitä tuo näyttää. Nyt tänään tämä sormus testi näytti kyllä ihan selvää tyttöä. Pyöri ihan vimmatusti mahan päällä isoa ympyrää. Oliskohan mun fiilis sitten kuitenkin oikein?

Kaveri eilen tuumasi mun mahan muodosta,että se on niin kuin poika,mutta ei sittenkään niin selvästi. Mutta oli kuitenkin sitä mieltä,että se näkee mulla jotenkin koko ajan vaan tytön. Nyt kyllä jännitys tiivistyy! Pitääkin kirjata toi tulos vauvakirjaan ylös.Kiva lukea sitten jälkeenpäin.

Oooteko jo muuten ostaneet/saaneet vauvalle oman kirjan? Mä sain eilen mun ystävältä. Pitää alkaa huvikseen sitä jo täyttämään.

Lilli81 30+5

Vierailija
22/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli81:

G:Ooteko koklannu tota sormus-juttua masun päällä?Uskotteko ylipäätään tollaseen? (Näyttää sukupuolen, tytöstä pyörii ja pojasta heiluu)

Mulla oli ihan pakkottava tarve kokeilla,mitä tuo näyttää. Nyt tänään tämä sormus testi näytti kyllä ihan selvää tyttöä. Pyöri ihan vimmatusti mahan päällä isoa ympyrää. Oliskohan mun fiilis sitten kuitenkin oikein?

Kaveri eilen tuumasi mun mahan muodosta,että se on niin kuin poika,mutta ei sittenkään niin selvästi. Mutta oli kuitenkin sitä mieltä,että se näkee mulla jotenkin koko ajan vaan tytön. Nyt kyllä jännitys tiivistyy! Pitääkin kirjata toi tulos vauvakirjaan ylös.Kiva lukea sitten jälkeenpäin.

Oooteko jo muuten ostaneet/saaneet vauvalle oman kirjan? Mä sain eilen mun ystävältä. Pitää alkaa huvikseen sitä jo täyttämään.

Lilli81 30+5

[color=blue]alko niin kauheesti taas väsyttämään että oli ihan pakko nukkua reilu tunti tuossa itekkin...nyt on sitte vähän parempi olo...

kokeilin äsken tota sormus juttua...mutta en oikeen ottanu tosta selvää...mun mielestä se pyöri ja heijas yhtäaikaa :))

teinköhän sen sitten jotenki hassusti...

vaukirjalt tuli äsken vastaus kun kysyin eilen että missä se mun näyte pakkaus vipyy..niin siellä ei kuulemma löytynyt mun nimellä mitään sellasta...ja laittoi kuulemma nyt uudestaan...sano vielä että saattaa mennä noin 2vko ennen kun tulee mulle :/

no nyt kun tuo mimosakin heräs niin täytyy taas mennä...yritän taas myöhemmin uudestaan

krisse rv28+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu mitään puhetta lasketun ajan muuttamisesta... Ja meinas et tulossa isompi ku esikoinen, poika oli 3510g mut syntyki rv 38+5, ja jos oikein muistan niin alle nelikilosta veikkaili... saas nähä...

suhmura

Vierailija
24/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jatketaan flunssan kourissa, tai miks tätä voi sanoo?! mulla valu viikonlopun räkä ja nyt vaan hönötän ku on nenä tukos mut mitää ei tuu ulos. Mulla on nyt sitten taas supistellut ihan kiitettävän usein koko tän alkuviikon mut edelleen täysin kivuttomasti. Tänä aamuna sit ihan itkua väänsin ennen ensimmäistä asiakasta ku ajattelin näit supistuksii ja sit surin ton liikkeen kohtaloo et täytyyks mun oikeesti vaa laittaa ovet säppiin loman ajaks!?! Varmaan monta asiaksta tallella ku taas työt alottaa! Meni onneks se tuhertaminen tän flunssan piikkiin et on vähän punaset ja lasiset silmät! :)

Käytiin maanantaina ostaas vauvalle sänky! Brion sellanen pähkinän värinen. Koottiin sit samantien et saa " kissa tottua" siihen ettei oo sen paikka. No hitto sitä ei kiinnostanut se pätkääkään! :D (saipahan äippä sängun pystyyn makkariin!)

Mun piti jollekin kommentoida jotain mut en sit muista hiukkaakaan mitä!!! Lahopää mikä laho!

Anu 26+?

Vierailija
25/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VEPELI2: Saitkin jo vastuksia siitä sokerirasituksesta, mutta vastailen vielä minäkin. Mä kävin sokerirasituksessa viikko sitten, vastauksia en ole mistään soitellut, kaipa kertovat ens viikolla neuvolassa. Nälkä ei mulla onneksi kauheasti vaivannut, vaikka sitä vähän pelkäsin. Juotava litkukaan ei kovin kummalliselle maistunut ja ainakaan mulla ei tullut mitenkään paha olo. Tylsintä oli istua se kaksi tuntia ja odottaa, vaikka mulla olikin luettavaa ja käsityö mukana. Testiin jouduin lievän ylipainon vuoksi.

PARVOROKOSTA: Meillä on töissä liikkeellä parvorokkoa ja ottivat samalla sokerirasituksen yhteydessä verikokeessa myös vasta-aineet, voi nimittäin tarttuessaan sikiöön olla vaarallinen. Onneksi tarttuu huonosti ja vaikka mä sen saisin, vauva sitä ei välttämättä saisikaan. Niidenkään tuloksia en ole vielä kuullut. Jos veriarvoissa häikkää, seuraavat kuulemma useamman viikon ajan.

Meillä on lapset sairastelleet urakalla, ensin oli esikoinen yli viikon flunssassa (ilm. influenssa) ja sitten nuorempi viikon. No, tällä viikolla on taas ollut esikoisen vuoro olla kuumeessa, koskahan loppuu? Me vanhemmat ei vielä ainakaan olla sairastettu, mutta nyt on kyllä itsellä maha sekaisin ja outo olo sekä väsyttää sairaasti, vaikka nukuin juuri puolitoista tuntia. Töissä on kyllä vatsatautiakin liikkeellä...

Mullakin on noita iskiasvaivoja, joista muutamat mainitsi. Mullakin varsinkin illalla liikkuminen, sohvalta nouseminen jne. on aikas vaikeeta. Ja aamuisin liikkeelle lähtö on tuskaa. päivisin, kun ei juuri ehdi istua, on aika ok. Maha on myös melko ison oloinen ja välillä jo ahdistaa pahasti. Vauveli tuntuu vaihtavan asentoa edelleen, taitaa mahtua vielä hyvin kääntymään.

Vaaksa ja Tuutikki 28+1

Vierailija
26/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mulla sellaset tunnelmat, et varotan jo etukäteen... Eilen meni vaihteeksi tiistai pitkäksi töissä. Yhtä juoksemista ja repimistä. Siitä sitten muistutti koko loppuilllan sellasilla supistuksilla, et jo mietin lähdenkö vai enkö. No en menny vaan join vettä ja nostin koivet kattoon. Vaavi melskasi oikein olantakaa ja potkutteli kylkiluihin. Olihan ainakin hetken oikein päin. Mies onneks ymmärsi mun olot ja viihdytti likkaa.

Mitäs - Ninnille kovasti jaksamista ja nyt tosissaan vaan siellä sängyssä. Paa vaikka tyyny vielä pyllyn alle ja viritä vaaville tarrasukat jalkaan. Ja ihmeessä mee sairaalaan, jos yhtään tuntuu. Sillä vauvan keuhkojen kypsyttämisellä on älyttömän iso merkitys, jos aikoo pieniviikkosena syntyä.

Muuten sairastelevat koittakaahan saada itsenne kuntoon. Muuten taas mun pää tyhjeni aiheista... sokerirasitus ei ollut mielestäni paha. Ei tullut huonoa oloa, eikä litku maistunut pahalle. Oli veteen uutettua hedelmäsokeria. Tulos, kaikin puolin matalat sokerit.

Seuraavaksi seuraa tyrmistynyt ja aivan varmasti asenteellinen vuodatus... Olkaa kilttejä älkää heti tuomitko. Koitan sitten lopussa jotenkin tasoitella, mutta tarvin viisaita neuvoja....

Mieheni sisko 21 v. eilen sitten paukautti, että vauva tulossa. LA 9.4.!!!!

Vaavilla isä ei juurikaan kuvioissa, tarkoitus turvakotiin mennä, kun syntyy. Nyt siis vielä kotonaan asustellut. Raskausaikana eipä juuri neuvolaa ja elokin ollut jos ei raisua niin vuodenvaihteessa ainakin vielä män alkomahoolia. Mikä helvetti näitä lapsia vaivaa?? Eikö ne ole kuullut ehkäisystä tai muusta avoimuudesta. Ja oman äitin pitäis mennä synnytykseen jos vaan töistään pääsee, mut ei ne vauvat niin säntillisesti synny. Ja mites ku se synnytys ei ole niitä helpoimpia asioita ja mitäs, kun ei oo mitään käsitystä siitä, mitä se alkuaika pienen vauvan kanssa voi pahimmillaan olla. Voi ****revin tukkaa päästä. siis 2 vkoa aikaa tai ehkä vähemmän tai hiukan enemmän ja pahimmassa tapauksessa osuu töissä tielle, eikä voi kielt' äytyä******

No yritetäämpä rauhoittua ja suhtautua aikuisesti... Vauva on ihana ja muuttaa elämän kokonaan. Se ei missään nimessä tarkoita huonompaan suuntaan ja siinähän on oiva paikka aikuistua ja kasvaa. Fiksu tyttö tuo on ja onhan ammatti jo hankittu ja suunnitelma näin aluksi on hyvä. Kuitenkin mä oon ihan huolesta väärällään, kun kai tämä oma tila heijastelee tässä kanssa ja aattelee, että ei ehkä voi auttaa niin paljon kun haluaisi. Samalla sitä miettii, että miks toinen ei oo puhunut aiemmin ja mikä tässä keskinäisessä luottamuksessa on menny hakoteille. Voi appiukko parkaa. Ja samalla miettii, et tarvis jotain tavaraa haalia kasaan, et ois pienelle sit jotain ees kun syntyy. Voi yhden kerran, aikaa on kaks viikkoo. Mitähän tarvikkeita siel turvakodissa on saatavilla lainaks. Voi kun mä haluaisin jo päästä näkemään sen pikkuihmisen - se on meiän likan serkku ja masukin kanssa=) Hassua, kun on serkku jo sitten valmiina ja suurinpiirtein samanikäinen. Kyllä täytyy vaaviaikana pitää tiiviisti yhtä, jos vaan toinen äiti haluaa... Mites mä osaan olla tuputtamatta. Voi voi tätä huolta ja murhetta ja samalla suunnatonta iloa.... Nyt kyllä saa hormoonit kyytiä;)

Oma (.) tunkee suuhun - on siis ihan älyttömän ahdas olo. Masukki kulta potkuttelee ympäri kuten mainittua ja muksut sattuu. Syöminen on hankalaa ja täytyy keskittyä pieniin kerta latauksiin, ettei tule ihan sietämätön olo. Voi kun mä tunnen itteni valittajaksi. Sain muuten loput työvuorot ä-loman alkuun asti. Kyllä se vaan tuntu tosi mukavalle. Kyllä nuo työt oikeesti on loppusuoralla...

Lytte ja Masukki 28+4

Vierailija
27/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä04, ehkä ei sitten ihan niin armottoman väsyneitä olla. :-) Mikä sinänsä on positiivinen yllätys. No, omasta puolestanihan voin vaan sanoa. Mutta jossain määrin väsynyt kuitenkin, sellainen saamaton. Sain tosin yhdet kestovaipat tänään tehtyä, sellaisen harjoitusversion! Enpä olisi itsestäni uskonut. Ja nyt oon tilannut jo varsinaista kangasta ja kunnon tarvikkeita. Toivottavasti maksaa ittensä takaisin. Vanhat kun olin jo lahjoittanut pois, eikä taida olla toiveita saada takaisin, eikä kerjäämäänkää viitti ruveta. Sideharsojen hinnat vaan saa repimään pelihousut, mistä ihmeestä niitä sais kohtuuhintaan!? Ei kyllä kärsi maksaa 2,50¿ kappaleelta, kun tietää, et oikeesti siihen hintaan pitäis saada jo monta metriä sitä kangasta...

Lytte, niin älä yhtään moiti itseäs valittajaksi, tässä näkyy olevan toinen vähän nurinanarina-mielellä. Oisin tykänny vielä ommella, kun kerran vauhtiin pääsin, mut erehdyin antamaan lapsukaisen ommella saumurilla, ja sehän ruttas kankaan sinne ja neula poikki ja pitää ihme kolinaa. Jotkut sellaset neulat siinä paininjalan alla (en oo ennen huomannutkaan) on siirtyneet varsinaisten neulojen alle, enkä saa niitä takaisin paikoilleen. Hain netistä kaavojakin, ois voinu jonkinlaista unisäkkiä ommella. No, on sentään yks vaippa ommeltu ja pesty, onnittelut minulle! ;-) Sitten en varmaan taas kuukauteen mitään saakaan aikaiseksi. Ehkä ensi viikolla siivoan... :-)

Täällä onkin ollut tänään suht hiljaista, mun mielestä. Kaikki muut taitaa olla ahkerasti työn touhussa. Ehkäpä minäkin yritän tästä itseni saada unten maille, on kuitenkin huomenna aikainen herätys.

Summerska

Vierailija
28/29 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeekohan kukaan enää.. no, kyselen sit huomenna uudestaan jos kukaan ei enää lue tätä viestiä.. pakko silti kysyä kun huolestuttaa vaikka neuvolassa sanoivat, että asia ok.. Eli viimeksi lääkärineuvolassa rv 26 + sf-mitta oli vain 21 cm (vauva poikittain mahassa..?) ja nyt tänään neuvolassa rv 30 + 3 mitta oli vain 23,5 cm!!!! Eli kaikkien käyrien alapuolella mennään. Kätilö oli sitä mieltä, että vauveli edelleen poikittain tai muuten vaan hassussa asennossa ja siksi mitta noin pieni.. mutta silti ihmetyttää.. maha tuntuu ihan isolta eli potkut tai liikkeet tuntuu välillä tosi ylhäällä ja muutenkin masu on suht samanlainen kuin esikoista odottaessa. Eli murehdin varmaan turhaan mut ihmetyttää vaan, että miten tuo mitta voi olla noin pieni kun jollakin se on nyt jo 30 cm. Siispä onko kellään kokemusta asiasta?!?

Nyt oma tila murehdituttaa niin etten muista, mitä teille muille kuuluu.. Tsemiä vaan kaikille suppareiden ja iskiais-vaivojen yms. kanssa, koitetaan kestää!!!

MiljaMaaria 30 + 3

Vierailija
29/29 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko olla myös paljolti mittaajasta kiinni? Jos hän ei kerran huolestunut, niin ehkä hänellä on tapana saada pienemmän sorttisia mittoja? Voithan pyytää uuden ajan jo vaikka parin viikon päähän, jos huolettaa kovin, vaikka lääkärikäynnin samaan yhteyteen. (en nyt muista, oliko mittaajasi ihan terkkari...) Tai ultrakäynnin?

Mut jos potkut tuntuu kuitenkin hyvin, ei luulis vauvalla mitään hätää olevan. Ja jos ois esim. kasvu hidastunut, niin sille ei varmaan kuitenkaan mitään ihan äkkiä tehdä, vaan ennemmin seurataan ja pidetään mahassa mahd. pitkään. Mutta toi asento voi jo selittää sitä paljon. Ja luulisin, että mahan päällä oleva rasvakerroskin vaikuttaa noihin mittoihin (olet varmaan hoikka?)

No, hyviä öitä vaan! (Olen kestovaippasivuilla seilannut näin yötämyöten, voi sentään kun on tuhraantunut aikaa...) Nuku levollisin mielin vaan!

Summerska