Lue keskustelun säännöt.
Hoitoalan immeiset (ja muutkin)
29.03.2006 |
Mulle nous huulen yläpuolelle perjantaina " finni" , joka lauantaina olikin kasvanut paiseeksi(?).
Sunnuntaista eteenpäin oon sitä puhkonu ja repiny rupea irti, mätää tursuaa..
Nyt sitten mun krooninen ientulehdus vaan pahenee (normaalisti vaan " vähän" vaivaa), tuntuu että ikenet tursuaa kans mätää, päätä särkee ja huimaa.
Jokohan saisin antibiootit vai oottelenko että koko pää turpoaa ton alaosan sijaan???
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
A. Lopeta sen paiseen repiminen. Desinfioi se huolellisesti 2-3 krt päivässä äläkä koske siihen ollenkaan väleissä. Ei puhtain eikä etenkään likaisin käsin.
B. Jos se ei ole tosi pahana niin odota kaksi päivää koskematta siihen. Jos ei parane niin mene lääkäriin.
C. Hoida se ientulehdus. Aloita menemällä hammaslääkäriiin tai jos olet juuri ollut niin hammashygienistille. Pyydä rautalankaohjeet kuinka hampaita hoidetaan. Millainen harja, tahna, tarvitaanko suuvettä, hammaslankaa, tikkuja, hammasväliharjaa. Apteekista ja varmaan sieltä hammasasemaltakin saa nykyään miljoonan erilaisia hampaidenhoitovälineitä, varmaan löytyy sullekin sopivat. Jos tuntuu että esim. tavallinen hammaslanka on vaikea, niin vaihda ja kokeile sellaisia pikku lankaajia, joissa lanka valmiina.
D. Tee niin kuin hammashygienisti neuvoo. Kun ientulehdus on parantunut, hamapiden hoito helpottuu huomattavasti ja menee enemmän omalla painollaan.