Prahassa käyneet, suositteletteko matkaa sinne?
Ajateltiin varata perhematka tänä kesänä sinne, kannattaako mennä? Hyviä vinkkejä Prahaan liittyen olisi myös kiva saada.
Kommentit (52)
Ehdottomasti suosittelen. Todella kaunis ja pittoreski kaupunki ainakin kesäaikaan. Itse olin puolison kanssa kaksistaan, joten en tiedä miten lapsiperheet kokevat kohteen.
No niin, tästä jo joku väänsi hauskan prismaketjun mutta oisko Prahassa käyneillä vielä kerrottavaa.
Aivan ehdottomasti suosittelen. Upea kaupunki ja ystävällisempiä ihmisiä en ole Euroopassa tavannut. Huono puoli oli valtava turistimäärä nähtävyyksillä.
Praha on ihana kaupunki. Kannattaa vähän opiskella kaupungin historiaa etukäteen, niin saa nähtävyyksistä enemmän irti. Katetdraali on kertakaikkiaan upea ja vanhan kaupungin keskusta sekä juutalaisten hautausmaa.
Suosittelen! Kaunis kaupunki, jossa on paljon nähtävää.
Olen ollut Prahassa kahdesti. En suosittele. Mitään erityistä ystävällisyyttä en huomannut, ainoastaan turistien huijaamista.
Pittoreskiin tunnelmaan on parempiakin kohteita.
Olen reissanut ympäri maailmaa, mutta Praha on niitä kaupunkeja, mihin palaan mieluusti aina uudelleen ja uudelleen. Ihana kaupunki ❤️
Mitkä nähtävyydet kannattaa käydä katsomassa?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä nähtävyydet kannattaa käydä katsomassa?
Prahassa on tosi paljon nähtävää. Kaarlensilta, Vituksen katedraali, Prahan linna, Petrinin kukkula ja juutalainen hautausmaa. Lapsiperheille ei välttämättä sopiva tuo hautausmaa.
Olen muutaman kerran käynyt ja lähiympäristössäkin kannattaa kävästä. Suosittelen, kannattaa vältellä tosin niitä turistirysäkahviloita/ravintoloita. Hinnat niissä poskettomat. Junalla kannattaa poiketa esim Kutna Horassa ja kävästä katsoon luukirkko. https://fi.wikipedia.org/wiki/Sedlecin_luukirkko
Suosittelen hotellia Mala Stranalta eli ns pieneltä puolelta. Rauhallisempaa mutta silti hyvät yhteydet kaikkialle. Kannattaa vältellä ruuhkaisimpien katujen ravintoloita vanhassa kaupungissa, kalliita ja vähemmän laadukkaita. Kiertoajelulla näkee myös paljon.
Prahassa olen käynyt kaksi kertaa ja ihan kiva kaupunki se on. En enää itse sinne matkustaisi kylläkään. Ei missään nimessä kaunein/kivoin/ mukavin kaupunki Euroopassa.
Hotelli Leonardo!!! Todella rauhallinen paikka kulman takana Kaarlen sillasta.
Vierailija kirjoitti:
Prahassa olen käynyt kaksi kertaa ja ihan kiva kaupunki se on. En enää itse sinne matkustaisi kylläkään. Ei missään nimessä kaunein/kivoin/ mukavin kaupunki Euroopassa.
Mistä tykkäsit, mikä on sun suosikkijuttu kielestä ja miksi?
Suunnittelemme kaupunkilomaa syksyksi ja Praha, Berliini tai Wien ovat olleet kärkikolmikko, mutta muitakaan ei ole poissuljettu.
Lomasesonkina karmea turistirysä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tykkäsit, mikä on sun suosikkijuttu kielestä ja miksi?
Suunnittelemme kaupunkilomaa syksyksi ja Praha, Berliini tai Wien ovat olleet kärkikolmikko, mutta muitakaan ei ole poissuljettu.
Olen käynyt kaikissa kolmessa ja Praha on paras. Berliini ja Wien ovat myös kivoja mutta Prahaa suosittelen.
-eri
Kesäkelkkarata bobova draha (en muista miten kirjoitetaan) oli tosi kiva, ei nyt varmaan ainutlaatuinen, mutta hauska vastapaino kaupunkiarkkitehtuurin pällistelylle.
En suosittele. Valtava pettymys. Vain pieni vanha kaupunki on kaunis, sen ulkopuolella ruma neuvostotyylinen miljöö. Hinnat älyttömän kalliita vanhassa kaupungissa (missä ei mm asu ja käy lainkaan paikallisia kuin töissä, kertoi taksikuski). Menkää esim. Muncheniin tai (Etelä-)Ranskaan, Italiaan, Sloveniaan, Kroatiaan jne. jos kaipaatte pittoreskiä.
Tosi tylsä kaupunki. Ei mitään ns. isoa nähtävää tai tehtävää (vrt Rooma, Pariisi, Barcelona). Päivä riittää. Ei merta, joten ei biitsielämää.
Minua kiinnostaisi myös. Varsinkin ei niin paljon puhutut näkemisen arvoiset jutut. Meillä on auto matkassa joten vähän kauempaakin?