Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaan oppilaalta saamani lahjan suikaleiksi

Vierailija
09.06.2017 |

Sain 10 vuotta sitten oppilaalta lahjaksi hänen piirtämänsä t-paidan. Alareunassa näkyy pienellä päiväys 31.5.07. Lahja oli mielestäni silloin tosi kiva, kuin ne itsetehdyt kortit. Käytin t-paitaa. On jotenkin ollut tunne, ettei sitä voi pois heittää. Nyt leikkaan sen suikaleiksi, kuten muitakin vanhoja t-paitoja. Ne pääsevät jatkamaan elämäänsä matossa, jonka aion virkata leikkaamastani kuteesta. Sieltä voin sitten vielä löytää raitana muiston tuosta tytöstä. Tässäpä puuhaa tälle kesälle... Löytyykö täältä muita leikkaajia/virkkaajia? Ideoita? Ajatuksia? T. Luokanopettaja

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun mäkin saisin puhtia trikoonleikkaamiseen. Kesällä voisi leikata ulkona, ei pölisisi. Paitoja löytyisi ja vaikka kuinka.

Vierailija
2/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika provosoiva otsikko, mut sehän oli varmaan tarkoituskin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika provosoiva otsikko, mut sehän oli varmaan tarkoituskin...

Kyllä, otsikoin tarkoituksella noin, että sinäkin klikkaisit viestini auki. Pelkkä käsitöiden tekeminen ei välttämättä tällä palstalla uppoa... :) ja tottahan tuo otsikko on, ei siinä mitään liioiteltua.

1: mä muuten leikkaan ulkona terassilla. Varpaat on paljaat, pitäisi olla villasukat jalassa, niin olisi mukavampi on vähän viileää jo.

T. Ap

Vierailija
4/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisit vaan sinne baariin.

Vierailija
5/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti parempi näin hyötykäyttää vaate kuin heittää roskiin. :)

Vierailija
6/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule baarissa on viihdy. Mukavampi tässä linnunlaulussa ilta-auringossa on istua terassilla ajatella omiaan: muistella ja suunnitella mukavia.

Vierailija
7/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti parempi näin hyötykäyttää vaate kuin heittää roskiin. :)

Kiitos :) näinhän on iät ajat tehty, mattoja kudottiin kangaspuunsa, jos vähän kangasta jäi. Matot oli kuin tarinakirja: tuolla viime kesän mekko ja tuolla äidin kukkahame. Mitä teimmekään, kun niitä käytettiin?

Nyt vaatteiden halpatuonnin myötä tekstiilijätettä tulee ihan hurjasti.

Vierailija
8/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo leikkasi sedän rakennustyömailta tuomia isoja värikkäitä muovisäkjejä (vuorivillaa sisältäneet ym) ja kutoi mattoja. Ohi vähän vastteidenleikkuun ja virkkauksen. Mökillä oli muovimatot .

Vierailija
9/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistoista kudotut räsymatot ja tilkkutäkit on mun mielestä aivan upeita! Mua harmittaa kun en aikoinani jättänyt lasten pieneksi jääneitä vaatteita jälkityöstettäväksi. Iso osa meni uffille kun tutuista ei kukaan tarvinnut enkäy jaksanut myyntiä. Aika ennen fb:tä...

Vierailija
10/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet farkut, t-paidat, colleget ja lakanat olen leikellyt kuteiksi ja kutonut matoiksi. Joskus olen kolmasosan kuteista ostanut, kun olen halunnut jotain tiettyä väriä.  Onneksi paikkakunnalla on kudonta-asema, jossa on mukavasti loimet valmiina. Kutominen on ihanaa!

Vierailija
11/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha ha, arvasin, että matonkuteista on kyse. Kiva juttu!

Vierailija
12/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on unelma: meillä on tolkuton kasa äitini neulomia villa sukkia ja lapasia. Pieniä, osa oman uusiakin, osa parittomia. Mulla on neljä lasta ja äiti neulonut jokaiselle vuosittain kasan molempia. Unelmani on liittää nämä yhteen ja tehdä niistä villahuopa, torkkupeitto. Sen jos saisi aikaiseksi! Olisi mielestäni ihana! Idean sain joltain kierräryssivulta netistä.

Vierailija
13/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä tällaiset alakoulun opettajat, joilla vitsit on lastentarhatasoa. Et ole niin nokkela kuin luulet.

Vierailija
14/15 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

60- luvulla maitoa myytiin litran pusseissa. Niistä tehtiin mattoja jossa oli mustaa, valkoista ja ripaus pinkkiä.

Vierailija
15/15 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: mun mielestäni matonkuteen leikkaaminen ei ole mikään vitsi.

14: meillä oli maitopusseista solmimalla tehty matto. Se oli solmittu sellaiseen kumiseen verkkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi