Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksi nimikeskustelu päättyi riitaan

Vierailija
28.03.2006 |

Mies ehdotti jostain hatusta pojalle nimeksi Samia. Minusta tuo on ruma nimi, anteeksi nyt vain. Sitten mies vain tuumasi että asia on päätetty. Tästä ollaan väännetty nyt kyllästymiseen asti. En jaksa edes aloittaa keskustelua kun me ei päästä yksimielisyyteen. Maut on jostain aivan eri planeetalta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin niin että mä tein listan nimistä mistä tykkään ja mies sai valita niistä...

Ekan kans vähän oli taistelua mutta kun mä tykkään erikoisemmista(?) nimistä niin ihan paras ratkaisu...

Tokalla onkin jo aviksen mukaan ihan tavallinen ja neutraali nimi... (sitäkään nimeä ei vielä pari vuotta sitten joka viikko kastettujen palstalla esiintynyt)

Vierailija
2/6 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sai kirjoittaa kauan harkitsemansa nimen paperille ja sovittiin että siitä se nimi tulee. Siis isä, äiti ja 7-vuotias. Ihan hyvä nimi tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hankala löytää yhteistä suosikkia, niin yksi toimintatapa voisi olla myös, että toinen saa asettaa ehdot ja toinen saa valita varsinaisen nimen. Tällä tavalla ainakin molemmat tuntisivat, että ovat päässeet vaikuttamaan. Itselle esimerkiksi kävisi oikeastaan mikä tahansa puolison ehdotus, kunhan kyseessä olisi jokin ei-kovin-yleinen luontonimi. Jollekin toiselle tämä voisi varmaan tarkoittaa vaikka muinaisnimeä, kansainvälistä nimeä, suvussa kulkevaa nimeä tai K:lla alkavaa viisikirjaimista nimeä.

Vierailija
4/6 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei elämä yhteen nimeen kaadu. Sitäpaitsi toinen voi valita etunimen, toinen toisen ja mahdollisen kolmannen nimen. Ja jos tulee lisää lapsia, niin ens kerralla toisin päin.

Ei tommosesta kannata pelihousuja repii rikki.

Vierailija
5/6 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa että se on nyt päätetty ja asiasta ei keskustella. Olen valmis joustamaan.

Vierailija
6/6 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin pudottaa toisen ehdoituksista 5 poikaa ja 5 tyttöä pois ja lopuista jäljelle jääneistä alatte pohtia sitä nimeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi