Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjanpitäjän palkka tilitoimistossa

Alipalkattuko?
09.06.2017 |

Tilitoimistossa työskentelevät kirjanpitäjät, kertokaas paljonko saatte palkkaa ja missä päin Suomea olette :)

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin omassa työssäni monta vuotta sivusta kirjanpitäjien työtä (itse en ole kirjanpitäjä). Mielestäni koko ala tarvitsisi samanlaisen "uudelleenbrändäyksen" minkä IT-ala onnistui tekemään 2000-luvun alkupuolella. Jos alan arvostus ja tarve nousee, nousevat palkatkin.

Yksi vaihtoehto saada parempaa palkkaa voisi olla tehdä etänä töitä PK-seudulla majailevalle tilitoimistolle. Koronan myötä varmaan etätyöt yleistyvät tilitoimistoissakin.

Löysin tämmöisenkin googlettelemalla:

"Lähtöpalkka pääkaupunkiseudulla tradenomi- tai merkonomikoulutuksen omaavalle kirjanpitäjälle on +-2500 euron huiteilla. + Omien kokemusteni pohjalta maakunnissa palkkataso voi yleisesti olla jopa 500 euroa alempi kuukaudessa kuin pääkaupunkiseudulla."

https://valjas.fi/kirjanpitajan-palkka/

Vierailija
42/69 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavsti kirjanpitäjistä tehdään tosi-tv-ohjelma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia palkkoja nostaa kiinteistökirjanpitäjä ja millasella yhtiömäärällä?

Vierailija
44/69 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että kirjanpitäjän vuosipalkka jää alle 30 000, mutta laskutustavoite saattaa olla yli sata tuhatta.

Vierailija
45/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten nämä palkat on näin matalia. Nyt alkoi pelottaa kun valmistun 3-vuoten päästä kauppatieteiden maisteriksi, ja monethan aloittaa kirjanpitäjän hommista. Vertailun vuoksi, olen tienannut huoltoasemalla työskennellessä noin 2350-2650€/kk.

Vierailija
46/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä palkkojahan teillä on ja tietysti jäi lomarahat jyvittämättä. Parempi liksa kuin lähihoitajilla ja samaa tasoa kuin sairaanhoitajilla, jotka sentään tekevät vastuullista ja arvokasta työtä. Kirjanpitäjä on verottajan kätyri.

Vierailija
47/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat on ihan naurettavia tilitoimistoissa. Itsellä oli alkupalkka 2000 euron luokkaa, ja tuota sain useamman vuoden ajan, vaikka osaaminen kehittyi huimasti. Vaihdoin työpaikkaa ja palkka nousi heti reilusti. Tällä hetkellä tienaan samoissa hommissa 3500. Eipä ole vieläkään kehumista, mutta työhön nähden ihan ok palkka.

Vierailija
48/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kirjanpitäjät valkkaa parhaimmat businekset itselle, näkee kuitenki mitkä kannattaa parhaiten

Vierailija
49/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat on ihan naurettavia tilitoimistoissa. Itsellä oli alkupalkka 2000 euron luokkaa, ja tuota sain useamman vuoden ajan, vaikka osaaminen kehittyi huimasti. Vaihdoin työpaikkaa ja palkka nousi heti reilusti. Tällä hetkellä tienaan samoissa hommissa 3500. Eipä ole vieläkään kehumista, mutta työhön nähden ihan ok palkka.

Se jäi vielä mainitsematta, että nykyisessä työpaikassa maksetaan ylityökorvauksia, mikä taitaa olla aika harvinaista näissä hommissa. Pahimpien tilinpäätöskiireiden aikana voi saada melkein tuplapalkan. Toki töitäkin joutuu painamaan niska limassa, mutta siitä saa sentään kunnon korvauksen. Usein tällä alalla kerrytetään vaan tuntisaldoja.

Vierailija
50/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanha ketju. Nykyään kirjanpito-ohjelmat ovat niin helppoja, ettei tarvitse kuin painaa nappia.

Vierailija
51/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talenomilla alkupalkka 1900-max 2200.

Jo monella on vuodenkin jäljeen palkka tuo 2200 e vaikka muuta luvataan.

2200 e teet konsernitilinpäätöksiä ja sulla on 32 asiakkaan lista : peruskirjanpito plus talouden tulkintaa, palkkaa vai osinkoa laskelmia yms... Jep jep. Lestafirma.

Ja ovi käy todella tiuhaan

Nyt on pulaa kirjanpitäjistä, miksi suostutte tuollaisiin palkkoihin??

Vierailija
52/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2200 e teet konsernitilinpäätöksiä ja sulla on 32 asiakkaan lista : peruskirjanpito plus talouden tulkintaa, palkkaa vai osinkoa laskelmia yms... Jep jep. Lestafirma.

Tuo on kyllä kumma pulju, minulle tarjottiin 2.500 e lähtöpalkaksi, pieni tilitoimisto tarjosi 2.600 e samaan aikaan. Jäin kuitenkin entisiin hommiin sillä kertaa. Tämä Oulussa 3 v. Sitten.

Vierailija
53/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pulaa kirjanpitäjistä, miksi suostutte tuollaisiin palkkoihin??

Työpaikan vaihtaminen tällä alalla ei aina ole helppoa. Irtisanomisaika työntekijän puolelta voi olla 2-3 kuukautta, kaikki työnantajat eivät pysty odottamaan uutta työntekijää niin kauaa. Lisäksi tulee halvemmaksi ottaa joku kokematon vastavalmistunut.

Vierailija
54/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun palkkani on 2600,00 euroa uudellamaalla. Paskasta työstä paska palkka.

Oi minä sain 3467 € kun oli yleisihteerinä. Onpa sinulla huono palkka.

Vierailija
55/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun palkkani on 2600,00 euroa uudellamaalla. Paskasta työstä paska palkka.

Oi minä sain 3467 € kun oli yleisihteerinä. Onpa sinulla huono palkka.

Aika vaikea uskoa tuota palkkaa!

Vierailija
56/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa isoissa tilitoimistoissa ovet käy tiuhaan. Työmäärät on järkyttävän suuria, palkat järkyttävän pieniä. Eivätkä ne tosiaan lupauksista huolimatta nouse siitä alkupalkasta yhtään mihinkään.

Vierailija
57/69 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kirjanpitäjät valkkaa parhaimmat businekset itselle, näkee kuitenki mitkä kannattaa parhaiten

Kaikista minun asiakkaista parhaiten on kannattanut autokauppa. Yrittäjä hankki saksasta käytettyjä autoja ja möi niitä suomessa. Toiseksi kannattavin oli romukauppias. Pitäisi tosiaan vaihtaa alaa. :D

Vierailija
58/69 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista minun asiakkaista parhaiten on kannattanut autokauppa. Yrittäjä hankki saksasta käytettyjä autoja ja möi niitä suomessa. Toiseksi kannattavin oli romukauppias. Pitäisi tosiaan vaihtaa alaa. :D

Vaatekauppiaaksi en alkaisi ikinä 😉

Vierailija
59/69 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme. En suostuisi ikinä tekemään tätä hommaa tuolla palkalla. Koulusta valmistuneena taisin tehdä alle 2 tonnilla, kun olin vain niin innoissani oikeista töistä. Tilintarkastaja puuttui mun palkkaan (kiitos hänelle), palkka nousi oikealle tasolleen silloin. Muutaman kerran esimiehet on korottaneet.... Nyt on palkka 3400e/kk.... pienemmällä en näitä hommia enää suostu tekemään. Mä tosin teen töitä isossa konsernissa, tilinpäätökset joka kk, mutta vaatimuksista pitääkin maksaa, joustosta, stressistä jne. Ei kyllä missään tapauksessa kenenkään tilinpäätöstaitoisen kirjanpitäjän pitäisi tehdä työtä alle 3000e/kk. Joskus pienen silpun pyörittäminen voi olla työläämpää, kuin isojen kokonaisuuksien.

Vierailija
60/69 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttopalkka kuukaudessa on minulla on vähän yli 2600 euroa. Lisäksi erilaisia bonuksia saan vuodessa sen verran että jos jakaa kuukaudelle niin bruttopalkka nousee vajaaseen 2800 euroon. Työkokemusta vajaa kolme vuotta ja pk-seudulla olen. Aloittaessani palkka oli huomattavasti alle 2500 euroa.

Vaikka palkkani ei sinällään ”hyvä” ole niin tällä hetkellä olen siihen melko tyytyväinen. Vuoden päästä jos se on edelleen sama niin en enää ole kovin tyytyväinen.