Kirjanpitäjän palkka tilitoimistossa
Tilitoimistossa työskentelevät kirjanpitäjät, kertokaas paljonko saatte palkkaa ja missä päin Suomea olette :)
Kommentit (69)
Mun palkka 2900e ja Oulun liepeillä ollaan. Toiveissa, että vuoden päästä palkka alkaa kolmosella.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly tulee hoitamaan kirjanpitäjän perushommat varmaan aika pian. Siis ALV:n laskemisen yms. Ehkä kuitteja pitää skannata tms.
Tätä hoettu viimeiset 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly tulee hoitamaan kirjanpitäjän perushommat varmaan aika pian. Siis ALV:n laskemisen yms. Ehkä kuitteja pitää skannata tms.
lol... kone laskee ne jo. Ihan samalla tavalla kuin kassakuiteissakin kassakone laskee alvit ettei kassatädin tarvitse ynnätä tuotteet ja alvit päässään.
Ei se työ sitä ole. Ei edes kuittien suora vienti. 80% työstä on varmistaa ettei tule laskuja tuplana tai että tulevat ylipäätänsä mukaan. Kokonaisuuden hallinta. Itse syöttämiset ja laskemiset ei oo mitään.
Oma liksa on vajaa 100e/h tosin vaan ~12h/kk.
Talenomilla alkupalkka 1900-max 2200.
Jo monella on vuodenkin jäljeen palkka tuo 2200 e vaikka muuta luvataan.
2200 e teet konsernitilinpäätöksiä ja sulla on 32 asiakkaan lista : peruskirjanpito plus talouden tulkintaa, palkkaa vai osinkoa laskelmia yms... Jep jep. Lestafirma.
Ja ovi käy todella tiuhaan
2700 eur/kk, 28 h viikkotyöajalla. Tilinpäätöstaitoinen, ts. hoidan oman asiakaskuntani kokonaan, myös palkanlaskennan ym. Koulutus merkonomi, työkokemus 15 v, kehyskunta, pieni yksityinen tilitoimisto.
Minulle tarjottiin 14 Eur h eli sehän tekisi sitten 2240/kk tilitoimistokokemusta ei ole, mutta kirjanpitoja olen tehnyt 15 v ja veroilmoitukset. Taloushallinnon ammattitutkinto taskussa. Onko liian vähän, paikka Pohjanmaalla.
kaikki sitten yksiyrittäjiksi ja snäkäriä pyörittämään, niitähän ei ole tarpeeksi.
"jälkiruokatarjouksia täältä!, hei ilman tes siä, mä höönan kans! "
näin se snäkäri nostaa tunkit pysthyn. ja plakat noussee?
1900 e/kk isossa konserni tilitoimistossa ja n. 100 omaa asiakasta. Hirveät työolot.
Oppisopimuksella tilitoimistossa reilun vuoden ollut ja ei aiempaa kokemusta. Brutto 2100e/kk.
3300e / kk, isompi kaupunki pääkaupunkiseudun ulkopuolella, yli 10 vuotta alalla. Palkat ovat varsinkin uran alkupuolella kehnot, mutta ensimmäiset vuodet kannattaa sinnitellä ja suorittaa KLT. Osaavista konkareista on pulaa, ja sitten kun on semmoiseksi kasvanut, saa aika vapaasti valita mihin tahtoo mennä töihin. Ja harmillista kyllä, tilitoimistoalalla parhaat palkankorotukset saa työpaikkaa vaihtamalla.
3100 ja just pomo tarjosi korotusta 3500. Pieni tilitoimisto pääkaupunkiseudulla. Olen tyytyväinen.
2 800 €, mutta tulee nyt nousemaan kun aloitan tiiminvetäjänä tai toimistopäällikkönä. Palkka ja tehtävänkuva ovat vielä vähän auki.
Vaihdoin isosta yrityksestä takaisin tilitoimistoon ja samalla palkka aleni. Sopii tähän elämäntilanteeseen ja kiva päästä tekemään töitä nuorten, uransa alussa olevien kirjanpitäjien kanssa. Pidän siitä, kun saa toimia alastaan innostuneiden tulokkaiden tukena.
Niin, ja Tampereella ollaan.
Iloinen kirjanpitäjä kirjoitti:
3100 ja just pomo tarjosi korotusta 3500. Pieni tilitoimisto pääkaupunkiseudulla. Olen tyytyväinen.
3600 € Helsingissä, joustava työ ja hyvät edut. Työtä on kiireaikaan paljon ja joustoja vaaditaan. Lisäksi teen paljon kansainvälisiä yhtiöitä ja veroneuvontaa.. Olen ihan kohtuullisen tyytyväinen.. Tämän viestin perusteella, ei tältä alalta juuri enempää voi saada. Pitäisi pyrkiä esimiestehtäviin tms..
Te, jotka sanotte työnne olevan paskaa, niin mikä siitä tekee niin vastenmielistä? Terveisin kirjanpitäjäksi opiskeleva
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka sanotte työnne olevan paskaa, niin mikä siitä tekee niin vastenmielistä? Terveisin kirjanpitäjäksi opiskeleva
Tilinpäätösaika on hirveää kiirettä ja stressaamista deadlinien kanssa. Triplamäärä töitä muutaman kuukauden ajan, sitten helpottaa. Muuten työ ok, mutta asiakastaitoja tarvitaan. Palkka liian pieni työn vaativuuteen nähden, reilut 2000 €/kk Tampereella.
No ei kyllä todellakaan kannata mennä tilitoimistoon töihin. Palkat ovat yleensä ihan surkeita, eikä niissä ole neuvotteluvaraa useinkaan. Työ vaatii TODELLA paljon osaamista ja sisältää paljon vastuuta. Siihen nähden palkat ovat aivan naurettavan huonoja.