Mitä tietoja HUS:n Navitaksessa on?
Miksi Navitas on olemassa? Kuka pääsee lukemaan sen tietoja? Pääseekö potilas itse?
Ihmetyttää lääkärini kommentti kanta.fi:ssä. Hän on eilen kirjoittanut sinne käyntini jälkeen, että Navitaksen mukaan minulla on ollut aikanaan yksi tietty sairaus, vastaanotolla hän ei puhunut tästä sairaudesta mitään. Sairaudesta on lähes 15 v aikaa, eikä se ole sen jälkeen vaikuttanut millään tavalla elämääni.
Ottaa nyt päähän tuo lääkärin kommentti, koska nyt sen näkee kaikki, joilla on oikeus katsoa terveystietojani (olen rajoittanut jonkun verran tietojen luovutusta). Minkä ihmeen takia tuo sairaus piti mainita? Mitä v....ua? Lääkäri soittaa minulle laboratoriotuloksista ja aion kyllä kyllä kysyä asiasta. Kaiken lisäksi lääkärin kirjoittama teksti oli täynnä virheitä. Minulle kuulemma määrätty syöpäkontrollit kahden vuoden välein alkaen vuodesta 2010 (oikeasti vuodesta 2003) ja vasen korva tukossa (oli oikea korva), lisäksi oli kirjoittanut, että olen käynyt Sihteeriopiston (oli kylläkin ihan muu koulutus) + laittoi suuhuni sanoja, jotka hän itse sanoi yms.
Mistä tiedät että vuosiluvut ovat lääkärin virheitä? Hehä sanelevat tekstit ja sitten ne kirjoitetaan Pitäjänmäen toimipisteellä jossa sanelut puretaan. Eli joku sanelussa työskentelevä voinut tehdä virheen.