Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana ja minua hyvin kohteleva mies - joka pelaa lähes kaiken kotonaoloaikaansa

Vierailija
09.06.2017 |

Mies on muuten hyvä minulle ja ihana. Alkuaikoina mies ei pelannut, vaan teimme yhdessä asioita joita olen muidenkin parien kuvitellut tekevän - katsottiin televisiota, kokattiin, keskusteltiin jne. Oltiin asuttu jonkin aikaa yhdessä, kunnes mies jatkoi vanhaa ja rakasta harrastustaan: online-pelien pelaamista kavereidensa kanssa.

Ollaan asuttu 1,5 vuotta yhdessä ja tuntuu, etten sopeudu hänen elämäntyyliinsä. Kotona jos ollaan, pelataan pelejä 2-3 tuntia arki-iltaisin ja viikonloppuisin tietokoneella saatetaan istua koko päivä. Mies kuitenkin tekee kotitöitä hyvin ja viettää aikaa kanssani jonkin verran. Saatamme esimerkiksi katsoa jotain ohjelmaa yhdessä (joskin silloin ei saa tietenkään puhua) ja silloin tällöin kokkailemme. Tuntuu kuitenkin, että itse kaipaisin sellaista ilmapiiriä, että voisi harrastaa rentoa jutustelua ja vaikka vain olla lähekkäin. Miehen on kuitenkin "pakko tehdä koko ajan jotain".

Lisäksi tämä hänen oma harrastuksensa haittaa omaa kotoiluani, sillä kuulen miehen Skypettelyn jokaiseen talossa olevaan huoneeseen, enkä pysty itse kunnolla rentoutumaan. Olemme puhuneet isompaan asuntoon muuttamisesta, jolloin voisin olla rauhassa hänen pelailuiltaan. Peliajat ovat mielestäni myös sikäli huonot, että niiden prime time sijoittuu joka ilta kello 20-00 väliin, jolloin olen aina keskenäni. Välillä tingin omista yöunistani, jotta voin klo 00 katsoa miehen kanssa edes yhden televisio-ohjelman. On tylsää olla suhteessa, kun joutuu niin usein katsomaan itse televisiota tai tehdä vain omia juttuja.

Tiedän, että mies ei voi olla naisen harrastus ja tässä mietinkin, että vaadinko liikoja. Itse olen ollut aikuisiällä enemmän sitä tyyppiä, joka harrastaa muaalla kuin kotona. Käyn urheilemassa monta kertaa viikossa töiden jälkeen ja sen jälkeen olisi ihana vain "olla", kun pääsee kotiin. Nautin myös suunnattomasti keskustelemisesta ja unelmoin siitä, että minulla olisi juttuseuraa enemmän myös kotona.

Tiedän, että mies ei tästä muutu ja mietinkin, että vaadinko kuuta taivaalta. Mies on muuten tosiaan hyvä mies - komea, kunnollinen ja kohtelee minua hyvin. Ollaan kolmekymppisiä ja lapsettomia. Miten muut pariskunnat viettävät kotona aikaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sentään kotona. Voisihan hän istua nurkkapubissakin.

Vierailija
2/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vaihtamaan tarinavetoisiin yksinpeleihin. Verkkopeleissä on kiinni tuntikausia kerrallaan, ja usein kuukausi- tai vuositolkulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sentään kotona. Voisihan hän istua nurkkapubissakin.

Tiedän. Sen takia mietinkin, että olenko kohtuuton. Muutenkin on hyvä minua kohtaan.

Olen myös lukenut paljon threadeja, jossa nainen valittaa pelaavasta poikaystävästään, joka unohtaa tehdä kotityöt. Tämä minun mieheni kuitenkin kantaa kortensa kotona kokoon.

4/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Parisuhde on tavallaan aika vaikea laji, vaikka toisaalta parhaimmillaan se on luonnollista, elämän rikkautta lisäävää vuorovaikutusta. Jos toisella tai molemmilla osapuolilla on riippuvuusongelma, kuten puolisollasi mahdollisesti saattaa olla, parisuhteen dynamiikka häiriintyy. Kumppanien pitäisi olla vapaat niin muista ihmisistä (exät ym) kuin riippuvuuksistakin, voidakseen luoda terveen ja tasaväkisen suhteen.  Kuitenkin kumpikin on myös erillinen yksilönsä, jolla on vastuu itsestään ja siitä, minkä panoksen antaa parisuhteelle.

Mitä miehesi ajattelee asiasta itse?  Onko hänen mielestäänkin pelaaminen kohtuutonta? Onko hän aikeissa tehdä asialle jotain? Sinun on syytö muistaa, että sinä et voi vastata kumppanisi käytöksestä. Jos hän jatkaa samaa rataa, ainoa mihin itse voit vaikuttaa on se, jatkatko kyseisessä suhteessa. Miehesi itse vastaa siitä, muuttaako hän pelaamistaan. 

Vierailija
5/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vaihtamaan tarinavetoisiin yksinpeleihin. Verkkopeleissä on kiinni tuntikausia kerrallaan, ja usein kuukausi- tai vuositolkulla.

Mies on pelannut näitä moninpelejä vuositolkulla, on ollut niissä aikoinaan menestynyt ja haluaa edelleenkin pitää osaamistaan yllä ja kehittyä. Ymmärrän hänen pointtinsa. 

Meillä on myös Nintendo Switch, jolla mies pelasi erästä yksinpeliä noin 2 viikkoa. Hänen mielestään kuitenkin yksinpelaaminen on ok silloin tällöin, mutta liiallisena tylsää.

Olen itse ottanut osaa hänen harrastukseensa , kun rupesin itse pelaamaan samaa tarinavetoista yksinpeliä. Tosin, pelaan sitä aika harvakseltaan - ehkä sadepäivinä viikonloppuisin, jos ei ole muutakaan tekemistä. Tietotyö kuormittaa nuppia sen verran, ettei tee mieli pelata mitään töiden jälkeen vaan vain olla.

Eksäni oli samanlainen kuin minä, ei tarvittu mitään erityistä tekemistä vaan nautimme vain toistemme seurasta. Toki suhteessamme sitten oli toiset ongelmat, joiden vuoksi lopulta erosimme. Kaikissa suhteissa on omat vikansa siis - ehkä vaadin kuuta taivaalta pelaamisjutun kanssa.

Vierailija
6/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin lasten hankkimista harkita tarkkaan, jos siis sellaisia haluat. 

Vierailija
7/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun pitää miettiä miten paljon tuo häiritsee.

Mun mies pelasi kavereidensa kanssa alkuaikoina aika usein, ei mua häirinnyt, musta oli kiva vaikka lukea kirjaa siinä vieressä. Me tosin silloinkin juteltiin paljon enkä kokenut et mies olisi "kadonnut" pelimaailmaan jatkuvasti.

Mua ärsyttäis enemmän joku jatkuva treeneissä ja illanvietoissa ramppaaminen, munlaiselle kotihiirelle sopii hyvin, et toinen harrastaa enemmän kotona.

Vierailija
8/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eniten miehen pelaamisessa se, että myi oman koneensa, ja nyt pelaa mun itse kasaamalla, ja maksetulla pelikoneella... en siis itse pääse sitä käyttämään. Sitten hän valittaa, jos mä valitan, että haluan pelata siellä...

Mutta asiaan. Oletteko keskustelleet hänen kanssaan tästä? Olemme mieheni kanssa sopineet, että klo 21 - 22 (joskus 22-23) aikaan arki-iltana katsomme yhdessä sarjaa tms. ja vietämme sen ajan yhdessä. Hommattiin myös vastamelukuulokkeet, niin ei toisen metelöiminen häiritse, koska pieni asunto.

Välillä kaipaan enemmän yhteistä aikaa, huomiota, ja juttutuokioita, jolloin ilmaisen asian miehelle, ja vietämme sitten esimerkiksi koko päivän (tai vaikka muutaman tunnin) yhdessä.

Voitte toki myös pelailla yhdessä, jos löytyy kaksi konetta. Teimme tätä aiemmin mieheni kanssa, ja siinä samalla pystyi höpöttelemään turhanpäiväisyyksiä. Nyt vähän harmittaa, kun ei pysty sitä yhdessä tekemään.

Vierailija
9/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastat jotain muuta. Esimerkiksi urheilet tai jotain. Se on miehen harrastus ja ajanviettotapa. En tiedä häiritseekö sua siinä vain se että se tapahtuu kotona ja että se on pelaamista verrattuna että mies kävisi vaikka salilla 4krt viikossa ja kolmesti vaikka uimassa tai jonkin kielen tunneilla. Samahan aika niihinkin menisi. Joo kyllähän se ajankohta ehkä sinua häiritsee, mutta muuta silloin omaa rytmiäsi. Joku syy varmasti siihen on että juuri 20 eteenpäin pelaa ja monissa ryhmässä tehtävissä harrastuksissa on joku aika oli se sitten tiistaisin 18-19 joogatunti tai 20 eteenpäin tietsikkapeli.

Vierailija
10/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on peliriippuvuus. Tunnistat sen siitä, että jos se ei pääse pelaamaan vaikka sähkökatkon takia, niin se ahdistuu ja muuttuu levottomaksi.

Vierailija
11/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi mukautua sinun rytmiisi. Itse sanoit urheilevasi monta kertaa viikossa töiden jälkeen. Vietä se aika miehesi kanssa ja urheile silloin kuin mies pelaa. Ehkä juuri sinä olet lenkkeilemässä miehesi prime time ajan?

Vierailija
12/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen pitäisi mukautua sinun rytmiisi. Itse sanoit urheilevasi monta kertaa viikossa töiden jälkeen. Vietä se aika miehesi kanssa ja urheile silloin kuin mies pelaa. Ehkä juuri sinä olet lenkkeilemässä miehesi prime time ajan?

Mutta jos mies pelaa joka ilta klo 20:00-00:00 niin ei ap varmaan nyt sentään voi lenkkeillä joka ilta juuri tuota yötä vasten olevaa neljää tuntia?

Vierailija
13/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on muuten hyvä minulle ja ihana. Alkuaikoina mies ei pelannut, vaan teimme yhdessä asioita joita olen muidenkin parien kuvitellut tekevän - katsottiin televisiota, kokattiin, keskusteltiin jne. Oltiin asuttu jonkin aikaa yhdessä, kunnes mies jatkoi vanhaa ja rakasta harrastustaan: online-pelien pelaamista kavereidensa kanssa.

Ollaan asuttu 1,5 vuotta yhdessä ja tuntuu, etten sopeudu hänen elämäntyyliinsä. Kotona jos ollaan, pelataan pelejä 2-3 tuntia arki-iltaisin ja viikonloppuisin tietokoneella saatetaan istua koko päivä. Mies kuitenkin tekee kotitöitä hyvin ja viettää aikaa kanssani jonkin verran. Saatamme esimerkiksi katsoa jotain ohjelmaa yhdessä (joskin silloin ei saa tietenkään puhua) ja silloin tällöin kokkailemme. Tuntuu kuitenkin, että itse kaipaisin sellaista ilmapiiriä, että voisi harrastaa rentoa jutustelua ja vaikka vain olla lähekkäin. Miehen on kuitenkin "pakko tehdä koko ajan jotain".

Lisäksi tämä hänen oma harrastuksensa haittaa omaa kotoiluani, sillä kuulen miehen Skypettelyn jokaiseen talossa olevaan huoneeseen, enkä pysty itse kunnolla rentoutumaan. Olemme puhuneet isompaan asuntoon muuttamisesta, jolloin voisin olla rauhassa hänen pelailuiltaan. Peliajat ovat mielestäni myös sikäli huonot, että niiden prime time sijoittuu joka ilta kello 20-00 väliin, jolloin olen aina keskenäni. Välillä tingin omista yöunistani, jotta voin klo 00 katsoa miehen kanssa edes yhden televisio-ohjelman. On tylsää olla suhteessa, kun joutuu niin usein katsomaan itse televisiota tai tehdä vain omia juttuja.

Tiedän, että mies ei voi olla naisen harrastus ja tässä mietinkin, että vaadinko liikoja. Itse olen ollut aikuisiällä enemmän sitä tyyppiä, joka harrastaa muaalla kuin kotona. Käyn urheilemassa monta kertaa viikossa töiden jälkeen ja sen jälkeen olisi ihana vain "olla", kun pääsee kotiin. Nautin myös suunnattomasti keskustelemisesta ja unelmoin siitä, että minulla olisi juttuseuraa enemmän myös kotona.

Tiedän, että mies ei tästä muutu ja mietinkin, että vaadinko kuuta taivaalta. Mies on muuten tosiaan hyvä mies - komea, kunnollinen ja kohtelee minua hyvin. Ollaan kolmekymppisiä ja lapsettomia. Miten muut pariskunnat viettävät kotona aikaa?

Miten miehen pelaaminen sitten haittaa tuota haluasi vain olla kotona urheilusuorituksesi jälkeen?

Vierailija
14/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että haet jonkinlaista "täydellistä elämää". Mikään ei kuitenkaan oikeasti ole täydellistä vaan usein täysin painajaista.

Vierailija
15/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko lapsia? Aikooko se pelata kaikki illat ja viikonloput silloinkin, kun teillä on vauva tai pieni lapsi?

Vierailija
16/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa päivät jolloin olette yhdessä, eikä mies pelaa :)

Vierailija
17/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt lapset hakea joku kompromissi. Ettekö voi sopia, että joka toinen viikonloppu on pelaamisviikonloppu ja joka toinen on teidän treffiviikonloppu? Tai että jos mies pelaa arki-illat, niin viikonloppuisin hän keskittyy teidän yhdessä olemiseen.

Toki sinun täytyy sitten vastaavasti joustaa jossain sinun tekemisessä, josta mies pyytää että joustat. Esim. jos miestä harmittaa että teillä on päivällinen liian myöhään koska käyt aina salilla töiden jälkeen, niin jousta siitä ja mene vaikka vasta päivällisen jälkeen salille tms.

Vierailija
18/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ottaa muuten kantaa, muulostaa siltä, että tingit omista tarpeistasi miellyttääksesi miestä (esim. miksi mies ei voi katsoa sinun kanssa jotain ohjelmaa 20-21, ja pelata 21-01?). Ihan ensimmäiseksi sinun kannattaa vaihtaa asennetta sen suhteen. Ole itsekkäämpi. Jos et ole onnellinen suhteessa, niin eroa. Ei ole mitään syytä, miksi olisi pakko olla suhteessa vain siksi että olisi suhteessa.

Vierailija
19/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastat jotain muuta. Esimerkiksi urheilet tai jotain. Se on miehen harrastus ja ajanviettotapa. En tiedä häiritseekö sua siinä vain se että se tapahtuu kotona ja että se on pelaamista verrattuna että mies kävisi vaikka salilla 4krt viikossa ja kolmesti vaikka uimassa tai jonkin kielen tunneilla. Samahan aika niihinkin menisi. Joo kyllähän se ajankohta ehkä sinua häiritsee, mutta muuta silloin omaa rytmiäsi. Joku syy varmasti siihen on että juuri 20 eteenpäin pelaa ja monissa ryhmässä tehtävissä harrastuksissa on joku aika oli se sitten tiistaisin 18-19 joogatunti tai 20 eteenpäin tietsikkapeli.

Niimpä. Mua vain harmittaa tämä (ainoa) harrastus, joka on sellainen johon en halua ottaa osaa. Tietokonepelien pelaaminen on erittäin yleistä, olen oppinut. Jostain kumman syystä olen kasvanut maailmassa, jossa kukaan kaverini ei pelejä pelaa. En tiedä, mistä edes aloittaisin jos aloittaisin.

Jos mies kävisi juuri salilla, uimassa tai opiskelemassa kieliä olisi se minun mielestäni mukavaa, sillä silloin haluaisin itsekin tulla mukaan. Olemme puhuneet paljon tästä, että olemmeko vain liian erilaisia sitten toisillemme.

Miehen mukaan oma seurankipeyteni johtuu siitä, että minulla ei ole paljon kavereita täällä uudessa asuinkaupungissamme. Voi olla, että osasyy on se. Toisaalta en kuitenkaan joka ilta muutenkaan kavereiden kanssa haluaisi viettää montaa tuntia, vaikka minulla olisi entinen ystäväpiirini täällä.

Vierailija
20/31 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mies pelaa joka ilta klo 20:00-00:00 niin ei ap varmaan nyt sentään voi lenkkeillä joka ilta juuri tuota yötä vasten olevaa neljää tuntia?

Ap kirjoitti että pelaa 2-3h klo 20-24 välisenä aikana. Eli kyllä tunnin lenkki tai mikä tahansa urheilu ehtii hyvin ja sen perään kun käy suihkussa ja hoitaa muut iltarutiinit niin kyllä siinä helposti menee 2h.

Pointtinani oli että miksi juuri apn päivärytmi on oikea ja miksi hän vaatii miestä mukautumaan siihen, eikä itse voi mukautua miehen jos tämä apta häiritsee. Sillä jos ap urheilee töiden jälkeen niin en usko hänen olevan kotona hirveän aikasin, jos ajattelee että työr loppuisi esim 16.00 ja matkoihin menee yhteensä tunti ja urheiluun tunti ja urheilivaatteiden vaihdot yms yhteensä puol tuntia - eli ap on kotona aikasintaan 18.30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi