Miten voi Kokoomuksen ja Vihreiden kannatus olla noin korkealla?
Kommentit (49)
Koska suomalaiset on tyhmiä. Liian moni on syntynyt hyvinvointivaltioon tietääkseen,millaista elämä oli sitä ennen. Niin kauna kuin Kokoomus on hallituksessa, hyvinvointivaltiota ajetaan alas.
Sitten, kun kansaa saa maistaa, millaista on elää toisenalisessa valtiossa, itketänkin mennyttä, joka on aiheutettu ihan itse.
Vihreillä ei ole mitään annettavaa kuin itselleen. Vihreiden vaatimukset päästöjen suhteen ovat kohtuuttomat, joten heisän pääsynsä hallitukseen tarkoittaisi taas kerran jäljelläolevan teollisuuden ja muunkin yritystoiminnan siirtämistä ulkomaille.
Koska kansa saa sellaiset päättäjät kuin se ansaitsee.
Vihreät ovat ainoa nykyaikainen aikaansa elävä eurooppalainen puolue.
Kokoomuksesta en ymmärrä miksi. Sehän on täysin populistinen ja oikeastaan aika vasemmalla. Vihreät ovat ehkä ainoa aidosti oikeistolainen liberaali puolue jota menestyjät äänestävät.
Kokoomuksen suosion kyllä ymmärrän, mutta vihreiden en sitten millään. Suuri osa ihmisistä on pikkuhiljaa alkanut ymmärtämään, ettei ole vassareiden taikaseinää mistä voidaan kahmia rahaa loputtomiin sosiaalietuuksiin. Ja ihan omin silmin näen joka päivä kuinka parhaassa työiässä olevat ihmiset makaa päivät kotona kun sossu maksaa aivan kaiken. Siis aivan kaiken. Tää valtio ei oikeasti kohta enää kestä nykyistä patjalle ruokittavien määrää.
Oikeistopopulismin aika on lopullisesti ohi, Trumpin valinta oli käänne. Nyt populistit ottavat turpiin kaikissa vaaleissa ja liberaalidemokraattiset voimat jyräävät.
Ihmiset ovat kyllästyneet persujen sekopäiseen jytkyttelyyn.
Helsingissä kokoomus ja vihreät ovat olleet suurimmat puolueet jo vuosia. Nyt muu Suomi seuraa perässä.
Persuihin pettyneet on siirtynyt kokoomukseen, ja kaikki alle eläkeläiset demarinaiset äänestää nykyään vihreitä. Miehethän on demareista häipynyt jo aikaa sitten.
Kokoomus ja vihreät ovat onnistuneet rasismin vastaisessa sodassa. Keskusta ja perussuomalaiset ovat sortuneet hyysäämään rasisteja ja siksi niiden kannatus laskee.
Itse ihmettelen miten Keskustan kannatus voi olla tota luokkaa. Se on jotain aivan käsittämätöntä
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen suosion kyllä ymmärrän, mutta vihreiden en sitten millään. Suuri osa ihmisistä on pikkuhiljaa alkanut ymmärtämään, ettei ole vassareiden taikaseinää mistä voidaan kahmia rahaa loputtomiin sosiaalietuuksiin. Ja ihan omin silmin näen joka päivä kuinka parhaassa työiässä olevat ihmiset makaa päivät kotona kun sossu maksaa aivan kaiken. Siis aivan kaiken. Tää valtio ei oikeasti kohta enää kestä nykyistä patjalle ruokittavien määrää.
Missä näitä työttömiä jatkuvasti makaa? Minusta TE-toimistot jne. voi ihan hyvin lakkauttaa. Tämä sakki joka ei työllisty, on osaltaan itse siihen syyllisiä. Minulle sataa työtarjouksia aloilta, joihin ei ole edes koulutusta. Ihmiset olettavat, että töitä saa edelleen lähettämällä hakemuksia (niin saa työpaikan ehkä 5% työllistyvistä), sitten ollaan kotona työttömänä ja CV alkaa näyttää päivä päivältä huonommalta. Ihmisille pitäisi opettaa nykypäivän tapa hakeutua työelämään, tama sakki on jämähtänyt 90-luvulle.
Minusta on ihan selvää ketkä äänestävät kokoomusta ja vihreitä, mutta keskustan kannatuksen määrää en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistopopulismin aika on lopullisesti ohi, Trumpin valinta oli käänne. Nyt populistit ottavat turpiin kaikissa vaaleissa ja liberaalidemokraattiset voimat jyräävät.
"Liberaalidemokraattisella" ja Vihreillä ei ole yhtään mitään tekemistä keskenään. Vihreäthän on kuin eläkeläiset taloyhtiön hallituksessa - haluavat määrätä ja sanktioida aivan kaiken.
Selkeä kehityskulku. Kokoomus totesi, että heitä äänestävät paremmin koulutetut. Tästä syystä luotiin ammattikorkeakouluja, jolloin merkonomitasoisesta ihmisestä tulikin korkeakoulutetttu. Näin kokoomus sai lisää kannatusta, vaikka eipä tuo hurja koulutustason nousu ole lisännyt ainakaan työpaikkoja saati osaamista.
Tästä päästäänkin Vihreisiin: idiotismin lisääntyessä betonipunkkereissa asustavat liberalisteiksi itseään kutsuvat näkevät saatanoita joka puolella ja niitä haukkumalla saa lisää kannattajia. Parasta on tietenkin se, että kiitos Vihreiden, ihmiset lapsista aikuisiin sairastuu hometalojen myrkkyihin, ajaa pienellä riisikupilla rekan perässä kun ohi ei pääse, syö matoja joilla on tunteita jne.
Vierailija kirjoitti:
Selkeä kehityskulku. Kokoomus totesi, että heitä äänestävät paremmin koulutetut. Tästä syystä luotiin ammattikorkeakouluja, jolloin merkonomitasoisesta ihmisestä tulikin korkeakoulutetttu. Näin kokoomus sai lisää kannatusta, vaikka eipä tuo hurja koulutustason nousu ole lisännyt ainakaan työpaikkoja saati osaamista.
Tästä päästäänkin Vihreisiin: idiotismin lisääntyessä betonipunkkereissa asustavat liberalisteiksi itseään kutsuvat näkevät saatanoita joka puolella ja niitä haukkumalla saa lisää kannattajia. Parasta on tietenkin se, että kiitos Vihreiden, ihmiset lapsista aikuisiin sairastuu hometalojen myrkkyihin, ajaa pienellä riisikupilla rekan perässä kun ohi ei pääse, syö matoja joilla on tunteita jne.
Onpa ala-arvoista argumentointia.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän vihreitä enkä asu missään betonibunkkeririssa (mielestäni alentava tapa kuvata kenenkään asuntoa). Asun puutalossa. En kutsu itseäni liberalistiksi, vaan olen sellainen. En näe missään mitään saatanoita enkä hauku ketään. Miksi se olisi minun vika, että ihmiset sairastuvat homesairauksiin? Ja miksi se olisi minun vika, että joku ostaa pienimoottorisen auto, jos tarvitsee isompaa. Hyönteisten syönti vaan saattaa olla erittäinkin lähellä tulevaisuudessa, mitä vikaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vihreät ovat ainoa nykyaikainen aikaansa elävä eurooppalainen puolue.
Kokoomuksesta en ymmärrä miksi. Sehän on täysin populistinen ja oikeastaan aika vasemmalla. Vihreät ovat ehkä ainoa aidosti oikeistolainen liberaali puolue jota menestyjät äänestävät.
Vihreät on kokoomuksen apupuolue. Kokoomuksen puisto-osasto. Ymmärtäkää jo.
Ihmiset haluaa kuulua samaan porukkaan menestyjien ja varakkaiden kanssa joten he äänestävät kokoomusta vaikka olisivatkin oikeasti keskituloisia tai sitä köyhempiä.
Itse koitan tässä vaiheessa lypsää kaikki mahdolliset etuudet. Taidan kuitekin ehtiä kuolla ennen lopullista romahdusta. Jääkööt vaikka minkälaiset rauniot, ei ole lapsia joten ei ole minun murhe. Äänestän aina mahdollisimman vasemmistolaista ehdokasta, joka haluaa jakaa rahaa ja etuuksia. Miksi äänestäisin kokomuusta tai vihreitä? Nämä puolueet eivät yksinkertaisesti enää ehdi hyödyttämään minua millään tavalla.