Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Drymaxx-takki vedenpitävä?

Vierailija
08.06.2017 |

Pitääkö se kunnon vesisadetta vai onko vain tihkun kestävä? Onko kellään kokemusta, kuinka lujaa satoi ja kastuitko yhtään?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä Drymaxx takki jossa vedenpitävyys 8000mm ja hyvin kestää sateen kun sateen! Vaeltamisessa käytän ja vielä en ole kastunut sen kanssa (:

Millainen on ollut pahin sade jossa olet ollut? Kuinka rankasti vettä tuli ja eikö edes takin yläosa kastunut läpi? Pitääkö huppukin vettä? Juuri tuollaista asua olen hankkimassa! Raiskin DrymaxX 8000 mm /ap

Olen kaatosateessa ollut, mutta se ei kauaa kestänyt. Ei silloin kastunut. Ja myös koko päivän kestäneessä tihku/normi sateessa vaeltanut ja kuivana pysynyt. Silloin tosin taukopaikalla sain aina takin ulkoa kuivaksi ennen uudelleen ulos lähtöä. Itsellä Haltin takki. Huppu kyllä pitää vettä

Vierailija
22/26 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se kaatosade ei kauaa kestänyt, takki kesti siis tosi hyvin sen sateen (': kylläpä sitä osaa huonosti kirjoittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se kaatosade ei kauaa kestänyt, takki kesti siis tosi hyvin sen sateen (': kylläpä sitä osaa huonosti kirjoittaa

Tosi hyvä! Kiitos sulle! Mun tuulitakkini ei kestänyt yhtään kaatosateessa. Hupusta ja yläosasta tuli läpi saman tien ja lyhyen kuuron aikana ehti kastua kauttaaltaan läpimäräksi. Normisateessa se kestää jotain 15 min mutta sitten alkaa tulla kunnolla läpi. Ei siis toivoakaan että pysyisi kuivana tunnin ulkoilun ajan vesisateessa tai puolen tunnin pyöräilymatkan. Juuri tällaisen Drymaxx-asun minä aion hankkia itselleni. Eipähän tarvitse välittää enää sateesta :-) Kiitos sulle vielä kerran käytännön kokemuksistasi vesisateessa! /ap

Vierailija
24/26 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä! Kiitos sulle! Mun tuulitakkini ei kestänyt yhtään kaatosateessa. Hupusta ja yläosasta tuli läpi saman tien ja lyhyen kuuron aikana ehti kastua kauttaaltaan läpimäräksi. Normisateessa se kestää jotain 15 min mutta sitten alkaa tulla kunnolla läpi. Ei siis toivoakaan että pysyisi kuivana tunnin ulkoilun ajan vesisateessa tai puolen tunnin pyöräilymatkan. Juuri tällaisen Drymaxx-asun minä aion hankkia itselleni. Eipähän tarvitse välittää enää sateesta :-) Kiitos sulle vielä kerran käytännön kokemuksistasi vesisateessa! /ap

Miksi jauhat tätä samaa aina uudestaan ja uudestaan, miten tuulitakista menee vesi läpi? Näitä ketjuja on ainakin 100. Etkö voi jo uskoa, että tuulitakki ei ole sadetakki? Sinulle on kerrottu sataan kertaan eri vaihtoehdot goretexeistä yms. joten voisitko jo vähitellen uskoa ja käydä hankkimassa sen oikeasti vedenpitävän takin, ettei tarvitse enää täällä valittaa, miten tuulitakista menee vesi läpi?

Vierailija
25/26 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan Haltin Drymaxx pyöräreissulla. Kaatosateessa poljin ja vesi ei tullut läpi. Kaverilla oli joku muu takki ja kastui.

Kaveria varmaan keljutti ihan vietävästi ;-)

Kaverini saa syyttää kyllä ihan itseään kastumisesta :)  Varautui monen päivän pyöräreissuun tuulitakilla ja eikä ottanut mukaan kunnon sadevarusteita. Syynä tähän oli että halusi mahdollisimman vähän painoa pyörälaukkuihin.

Vierailija
26/26 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö se kunnon vesisadetta vai onko vain tihkun kestävä? Onko kellään kokemusta, kuinka lujaa satoi ja kastuitko yhtään?

Kyllä pitää vettä hyvin. Pitää tosin myös hien sisäpuolella tosi hyvin. Mielestäni hengittävyys on ihan paska verrattuna kilpaileviin vähän nimekkäämpiin kalvoihin.