Onko Drymaxx-takki vedenpitävä?
Pitääkö se kunnon vesisadetta vai onko vain tihkun kestävä? Onko kellään kokemusta, kuinka lujaa satoi ja kastuitko yhtään?
Kommentit (26)
Niitä drymaxxeja on eri "vahvuisia" eli riippuen sen minkä ostaa, vedenpitävyys on suurempi/pienempi. Kannattaa huomioida tietysti, että silloin kun vaate on vedenpitävä, joutuu tinkimään vaatteen hengittävyydestä.
Itsellä on on ollut yksi drymaxx-takki vuosia. Käytän sitä, kun on luvassa sadekuuroja tai tihkusadetta. Kunnon sadetta se ei pidä, silloin laitan goretexin tai perinteisen sadetakin.
Eli siis sulla 1Drymaxx imee vettä aivan kuten mikä tahansa tuulitakki?
Vierailija kirjoitti:
Niitä drymaxxeja on eri "vahvuisia" eli riippuen sen minkä ostaa, vedenpitävyys on suurempi/pienempi. Kannattaa huomioida tietysti, että silloin kun vaate on vedenpitävä, joutuu tinkimään vaatteen hengittävyydestä.
Itsellä on on ollut yksi drymaxx-takki vuosia. Käytän sitä, kun on luvassa sadekuuroja tai tihkusadetta. Kunnon sadetta se ei pidä, silloin laitan goretexin tai perinteisen sadetakin.
Eli siis jos vettä sataa rankasti niin sun Drymaxeista tulee kunnolla läpi? Entä se goretex, mitä eroa siinä on, eikö ne ole molemmat saman tyyppisiä? Tuleeko siitä läpi jos sataa rankasti?
Niin ja tässä mun kysymässä takissa johon kuuluu myös housut vesipilari on 8000 mm.
Goretex on paljon kalliimpaa kuin Drymaxx.
Vierailija kirjoitti:
Joku vanha takki on drymaxx eikä se kyllä vettä pidä (enää).
Kuinka vanha se sitten on ja pitikö se uutena vettä?
Kuinka hyvä hengittävyys on tuulitakkiin verrattuna?
Kestääkö 8000 mm Drymaxx 25 min kaatosadetta?
Ne on kuin teltan seinä. Ei ne varsinaisesti lorota vettä sisään mutta tuntuvat sateella kosteilta myös sisäpuolelta. Oikeasti vaatteet ei kastu, mutta tuntuu siltä.
Eli siis jos kolealla säällä Drymaxien alle pukee esim. paksun hupparin niin sittenkö olo pysyy kuivana kun se sisäpuoli ei ole ihoa ja aluspaitaa vasten? Tuulitakin kanssahan paksukaan välikerros ei auta kun se kastuu takin läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kuin teltan seinä. Ei ne varsinaisesti lorota vettä sisään mutta tuntuvat sateella kosteilta myös sisäpuolelta. Oikeasti vaatteet ei kastu, mutta tuntuu siltä.
Eihän se haittaa jos vain vähän kostuu sisäpuolelta. Kumisissa sadevaatteissakin kosteus tiivistyy sisäpinnnalle. Äkkiähän se kuivaa kun menee sisälle eli paljon parempi kuin perinteinen tuulipuku.
Viime syksynä yhtenä aamuna kaatosateessa pyöräillessä minun tuulipukuni lorotti oikein kunnolla vedet sisään niin että meni välikerroksestakin läpi alusvaattesiin asti. Olo ei ollut kostea vaan todella märkä ja viluinen enkä saanut vaatteitani kuivaksi koko päivänä ennen kuin kotona vaihdoin kuivat päälle iltapäivällä.
Onko 8000 mm riittävä vesipilari perusulkoilussa ja pyöräilyssä?
Drymaxx goretex yms on eri firmojen merkkejä samantyylisille sadetta pitäville kalvoille. https://patarumpu.fi/2014/10/27/saa-on-pukeutumiskysymys-5-faktaa-tekni…
Siinä on aika hyvin tiivistetty noi.
Siis onko noiden Drymaxien ym. kanssa kaatosadekin vain pukeutumiskysymys? Eikö tosiaan vesi mene läpi vaikka sataa rankasti? Tuntuu ihan uskomattomalta kun mulla itselläni tavalliset ulkoilupuvutt eivät pidä vettä enkä pysty pukeutumaan sateenkestävästi.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko noiden Drymaxien ym. kanssa kaatosadekin vain pukeutumiskysymys? Eikö tosiaan vesi mene läpi vaikka sataa rankasti? Tuntuu ihan uskomattomalta kun mulla itselläni tavalliset ulkoilupuvutt eivät pidä vettä enkä pysty pukeutumaan sateenkestävästi.
Ainakin itellä on ollut drymaxx takki ja housut oli jotain vedenpitävää en muista mitä ja siis piti kyllä vettä ihan kaatosateessa pidemmänkin ajan ja märällä istuessa ei tullut kosteus läpi. Ainoastaan takki siirsi sellaista koleutta/kosteutta jos oli paljasta ihoa vasten, eli piti laittaa pitkähihanen trikoo. Mutta vesipilaruarvo ei kyllä kerro kaikkea. Toisilla merkeillä silti se vedenkestävyys on parempi kuin toisilla.
Mulla oli aikoinaan Haltin Drymaxx pyöräreissulla. Kaatosateessa poljin ja vesi ei tullut läpi. Kaverilla oli joku muu takki ja kastui.
Mulla Puman tuulitakista ja Rukan tuulihousuista meni kaatosateessa polkiessa vesi hetkessä läpi ja kastuin aivan läpimäräksi. Kaverilla oli Erätukun Airtex -kuoripuku joka on Drymaxin tyyppinen asu eikä hänellä mennyt yhtään vesi läpi vaikka satoi aivan kaatamalla.
Itsellä Drymaxx takki jossa vedenpitävyys 8000mm ja hyvin kestää sateen kun sateen! Vaeltamisessa käytän ja vielä en ole kastunut sen kanssa (:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Drymaxx takki jossa vedenpitävyys 8000mm ja hyvin kestää sateen kun sateen! Vaeltamisessa käytän ja vielä en ole kastunut sen kanssa (:
Millainen on ollut pahin sade jossa olet ollut? Kuinka rankasti vettä tuli ja eikö edes takin yläosa kastunut läpi? Pitääkö huppukin vettä? Juuri tuollaista asua olen hankkimassa! Raiskin DrymaxX 8000 mm /ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan Haltin Drymaxx pyöräreissulla. Kaatosateessa poljin ja vesi ei tullut läpi. Kaverilla oli joku muu takki ja kastui.
Kaveria varmaan keljutti ihan vietävästi ;-)
Joku vanha takki on drymaxx eikä se kyllä vettä pidä (enää).