Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa, jonkun kissa saalisti juuri oravan :(

Vierailija
08.06.2017 |

Toivottavasti ei ole nyt poikaset jossain odottelemassa äitiä. Olin kuistilla ja ihmettelin mistä kuuluu vikinää. Meidän pihalla jonkun kissa jahtasi oravaa joka äänteli hädissään. Yritin karjaistakin mutta niin se raitapaita vaan lähti saalis suussa pois.
Samainen kissa livahti yksi päivä meidän rappusten alta pois kun olin koiraa lenkille menossa viemään (oli jatkuvasta hajusta päätellen taas kusella siellä), koirahan kiskaisi niin että multa meinasi tasapaino mennä.
Ikuisuusaihehan tämä on mutta oikeasti ihmetyttää se ettei kissanomistajat yhtään mieti mitä se vapaana kulkeva kullanmurunen päivän aikana puuhastelee.
En oikeasti ole mikään kissavihaaja, on ollut itselläkin pari kissaa. Mutta alkaa mennä kuppi nurin tuohon yksilöön ja sen jatkuvaan pihassa notkumiseen varsinkin tuon saalistamisen takia. Lapset tykkää kun oravat pyörii meidän pihassa paljon, ei oo varmaan kohta ainuttakaan :(

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, mua surettaa, kun eläimiä kuolee luonnossa. Aivan kaikki elukat eivät mitenkään voi elää täyttä elämää ja kuolla rauhassa vanhuuteen. Näinkö kauas luonnosta olemme jo kansakuntana joutuneet, että elämän kiertokulku on aikuisille ihmisille näinkin käsittämätön tapahtuma?

Vierailija
42/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sinä olet puuttumaan siihen miten luonto toimii. Kissa on peto ja sen työtä on saalistaa pienempiä eläimiä ruuakseen. Kotikissat tietysti vähän laiskemmin saalistaa kun niitä syötetään ja kaikki kissat ei saalista ollenkaan.

Minun kissa saalistaa kesällä ihan päivittäin ja tuo saaliita näytille :)

Mutta kun se sinun mirrisi ei kuulu tänne Suomen luontoon saalistamaan, tajuatko?

Olen tämän kesän aikana oppinut inhoamaan kissoja ja niiden omistajia. Olen nähnyt kolme kertaa, kun kissa raatelee jäniksen poikasta.

Kuuluuko lehmät, kanat, possut alunperin telkien taakse? Mitä tekopyhyyttä! Anteeks kun otin vanhan ketjun esille, googlettelin ja tämä tuli esille. Tuskin on alkuperäinen paikalla mutta jos joskus joku lukee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaako sinua jokainen linnunmuna ja -poikanen, jonka orava syö? 

Ajattele, miten moni lintu säilyi nyt hengissä ja sai hyvän elämän! 

Orava on söpö, mutta oikeasti julma peto. Juuri rottaan rinnastettavissa toiminnaltaan.

Orava metsästää nälkäänsä. Kissa huvikseen. Kissoilla yleensä on tarpeeksi ruokaa kotona.

Vierailija
44/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole kissan vaan omistajan vika.

Vierailija
45/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmiset tappaa luonnossa eläviä eläimiä paljon enemmän ajamalla autoilla niiden päälle kuin kissat jotka saa ulkoilla.

Vierailija
46/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kissa löytää ne poikasetkin jos niitä on. Ei tartte nälkään kuolla.

Vierailija
47/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se auto syö sitä eläintä minkä tappaa. Minun kissani syö kaikki hiiret mitä tappaa, tuo näytille vain suolenpätkät, joskus päästäisiä toi mutta on lopettanut senkin.

Vierailija
48/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira tappaa kissat pihalta. Kummasti on vähentynyt irtokissat näillä nurkilla.

Lainaatko koiraasi vaikka vkonlopuksi? Meidän mäykky vaan ajaa ne tuosta pihasta... 

Vierailija
49/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää suunnattomasti kissanomistajana vapaana kulkevien kissojen omistajat, jotka pilaavat ison osan kissanomistajien maineista. Minulla on tapana käyttää kissojani ulkona valjaissa, koska ne ovat aivan hulluna siihen hommaan, mankuvat itse valjaissa pihalle. Koskaan eivät ole olleet irti pihalla. Hyvin monesti olen saanut naapureilta pahoja katseita tai haukkuja, ettei saa ulkoiluttaa rivitalon pihalla kissaa, kun se kuitenkin kuseksii sinne. Samalla tietenkin koiria siinä saa lenkkeilyttää. En ole koskaan nähnyt valjaissa kulkevan sisäkissan tekevän tarpeitaan pihalle, eikä myöskään omat kissat tee sitä. Sitten nämä vapaana ulkoilevat kollit pissii talon nurkille ja leikkipaikoille pilaten kaikkien kissojen maineen.

Vierailija
50/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää suunnattomasti kissanomistajana vapaana kulkevien kissojen omistajat, jotka pilaavat ison osan kissanomistajien maineista. Minulla on tapana käyttää kissojani ulkona valjaissa, koska ne ovat aivan hulluna siihen hommaan, mankuvat itse valjaissa pihalle. Koskaan eivät ole olleet irti pihalla. Hyvin monesti olen saanut naapureilta pahoja katseita tai haukkuja, ettei saa ulkoiluttaa rivitalon pihalla kissaa, kun se kuitenkin kuseksii sinne. Samalla tietenkin koiria siinä saa lenkkeilyttää. En ole koskaan nähnyt valjaissa kulkevan sisäkissan tekevän tarpeitaan pihalle, eikä myöskään omat kissat tee sitä. Sitten nämä vapaana ulkoilevat kollit pissii talon nurkille ja leikkipaikoille pilaten kaikkien kissojen maineen.

Koira ei tee tarpeitaan omaan pihaansa.

Vierailija
51/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se niille naapurrille kuuluu vaikka pissaisikin puskaan :D ja kakat voi siivota. Ihan samalailla kuin koirankin. Ja siis ei varmaan ole valjaissa pissaamassa ulos kun on tottunut käyttää laatikkoa. Ihmiset ovat kyllä ärsyttäviä luulojensa kanssa.

Vierailija
52/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No shit, Sherlock? Kissa ON petoeläin, ei sen kummempaa kuin leijona / tiikeri pienoiskoossa. Luomakunnan pahin peto on sen sijaan ihminen.

Vierailija
53/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira ei tee tarpeitaan omaan pihaansa.

Kyllä varmasti suurin osa tekee.

Olipa outo kommentti.

Vierailija
54/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kissaa ei kotona ruokita, siksi metsästää sapuskansa. Älkää ottako eläimiä, jos teillä ei ole varaa ruokkia niitä. Tämä on sitten tulos ☹️

Vierailija
55/55 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kissaa ei kotona ruokita, siksi metsästää sapuskansa. Älkää ottako eläimiä, jos teillä ei ole varaa ruokkia niitä. Tämä on sitten tulos ☹️

Oho, tulipa oikea älynväläys. Keksitkö ihan omassa päässäsi moisen teorian vai vinkkasiko joku yhtä viisas sen? Kissa on saalistaja, ruokinnalla ei ole mitään tekemistä saalistusvietin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi