Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surettaa, jonkun kissa saalisti juuri oravan :(

Vierailija
08.06.2017 |

Toivottavasti ei ole nyt poikaset jossain odottelemassa äitiä. Olin kuistilla ja ihmettelin mistä kuuluu vikinää. Meidän pihalla jonkun kissa jahtasi oravaa joka äänteli hädissään. Yritin karjaistakin mutta niin se raitapaita vaan lähti saalis suussa pois.
Samainen kissa livahti yksi päivä meidän rappusten alta pois kun olin koiraa lenkille menossa viemään (oli jatkuvasta hajusta päätellen taas kusella siellä), koirahan kiskaisi niin että multa meinasi tasapaino mennä.
Ikuisuusaihehan tämä on mutta oikeasti ihmetyttää se ettei kissanomistajat yhtään mieti mitä se vapaana kulkeva kullanmurunen päivän aikana puuhastelee.
En oikeasti ole mikään kissavihaaja, on ollut itselläkin pari kissaa. Mutta alkaa mennä kuppi nurin tuohon yksilöön ja sen jatkuvaan pihassa notkumiseen varsinkin tuon saalistamisen takia. Lapset tykkää kun oravat pyörii meidän pihassa paljon, ei oo varmaan kohta ainuttakaan :(

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonnii, ja vielä kerran. Seuraava jonkun mielestä ilmeisesti rienaava kommenttini on poistettu ketjusta jo kahdesti:

Orava ei ole muuta kuin hienohäntäinen rotta. Ryöstää linnunpesät, tappaa linnunpoikaset, pesii talon rakenteissa ja pilaa eristeet.

Mutta orava kuuluu Suomen luontoon, kissa ei.

Tappaa ne kissat muutakin kuin oravia, pikkulinnut ihan ekana. Hirvee pesärosvo.

Vierailija
22/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin harvinaista että kissa saa oravan kiinni.  Suurempi vaara niille ovat autot. Tänäkin keväänä on nähnyt monta auton alle jäänyttä oravaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonnii, ja vielä kerran. Seuraava jonkun mielestä ilmeisesti rienaava kommenttini on poistettu ketjusta jo kahdesti:

Orava ei ole muuta kuin hienohäntäinen rotta. Ryöstää linnunpesät, tappaa linnunpoikaset, pesii talon rakenteissa ja pilaa eristeet.

Ihminen hakkaa metsät (myös ne missä on linnunpesiä), myrkyttää vedet, tappaa lukemattomia eläimiä, muurahaisista hirviin. Ei paljon ole varaa ihmisenä tuomita muita eläimiä.

Hakkuut tehdään talvella kun linnut on etelässä. Muuttolinnut kyllä löytää uusia pesäpaikkoja, Suomessahan on nyt enemmän metäsää kuin koskaan.

Vierailija
24/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sinä olet puuttumaan siihen miten luonto toimii. Kissa on peto ja sen työtä on saalistaa pienempiä eläimiä ruuakseen. Kotikissat tietysti vähän laiskemmin saalistaa kun niitä syötetään ja kaikki kissat ei saalista ollenkaan.

Minun kissa saalistaa kesällä ihan päivittäin ja tuo saaliita näytille :)

Niinpä. Hankin leijonan ja pidän sitä irrallaan, toivon että se saalistaa ihmisiä enimmäkseen. Sinun on ihan turha puuttua siihen miten luonto toimii! Leijona on peto ja sen työtä on saalistaa pienempiä eläimiä ruuakseen.

Vierailija
25/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen hakkaa metsät (myös ne missä on linnunpesiä), myrkyttää vedet, tappaa lukemattomia eläimiä, muurahaisista hirviin. Ei paljon ole varaa ihmisenä tuomita muita eläimiä.

Hakkuut tehdään talvella kun linnut on etelässä. Muuttolinnut kyllä löytää uusia pesäpaikkoja, Suomessahan on nyt enemmän metäsää kuin koskaan.

Paskanmarjat, aika usein olen nähnyt kun on tehty avohakkuut ihan keskellä kesää. Ei sitä mikään lakikaan estä.

Vierailija
26/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orava on yksi hemmetin kirppuja täynnä oleva rosmo joka vie linnuilta munat ja kaiken muunkin syömäkelpoisen mihin pääsee käsiksi. Sitten ihmiset syöttää niille pähkinöitä ja miettii että onpa söpön näköinen tajuamatta että ulkonäkö pettää.

Vierailija
27/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sinä olet puuttumaan siihen miten luonto toimii. Kissa on peto ja sen työtä on saalistaa pienempiä eläimiä ruuakseen. Kotikissat tietysti vähän laiskemmin saalistaa kun niitä syötetään ja kaikki kissat ei saalista ollenkaan.

Jos olisit itse perillä luonnon toiminnasta, niin tietäisit ettei kissa kuulu Suomen luontoon.

Vierailija
28/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaako sinua jokainen linnunmuna ja -poikanen, jonka orava syö? 

Ajattele, miten moni lintu säilyi nyt hengissä ja sai hyvän elämän! 

Orava on söpö, mutta oikeasti julma peto. Juuri rottaan rinnastettavissa toiminnaltaan.

Juu, säästyy nyt kissalle nekin.

Vierailija
29/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat eivät kuulu Suomen luontoon, vaan sisäkissoiksi rakastaviin koteihin, joissa niistä huolehditaan.

Vierailija
30/55 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäkissa voi viettää paljon onnellisempaa elämää kuin vapaasti ulkoileva kissa. Kissalle on järjestettävä vain riittävästi virikkeitä. Nykyään ei ole mitään kummallista siinä, että kissaa ulkoiluttaa valjaissa. Kissalle kannattaa rakentaa omakotitalon tai rivitalon pihaan turvallinen, katettu ulkoilutila. Kerrostalon parvekkeelle voi asentaa kissaverkon.

Vierailija
31/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin juuri kun noin 60v mies pyöri puun ympärillä ja kun rupesin tarkemmin katsomaan huomasin että hän yritti saada oravaa kiinni KÄSIN. Hän sai oravan napattua ja lähti kävelemään aurotalliaan kohti. Sitten kuulen sieltä hakkaus ääntä ja hetken päästä mies tulee ulos roskapussi kädessä ja heittää pussin roskiin. (hänellä ei siis ollut enään oravaa mukana)

Vierailija
32/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on.

Vierailija
33/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se orava taas saalistaa pikku lintuja.

Kissat kuuluu pitää kiinni oman turvallisuutensa takia. Jos kisulla panta, laittaisin siihen kirjeen, jossa varoitan pitämästä kissaa vapaana.

Kissa ei ole syypää ikinä, ovat ihania eläimiä. Vaan ne välinpitämättömät omistajat.

Vierailija
34/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan ei kuulu vapaana saalistaa suomen luonnossa, se saa siellä mittaamatonta tuhoa aikaiseksi.

Vierailija
35/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä en edes jarruta, jos jonkun kissa juoksee tien yli. 

Vierailija
36/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se sinun mirrisi ei kuulu tänne Suomen luontoon saalistamaan, tajuatko?

Olen tämän kesän aikana oppinut inhoamaan kissoja ja niiden omistajia. Olen nähnyt kolme kertaa, kun kissa raatelee jäniksen poikasta.

Vierailija
37/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsästyskausi alkaa 1.9. Lupaan ampua jokaisen kissan joka tulee 150 metriä lähimmästä talosta vastaan.

Vierailija
38/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira tappaa kissat pihalta. Kummasti on vähentynyt irtokissat näillä nurkilla.

Ja tälle kissavihalle sataa yläpeukkua, ootte oksettavia.

Vierailija
39/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( kirjoitti:

Itse näin juuri kun noin 60v mies pyöri puun ympärillä ja kun rupesin tarkemmin katsomaan huomasin että hän yritti saada oravaa kiinni KÄSIN. Hän sai oravan napattua ja lähti kävelemään aurotalliaan kohti. Sitten kuulen sieltä hakkaus ääntä ja hetken päästä mies tulee ulos roskapussi kädessä ja heittää pussin roskiin. (hänellä ei siis ollut enään oravaa mukana)

Vikkelä mies oli ikäisekseen.

Vierailija
40/55 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomatonta, iljettävää paskaa tää ketju täynnä. Kissa ei kuulu Suomen luontoon, tiedän. En vihaa koiria, kissoja, enkä mitään muitakaan eläimiä, inhoan ja vihaan ihmisiä. Tänäkin keväänä ja kesänä olen nähnyt lukemattomia oravia, siilejä, lintuja ja muita eläimiä autojen alle liiskautuneena, se mua surettaa.

Olen myös lukenut lehdistä juttuja, miten ihmisten pennut (ja aikuisetkin) kiduttavat ja rääkkäävät viattomia luontokappaleita, hyi helvetti! Täällä vaan retostellaan miten "ammutaan kaikki kissat ja koira tappaa kaikki kissat", voi hyvänen aika, menkää itseenne. Tuollaiseltakin tyypiltä, joka kehuskelee "Metsästyskausi alkaa 1.9. Lupaan ampua jokaisen kissan joka tulee 150 metriä lähimmästä talosta vastaan." pitäisi ottaa kaikki aseet pois. Jos omistaa aseita ja metsästysluvan, pitäisi olla vähänkään tietoa siitä mitä silloin metsästyskaudella saa ampua ja mitä ei... ei ainakaan kissoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan