Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt meidän pihiin elämään. Onko mitään keinoja parantaa pihiä normaaliksi?

Vierailija
08.06.2017 |

Tavallaan hassua puhua parantamisesta, kun tuntuu jo, että olen itsekin pihisairas. Kaikki kuitenkin johtuu miehestäni. Ennen häntä söin todella terveellisesti ja tykkäsin jopa shoppailla. Tili tuli ja tili meni-tyyliä. Se oikeastaan muuttui heti, kun alettiin käydä mieheni kanssa yhdessä kaupassa. Tai oikeastaan muistin järkyttyneeni jo aikoinaan käydessäni hänen luonaan, jossa ei ollut keittiössä mitään ylimääräistä. Keittiön kuivakaapeissa oli kirjoja. Jääkaapissa ei ollut mitään muuta kuin halvin mahdollinen margariinipaketti. No mutta asiaan. Nykyään asutaan siis yhdessä eikä mies vieläkään syö tai osta mitään "turhaa".

Tuo "turha" tarkoittaa muun muassa kaikkia vihanneksia, hedelmiä, juomia ja lisukkeita. Oikeastaan kaikkea mitä ei tule samantien kylläiseksi. Toisaalta hän monesti ostaa eineksiä, vaikkakin halvimpia niistä, kun ei tahdo osallistua minun tekemieni ruokien kustannuksiin. Alussa yritti loisien syödä, vaikkei maksanut, mutta pistin sille stopin. Tavallaan meillä on yhteiset ruoat monia poikkeuksia lukuunottamatta. Mies ei esim. syö ikinä mitään jugurtteja tai rahkoja, joten minä maksan ne. Sama juttu hedelmien suhteen. Yhteisesti käytetyt tuotteet maksetaan puoliksi.

Harmittaa, kun tahtoisin meidän ruoista täysin yhteisiä, mutten halua alkaa miehen askeettiselle linjalle. Hänelle ei ruoat todellakaan kelpaa yhteisiksi, ellei ne ole halvinta mahdollista ja todella yksikertaista tyyliin makaroni+jauheliha. Tietysti tahtoisin muutenkin elää vapaammin. On tosi rankkaa koko ajan vaan kuulla kaiken maksavan liikaa, joten sitä ja tätä ei voi tehdä eikä ostaa. Ei puhettakaan nyt kesällä mistään yhteisestä grillaamisesta tai muusta kivasta tekemisestä, kun kaikki maksaa liikaa. Vaikka minä tarjoaisin, niin silti kuunneltaisiin miehen marinaa siitä, kuinka tyhmää on maksaa tällaisesta. Siinä on tunnelma heti pilalla.

Paljon olen itsekin alkanut mennä tuolle pihilinjalle etenkin ruoan suhteen. Samoin tarvittavista lääkkeistä ja lääkärikäynneistäkin tulee harmiteltua niiden maksavan jne. Hölmöä, kun meillä kuitenkin on varaa. Mies vaan tahtoo säästää ja säästää, muttei ikinä tuhlata mihinkään. Olisi ihanaa elää normaalisti jos vaan miehen ja omakin pää enää pystyisi siihen. Meillä ei ole lapsia eivätkä sellaiset ole ainakaan lähitulevaisuudessa suunnitelmissa.

Onko pihiyteen mitään toimivia parannuskeinoja? Vähän vitsikäs kysymys, mutta jos joku olisi parantunut tai parantanut jonkun pihin normaaliksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset haluavat tuhlata?

Naisissa on tosi vähän nuukia.

Sanopa se. Toiveeni on löytää säästäväinen nainen, mutta harvassa tuntuvat olevan :D

Eikö oikeasti ole olemassa naisia, jotka eivät halua matkustaa, eivät syödä kalliita herkkuja, eivät ostaa uusia vaatteita ja taloja? Ehkä joku palstanainen kertoo tässä jos on tällainen

No miksi naisia ei näy maailman rikkaimpien listoilla? Ei sinne pääse jos rällää kuin viimeistä päivää, koska rahaa on aina helpompi kuluttaa kuin sitä on tienata.

Harkitsevaiset valkoiset heteromiehet siellä listoilla vaan rikastuu kun naiset kantavat rahansa näiden miesten firmoihin.

Miksi ihmeessä pitäisi olla maailman rikkaimpien listalla? Hautaan me kuitenkin kaikki lopulta päädytään eikä niilla rahoilla mitään sitten tee, rahoista kannattaa nauttia kun vielä elää! (Enkä tarkoita että kannattaisi tehdä velkaa)

Vierailija
22/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä pihejä naisiakin on. Sopivat hyvin yhteen kaksi pihiä kun se saituus yleensä näkyy muussakin kanssakäymisessä, voivat keskenään sitten nauttia nautintoköyhästä parisuhteesta keskenään. Jotkut ehkä raatsivat itseensä ja puolisoonsa jotain tuhlatakin mutta muiden ihmisten kanssa tarkka laskeminen etteivät vaan jää itse tappiolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle en voi todeta kuin että menetetty tapaus, pihi ei ikinä muutu. Itselle viimeinen niitti oli kun ajoimme ympäri Helsinkiä City shoppari kirjasen kanssa (aikaa ennen nettiä, sellainen kuponki/kortti systeemi) ja etsimme ruokapaikkkaa. Kun mikään kirjasen paikoista ei ollut auki, sanoin että nyt menen syömään ihan mihin vai, tule mukaan tai ole tulematta. Osti jotain sämpylää kaupasta, se olis sitten siinä.

Vierailija
24/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo keinoja millä pihin parantaa. Elämä semmoisen kanssa on hyvin ankeaa. Jätä se.

Vierailija
25/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset haluavat tuhlata?

Naisissa on tosi vähän nuukia.

Sanopa se. Toiveeni on löytää säästäväinen nainen, mutta harvassa tuntuvat olevan :D

Eikö oikeasti ole olemassa naisia, jotka eivät halua matkustaa, eivät syödä kalliita herkkuja, eivät ostaa uusia vaatteita ja taloja? Ehkä joku palstanainen kertoo tässä jos on tällainen

Ei ole.

Sukupuolten välisiä eroja. Naisille tuottaa mielihyvää se mitä rahalla voi hankkia, miehille se raha itsessään.

Minä taas tunnen moniakin pihejä naisia. Heillä on ollut tai on pieni palkka. Siksi pihiys.

Ja kun sitä rahaa on kertynyt, niin ei eläkkeelläkään meinattaisi raaskia nauttia elämästä, vaan pihistellään tottumuksesta.

Itsekin olen pihistellyt joissakin asioissa, mutta totaalinen ja jatkuva saituus vie kyllä viimeisenkin ilon elämästä. Miksi leikkiä köyhää ja nähdä nälkää, jos voi myös nauttia elämästä?

Vierailija
26/26 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako jatkaa tuollaista suhdetta? Ainainen kitinä rahanmenosta uuvuttaa ja ärsyttää! Muuttakaa

erillenne, säästäköön mies ihan itsekseen. Älä todellakaan tee lasta hänen kanssaan,kaikki kulut saat

yksin maksaa ja kuunnella siltikin marinaa tuhlaamisesta. Rahasta voi nauttia myös sallien itselleen

mukavuutta, ei säästäen. Mukaamme emme mitään saa kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi